וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה: האוהדים הקניטו את יובנטוס, מסי גאה בתצוגה "מושלמת", מה מלמל קוטיניו אחרי הגול?

ליאו מסי חגג צמד נהדר ב-0:3 מול מנצ'סטר יונייטד, הפך לכובש המצטיין בליגת האלופות ומוכן לחצי הגמר, בספרד טוענים שקוטיניו קילל אחרי השער וספג ביקורת. ביונייטד, סולשיאר הודה: "הם כמה רמות מעלינו", האנגלים בהלם ממסי

רויטרס

העונה האדירה של ברצלונה וליאונל מסי נמשכת, אולי בדרך לעוד טרבל. אולי אייאקס הייתה זו שכבשה הערב (שלישי) את לבבותיהם של חובבי הכדורגל וזכתה לכותרות הראשיות במדורי הספורט, אבל ברצלונה הייתה זו ששוב המחישה את עוצמתה ועד כמה היא הפייבוריטית הברורה לזכות השנה בליגת האלופות. בארסה הביסה 0:3 את מנצ'סטר יונייטד בקאמפ נואו, חזרה לחצי הגמר לראשונה אחרי ארבע שנים, והזכירה שוב שכשהשחקן הכי טוב בעולם בכשור הבקעה כזה, אי אפשר לעצור אותה.

מסי הגיע למשחק הזה אחרי 12 משחקים רצופים ללא שער ברבע גמר הצ'מפיונס, אבל בדקה ה-16 הוא קטע את הרצף השלילי עם בעיטה נהדרת מחוץ לרחבה, וארבע דקות מאוחר יותר השלים צמד בזכות טעות של דה חאה. קוטיניו (61) חתם בעוד גולאסו וטיל מדויק מחוץ לרחבה, לעיני 96,708 צופים בקאמפ נואו, שיא עונתי.

אולה גונאר סולשיאר מאמן מנצ'סטר יונייטד מול ליאונל מסי ברצלונה. רויטרס
עין עקומה. סולשיאר מול מסי/רויטרס
ליאו מסי מול דויד דה חאה, ברצלונה נגד מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
"היה לי מזל". מסי מול דה חאה/רויטרס

ליאו מסי - מלך השערים של הליגה הספרדית והכובש המצטייין בחמש הליגות הבגכירות של אירופה - כבש את שערו העשירי העונה בליגת האלופות והפך לכובש המצטיין במפעל. הוא כבש את שערו ה-45 העונה בכל המסגרות (10 שערים לפחות יותר מכל שחקן אחר בחמש הליגות הבכירות), ועל הדרך ביטל שוב את הטענה לפיה לא יכול היה להצליח בפרמיירליג, כשכבש את שערו ה-24 (!) בליגת האלופות מול קבוצות אנגליות: 9 מול ארסנל, 6 מול מנצ'סטר סיטי, 4 נגד מנצ'סטר יונייטד, 3 נגד צ'לסי ו-2 נגד טוטנהאם. רק שחקן אחד הצליח לכבוש יותר שערים מול יריבות ממדינה אחת: כריסטיאנו רונאלדו, 26 שערים מול גרמניות. אגב, ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו כבשו היום באותו ערב בליגת האלופות בפעם החמישית בקריירה שלהם, ובפעם הראשונה מאז ה-11 במרץ 2009. ההבדל: מסי עלה, כריסטיאנו לא.

אוהדי ברצלונה במהלך הערב הריעו בשמחה כששמעו שיובנטוס של רונאלדו מודחת מליגת האלופות, כשהקהל בקאמפ נואו קרא "יובה, יובה, ופאנקולו" (בתרגום עדין, "לכי לעזאזל"), במיוחד כשהיא מודחת על ידי "האחות הקטנה" אייאקס, זו שממנה בארסה כבר קנתה את פרנקי דה יונג וצפויה לקנות ממנה גם את מתייס דה ליכט.

אולה גונאר סולשיאר מנצ'סטר יונייטד לצד ג'רארד פיקה ברצלונה. רויטרס
הקסם נגמר. סולשיאר/רויטרס

מסי, שגם זכה לשבחים מיוחדים מאלכס פרגוסון ("המסי שצפיתי בו לפני עשר שנים היה קרוב להיות השחקן הטוב בעולם. המסי שאני רואה היום כבר עכשיו השחקן הטוב בכל הזמנים") אמר בסיום: "היום עשינו עוד צעד גדול לעבר המטרה. הראינו בצורה מושלמת את מה שאנחנו מסוגלים, אולי מלבד לחמש הדקות הראשונות שפתחנו בעצבנות. בשער השני היה לי קצת מזל, אבל אני שמח על הניצחון, ועל היכולת שהצגנו. למדנו הרבה מהניסיון שהיה לנו מול רומא". על הפתיחה של המשחק, שבה יונייטד הייתה קרובה לכבוש: "אין ספק שאסור לנו לפתוח כמה משחקים כמו שעשינו היום, כי ב-10-5 דקות הראשונות אתה עלול להיפגע מאוד מהיריבה". מסי נשאל אם ההדחה של יובנטוס קירבה את ברצלונה לטרבל, וענה: "לא, לא. אסור לנו לנוח בליגה או בליגת האלופות. אנחנו הולכים צעד אחרי צעד. חייבים להיות מפוקסים עד הרגע האחרון". ואת מי הוא מעדיף בחצי - ליברפול או פורטו? שתיהן קבוצות חזקות", ענה מסי, "כל יריבה בשלב הזה היא יריבה ראויה".

מנגד, רגשות מעורבים בקבוצה מכיוונו של קוטיניו. הברזילאי, שלאחרונה היה מאוכזב ממעמדו, כבש שער נפלא. אחרי הגול הוא שם את הידיים על האוזניים, ויש שפירשו זאת כתנועת התרסה לאוהדי ברצלונה בקאמפ נואו, שבעבר ביקרו אותו. גיז'רמו אמור, האחראי על מחלקת הנוער ועל קשרי הספורט במועדון, אמר: "לא ראיתי איך קוטיניו חגג את השער, הוא כבש גול מצוין והיה לו משחק טוב. למען האמת, לא ראיתי שום דבר פסול בחגיגה שלו".

ב"ספורט" אמרו שעל פי קריאת השפתיים שלו אחרי השער הוא מלמל בפורטוגזית את הקללה "לכו תזד---נו". ואלוורדה אמר ש"אני מעדיף להתרכז בשער המצוין שלו, ולא בתגובה אחריו". בוסקטס אמר ש"לא ראיתי משהו מיוחד, אני יודע שהוא חגג עם כעס, עם תשוקה, היה לו חשוב לכבוש אחרי הביקורת שספג". ריבאלדו הברזילאי, שחקן העבר של ברצלונה, ביקר את ההתנהגות של בן ארצו: "הוא כבש שער נהדר, אבל זה אף פעם לא טוב להגיב בצורה כזאת לקהל. הקהל ביקר אותו כי הם יודעים שהוא צריך לתת יותר".

פיליפה קוטיניו, ברצלונה. AP
לא הרגיע את החזית עם הקהל. קוטיניו/AP
פיל ג'ונס מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
הפנים אומרות הכל. ג'ונס/רויטרס
אולה גונאר סולשיאר לצד פול פוגבה, מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
אולה גונאר סולשיאר לצד פול פוגבה, מנצ'סטר יונייטד/רויטרס

מנגד, אולה גונאר סולשיאר הודה בסיום שברצלונה "בכמה רמות" טובה יותר מקבוצתו. "ברצלונה הזאת, זאת הרמה שאנחנו צריכים לשאוף אליה", אמר מאמן המפסידה, "אנחנו יודעים שאנחנו עדיין לא שם, אנחנו יכולים להגיע אבל יד לנו עוד הרבה עבודה. אם אנחנו רוצים לחזור לרמה האמיתית של מנצ'סטר יונייטד ולמסורת שלה, אנחנו יודעים שנהיה חייבים לאתגר את ברצלונה. אני חייב להודות שהם היו בכמה רמות מעלינו ב-90 הדקות היום וב-90 הדקות באולד טראפורד".

אלן שירר: "מסי, מגוחך"

ליניקר מעריץ של הפרעוש

וגם: מסי מול רונאלדו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully