וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייאקס באופוריה: "עשינו את זה שוב, אף אחד מאיתנו לעולם לא ישכח את זה"

הקבוצה הקסומה מאמסטרדם סיפקה מהפך מדהים מול יובנטוס בדרך לחצי גמר האלופות. דה ליכט: "אנחנו כל כך גאים, אין לי מילים". ואן דה בק: "מי היה מאמין?" נשיא יובה פרגן: "הגיע להם, חייבים להוריד בפניהם את הכובע"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: מתן חדד

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: מתן חדד

אם חשבנו שראינו הכל במשחק המופלא של אייאקס בשמינית גמר ליגת האלופות מול ריאל מדריד בסנטיאגו ברנבאו, קיבלנו הערב (שלישי) הוכחה חותכת לכך שלא היה מדובר בנס חד פעמי אלא בדבר האמיתי: קבוצת כדורגל אדירה שראויה להיות בשלבי ההכרעה. לאחר ה-1:1 במשחק הראשון באמסטרדם, ההולנדים הצעירים הגיעו לטורינו, ניצחו 1:2 את יובנטוס ועלו לארבע האחרונות, שם יפגשו את המנצחת בין מנצ'סטר סיטי וטוטנהאם. כריסטיאנו רונאלדו כבש ראשון (28), אבל דוני ואן דה בק (34) ומתייס דה ליכט (67) השלימו מהפך בלתי נשכח, ועשו צדק.

תתחילו להתרגל, חברים וחברות: לראשונה מאז 2009/10, כריסטיאנו רונאלדו לא יופיע בשלב חצי גמר ליגת האלופות. מי שכן תהיה שם היא חבורה קסומה וצעירה, וכדי להבין כמה בדיוק עד כמה צעירה, נציין ששישה מ-11 שחקני ההרכב שלה הערב כלל לא נולדו בפעם שעברה שהמועדון היה בחצי גמר ליגת האלופות, ב-1996/97.

"עשינו את זה שוב. לא ייאמן. זה מוזר, זה לא נורמלי, אנחנו עדיין לא מאמינים", התמוגג הקפטן וכובש שער הניצחון דה ליכט. "אנחנו כל כך גאים בעצמנו, באוהדים, עשינו את כל אמסטרדם גאה. הדחנו את ריאל, עכשיו את יובנטוס, זו פעם ראשונה שאני חווה דבר כזה. זה לא יכול היה להיות טוב יותר. אין לי מילים. זה מגיע לנו, הראינו שאנחנו קבוצה טובה שיכולה להקשות גם על יובה".

על שער הניצחון שלו אמר הבלם הצעיר: "הכדור היה גבוה וחשבתי שאני הולך להגיע אליו. נגחתי אותו מושלם לפינה. זכיה בגביע? לאט לאט, נראה מה יהיה, הדחנו שתי פייבוריטיות אבל המשחקים הבאים יהיו קשים מאוד. מי יודע?"

המאמן אריק טן האח: "יכולתם לראות שיובה קצת פחדה מאיתנו, זה גם קרה לריאל מדריד. קשה מאוד לשחק נגד הסגנון שלנו. יש לנו שחקנים טכניים מאוד, והם מקשים על הקבוצה היריבה ללחוץ עלינו בצורה נוחה".

כובש השער הראשון ואן דה בק הוסיף: "אני עדיין לא מעכל. זה פנטסטי שאנחנו חווים דברים כאלה, זה פשוט לא הגיוני. אייאקס בחצי הגמר, מי היה מאמין? כולם היו צוחקים עלינו אם היינו אומרים את זה. זה נפלא לכדורגל ההולנדי. ניצחנו פעמיים שתיים מהקבוצות הטובות באירופה, לא אכפת לנו מי תהיה היריבה בחצי. אף אחד מאיתנו לא ישכח את זה לעולם".

נשיא יובנטוס אנדראה אניילי החמיא למי שהיתה הקבוצה הטובה יותר הערב: "לאייאקס מגיע לעלות, זה מועדון שעובד במעגלים והמעגל הזה החל לפני כמה שנים. זה הגיע להם, לא רק היום אלא לאורך שני המשחקים. הם הקשו מאוד על באיירן מינכן, הדיחו את ריאל ועכשיו אותנו. חייבים להוריד בפניהם את הכובע. כמובן שזה מאכזב, אבל לעתים צריך לקבל את זה ולהחמיא ליריבה. אלה שחקנים צעירים שמביאים כבוד למועדון חשוב מאוד בהיסטוריה של הכדורגל האירופי. הם מזכירים לי את מונאקו של לפני כמה שנים. אנחנו הולכים לזכות באליפות שמינית ברציפות וזה יוצא דופן, עכשיו נצטרך להעריך את מצבנו".

המאמן מסימיליאנו אלגרי הוסיף: "במחצית הראשונה היינו טובים, אבל קצת חסרי סבלנות עם הכדור. כדורגל זה משחק אכזרי, אתה סופג שער מזליסטי, ואז מתחיל לפחד. לאייאקס מגיע לעלות. היו לנו הרבה שחקנים פצועים וגם שחקנים צעירים שעדיין צריכים לצבור ניסיון. העונה הבאה? אמרתי לנשיא שאשאר. נשב ונדבר בסיום העונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully