וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד לילה מופלא לסטפן קרי, "אחד השחקנים הכי פחות מוערכים ב-NBA"

כוכב הווריירס התרגש להפוך לשיאן השלשות בפלייאוף וסחט מחמאות גם מדוק ריברס: "לוקחים אותו כמובן מאליו". אורלנדו בעננים, אמביד מסביר את תקרית הפלאפון, פופוביץ' מחמיא לגיבור החדש שלו

עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: מספרי העונה הסדירה ב-NBA

קרי שוב שובר שיאים, דוראנט לא הופתע מבברלי

לא כך חשבנו שייפתח פלייאוף ה-NBA. שלוש מארבע המדורגות הבכירות איבדו הלילה (בין שבת לראשון) את יתרון הביתיות, אבל אנחנו נתחיל דווקא מזו ששמרה עליו - גולדן סטייט, שהביסה את לוס אנג'לס קליפרס 104:121 בזכות הופעה מופלאה של סטפן קרי. הגארד הנהדר צלף 38 נקודות, כולל 8 מ-12 מחוץ לקשת, ועקף את ריי אלן כדי להפוך לשיאן השלשות בפוסט-סיזן עם 386.

"זה די מיוחד", הודה הרכז שאף קטף שיא קריירה בפלייאוף של 15 ריבאונדים. "אני תמיד מדבר על אריכות ימים של הקלעים הגדולים, ריי אלן, רג'י מילר, בכל פעם שאתה יכול לעבור אותם בספרי ההיסטוריה זה מיוחד, זה סוריאליסטי. אני אסיר תודה, תמיד אמרתי שאם אני זורק הרבה שלשות, כדאי שגם אקלע הרבה".

לשם השוואה, ריי אלן נזקק ל-18 שנה ו-11 הופעות פלייאוף כדי להגיע ל-385 שלשות. סטף עשתה זאת ב-10 עונות ושבע הופעות פוסט-סיזן בלבד. "זה מדהים", הודה סטיב קר, "והוא עדיין בשיאו, עדיין נותרו לו עוד הרבה שנים". דריימונד גרין החמיא גם כן ואמר את מה שרוב האנשים חושבים כבר זמן רב: "אני לא חושב שיש ממש ויכוח כשאומרים שהוא הקלע הטוב אי פעם. אני לא יודע אם תמצאו הרבה אנשים שיתווכחו על זה".

למרות הכל, למרות התארים האישיים, ההישגים ההיסטוריים והשיאים שכל הזמן נשברים, דוק ריברס טוען שקרי עדיין לא מוערך מספיק. "לדעתי הוא אחד השחקנים הכי אנדרייטד בליגה", אמר מאמן הקליפרס. "לא ממש ברור לי איך, אבל זה המצב. לוקחים אותו כמובן מאליו, כשהוא על הפרקט הוא משפר את גולדן סטייט בהרבה מובנים. הוא עושה הכל, הוא הרג אותנו כל השנה ואנחנו חייבים להיות טובים יותר בשמירה עליו".

שלא בפעם הראשונה, פטריק בברלי מצא עצמו במרכז עימות פיזי שבסופו של דבר גם הוביל להרחקה. זה קרה 4:40 דקות לסיום, כשרכז הקליפרס וקווין דוראנט המשיכו את חילופי העקיצות שלהם לאורך המשחק, החלו לצרוח אחד על השני, ספגו שתי עבירות טכניות וירדו לחדרי ההלבשה. "זה מה שהוא עושה", אמר דוראנט. "אני מכיר את פט, הוא משחק עם קשיחות מסוג אחר ואני מעריך את זה. זה מי שהוא". בברלי הסביר: "נדחפתי, קמתי והורחקתי. כנראה שהשופטים ראו משהו שאני לא ראיתי".

אורלנדו לא מסתפקת במחמאות

ההפתעה הגדולה ביותר התרחשה בטורונטו, שהפסידה 104:101 לאורלנדו אחרי שלשת ניצחון של די ג'יי אוגוסטין, 3.5 שניות לסיום. המג'יק סיימו את העונה הסדירה עם 9:22, שבו לפלייאוף לראשונה מאז 2012 והרגישו לגמרי בבית במעמד המחייב. "אני חושב שסיום העונה עזר לנו", אמר המאמן סטיב קליפורד. "שיחקנו משחקים חשובים כבר הרבה זמן וביצענו כמה מהלכים גדולים ב-3-4 הדקות האחרונות".

אוגוסטין בן ה-31, שקלע 25 נקודות והמשיך את העונה האישית הטובה שלו, התמוגג בסיום: "המטרה שלנו היתה להגיע לפלייאוף, אבל לא רק. אנחנו רוצים לעשות קצת רעש ולנצח סדרה או שתיים ומרגישים שביכולתנו לעשות את זה. אנחנו מאמינים בעצמנו".

זו כמובן לא הפעם הראשונה שהראפטורס מפשלים בפלייאוף, וכעת כולם סביב המועדון חוששים שמא שדי העבר ישובו פעם נוספת. "זה רק משחק אחד", אמר קייל לאורי, שסיים ערב עגום עם 0 נקודות. "אנחנו יודעים מי אנחנו ומה אנחנו צריכים לעשות. כשזה יקרה, נהיה מאוד, מאוד טובים".

אמביד מסביר את תקרית הטלפון

קבוצה נוספת שאולי חזרה לסורה היא פילדלפיה, שנראתה רע מאוד מול ברוקלין ואיבדה את יתרון הביתיות עם הפסד 111:102. אחד הרגעים המוזרים הגיע במהלך המחצית השנייה, כשג'ואל אמביד שירד לספסל הביט במכשיר הטלפון של אמיר ג'ונסון - הפרה של נהלי הליגה. ב-NBA אסרו בעבר על שימוש בטלפונים בזמן משחקים, ולאחר הקנס שהטילה עליו פילי, הוא עלול לספוג קנס גם מה-NBA. אבל עם כל הכבוד לשחקן הספסל הוותיק, מרבית הביקורת הופנתה אל עבר אמביד, שעלה למשחק פצוע ואמנם קלע 22 נקודות, אבל עשה זאת ב-5 מ-15 מהשדה, ונראה רחוק מאוד משיאו.

הסנטר המצוין טען כי הציץ בטלפון משום שבתו של ג'ונסון היתה חולה, והשניים רצו לראות מה שלומה. "מן הסתם, לא הייתי בטלפון שלי", הבהיר אמביד. "הסתכלתי כי אמיר אמר שבתו חולה מאוד והוא רוצה לבדוק מה שלומה. פשוט הסתכלתי". ג'ונסון לקח אחריות על מעשיו: "אני מתנצל בפני חברי לקבוצה, המועדון והקהל על הסחת הדעת". את ברט בראון זה לא ממש הרגיע. "זה בלתי מתקבל על הדעת ונטפל בזה בתוך המועדון", אמר המאמן.

והיה גם משחק, ובו ניצחו הנטס בצדק, לאחר שהובילו פחות או יותר מהפתיחה ועד הסיום. "אנחנו מרגישים בנוח ואוהבים אחד את השני", התעקש אמביד. "היעדר כימיה זו לא הסיבה שהפסדנו. לא עשינו את העבודה בהתקפה או בהגנה, לא היינו אגרסיביים ופיזיים ולא שיחקנו את הכדורסל שלנו, בעיקר לא אני".

"יש לנו מה שצריך כדי להמשיך ככה", אמר דיאנג'לו ראסל, שהצטיין בברוקלים עם 26 נקודות. "אני סומך על ההתקפה שלנו, המאמן נתן לנו תכנית משחק מצוינת והכל זורם אצלנו". המאמן הזה הוא קני אטקינסון, שמרוצה מהשיפור הגדול של קבוצתו לאורך העונה: "מוקדם יותר העונה, זה מסוג המשחקים שהיינו מפסידים".

זה אמנם קרה מהמקום השביעי, אחרי עונה לא פשוטה, אבל סן אנטוניו העפילה לפלייאוף בפעם ה-22 ברציפות. דנבר, לעומת זאת, הגיעה לפוסט-סיזן לראשונה אחרי שש שנים, אחרי עונה סדירה נהדרת, בה כמעט סיימה בפסגת המערב. מי ניצחו במשחק הראשון הלילה? הספרס, כמובן, כי אם יש משהו שגרג פופוביץ' יודע לעשות, זה לנצח. המאמן האגדי הפך לשיאן הניצחונות בליגת הכדורסל הטובה בעולם, עם 1,413 (עונה סדירה + פלייאוף) - אחד יותר מלני ווילקינס.

גיבור הלילה עבור הספרס היה דרק ווייט. הרכז הצעיר שחזר העונה מפציעה קשה ופתח לראשונה בקריירה במשחק פלייאוף סיפק חטיפה מכרעת ושתי זריקות עונשין מוצלחות בדקה האחרונה כדי לסגור עניין. "הוא היה יוצא מהכלל, הלוואי שימשיך לשחק ככה", אמר פופוביץ'. "עבור מישהו שפתאום שמים אותו במצב כזה, והוא צריך ללמוד את התפקיד עם הרבה שחקנים חדשים, זה פשוט מדהים מה שהוא עשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully