וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדן סטייט וקרי בעקבות שיאים חדשים, כספי נשאר בודד: מספרי הפלייאוף

הווריירס יכולים להתקרב לבוסטון המיתולוגית, קרי ינשל את ריי אלן מעוד כתר, קאזינס ואוקווין ינטשו את כספי, ולמה יוסטון צריכה לחשוש? המספרים והתחזיות

עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: סיכום סטטיסטי של העונה הרגילה

אחרי עונה מפרכת, פלייאוף ה-NBA סוף סוף כאן. הסיבוב הראשון ייצא לדרך הערב (שבת) עם משחק מוקדם בין פילדלפיה לברוקלין (21:30, ספורט 5+) ויימשך עם שלושה משחקים נוספים אל תוך הלילה: טורונטו נגד אורלנדו (0:00), גולדן סטייט מול הקליפרס (3:00) ודנבר מול סן אנטוניו (5:30).

עם או בלי קשר להיעדרות הנדירה של לברון ג'יימס מהפלייאוף, גולדן סטייט גורפת גם הפעם את רוב הכותרות ונראית כמו פייבוריטית מוחלטת. בלאס וגאס העניקו לקליפרס, שיתמודדו עם הווריירס בסיבוב הראשון, יחס של 1 ל-100 לניצחון בסדרה - יחס שהופך אותה לאנדרדוג הכי גדול בפלייאוף ה-NBA מזה 30 שנה.

למרות שהווריירס עברו עונה לא קלה כולל עימות מתוקשר בין דריימונד גרין לקווין דוראנט, למרות שניכר לאורך העונה שהם מתקשים למצוא את האנרגיות והמוטיבציה כדי לדרוס כפי שהם יכולים, מרבית המומחים לא משאירים סיכוי לאף אחת אחרת במירוץ לאליפות. ב"יאהו" פורסמו ההימורים של כותבי ה-NBA של האתר, ואף לא אחד הימר על אלופה אחרת מלבד גולדן סטייט. גם ב-USA Today הרשו לעצמם להמר, ודווקא שם היו כאלה שהרשו לעצמם על יוסטון כאלופה.

עוד בנושא

שבעה משחקים בשעות נוחות: לוח הזמנים המלא של פלייאוף ה-NBA
אל תהיו חכמים בדיעבד: הצביעו איך ייראה הסיבוב הראשון בפלייאוף
30 על 30: כמה אתם יודעים על העונה הסדירה שהסתיימה זה עתה?

ג'יימס הארדן מול קווין דוראנט, יוסטון רוקטס מול גולדן סטייט ווריירס. AP
האם הארדן יגיע בכלל למפגש עם דוראנט? ההיסטוריה מטילה ספק/AP

הפעם גולדן סטייט עלולה להיתקל ביוסטון ובג'יימס הארדן, שעשו להם חיים קשים מאוד בגמר המערב אשתקד, כבר בחצי הגמר האזורי, אחרי שהרוקטס הידרדרו למקום הרביעי במחזור הנעילה של העונה הסדירה. מצד שני, ההיסטוריה לא מבשרת טובות ליוסטון: בשבע השנים האחרונות המדורגת 4 במערב הודחה על ידי המדורגת 5 (יוטה במקרה הזה). בנוסף, הג'אז צלחו את כל חמש הסדרות האחרונות שהגיעו אליהן כמדורגת 5 מול המדורגת 4.

כך או כך, בפני גולדן סטייט עומדת מטרה אחת בלבד: זכייה באליפות שביעית בתולדותיה, שתהפוך אותה למועדון השלישי הכי מעוטר בתולדות ה-NBA אחרי בוסטון (17 אליפויות) והלייקרס (16). הווריירס יעשו היסטוריה אפילו אם רק יעפילו לגמר. אם זה יקרה, זו תהיה הפעם החמישית ברציפות שהם מגיעים למעמד הגמר - הרצף השני הכי ארוך בכל הזמנים, רק פחות מבוסטון האגדית של ביל ראסל שהגיעה לשם במשך עשר שנים רצופות מ-1957 עד 1966.

גם הווריירס מודעים לכך שהדבר היחיד שהיריבים העיקריים שלהם על התואר זה הם עצמם, או יותר נכון כמו דרוכים ומפוקסים יגיעו למשחקים. בשבועות האחרונים הווריירס עסקו באופן אינטנסיבי למדי בשופטים ואף סבלו מכמה הרחקות ומריבוי של עבירות טכניות. למרות זאת, סטף קרי (שבעצמו יכול לשבור שיא בשבועות הקרובים ולהפוך לשיאן השלשות בפלייאוף. ערב פתיחת הפלייאוף הוא עומד על 378 שלשות, בעוד ריי אלן שעדיין מדורג ראשון סיים את הקריירה עם 385) משוכנע ש"כולם מבינים שאסור שהשופטים יסיחו את דעתם מהמטרה האמיתית שעומדת לנגד עינינו. השופטים יחליטו מה שיחליטו, אין לנו שליטה על זה. כמובן שיהיו רגעים חמים בפלייאוף, אנחנו עדיין קבוצה מאוד תחרותית, אבל בשורה התחתונה אסור לנו להיות מושפעים מהשופטים. לפעמים הם יקבלו החלטות טובות, לפעמים החלטות רעות, אבל מה שיקבע זה הריכוז שלנו".

סטפן קרי גולדן סטייט ווריירס. AP
עוד שיא לאוסף. קרי/AP

יחד עם זאת, סטיב קר העביר מסר עקיף לשופטים ואמר אמש ש"אסור להם לשפוט בפלייאוף באותו אופן שבו שפטו בעונה הרגילה. אם הם יעשו את זה, המשחקים יהיו שעות על גבי שעות. הם צריכים למצוא דרך לשפוט בצורה הוגנת מצד אחד, ובצורה שתגרום למשחק לזרום מצד שני".

בניגוד לשנים עברו, לגולדן סטייט יהיה כלי נשק התקפי גם בצבע, בדמותו של דמרכוס קאזינס. הסנטר המושמץ יערוך סוף סוף הופעת בכורה בפלייאוף, וישים סוף כבר הלילה לרצף הלא מחמיא שלו - 565 משחקי עונה רגילה, ואף לא הופעה אחת בפוסט סיזן. בימים הקרובים שחקן נוסף שמחזיק ברצף שלילי דומה - קייל אוקווין מאינדיאנה, שרשם 443 משחקי עונה רגילה וטרם שיחק בפלייאוף - יעלה לפרקט ויקטע את הרצף. זה יהפוך את עומרי כספי לשחקן הפעיל היחיד ברשימת 20 השחקנים המובילים בקטגוריה הזו. הישראלי ניצב כעת במקום הרביעי בהיסטוריה בקטגוריה, עם 588 משחקים ללא הופעה בפלייאוף. מקדימים אותו שחקני העבר טום ואן ארסדייל (929 משחקים), אוטו מור (682) ונייט וויליאמס (642).

עומרי כספי, ממפיס גריזליס. GettyImages
נשאר השחקן הפעיל ביחיד ברשימה המפוקפקת. עומרי כספי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully