וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עד היום אני לא מאמין". השוער שמנע אליפות ממנצ'סטר יונייטד

יוז נגח, סקולס דחק, מקלייר בעט, אבל הצ'כי הענק עצר את כולם. לפני הקרב המכריע ביום שבת, חזרה למשחק חייו של לודו מיקלושקו

טוויטר

"זו ההרגשה הכי גרועה שהייתה לי בקריירה, אכזבה מדהימה. עבודה קשה של תשעה חודשים הלכה לעזאזל". בלם מנצ'סטר יונייטד לשעבר, גארי פאליסטר.

מנצ'סטר יונייטד תארח מחר את ווסטהאם (שבת, 19:30, ספורט) למשחק בו אסור לה לשמוט נקודות. השדים האדומים מרוחקים שלוש נקודות מהמקום הרביעי ששווה כרטיס לליגת האלופות וכשנותרו 18 נקודות בקופה, המאמן אולה גונאר סולשיאר כבר הצהיר שידרשו 15 בשביל להגיע למפעל היוקרתי בעונה הבאה.

מנגד, ווסטהאם רחוקה ממאבק על כרטיס לאירופה וממלחמת ההישרדות ולמעשה "גמרה את העונה". העובדות והנתונים הללו גרמו לכמה אנשים באנגליה להיזכר במפגש מפורסם בין שתי הקבוצות, אי שם במחזור האחרון של עונת 1994/95.

כשנותרו 90 דקות עד סיום עונת 1994/95, בלקבורן הוליכה את טבלת הפרמיירליג עם 89 נקודות, בעוד למנצ'סטר יונייטד היו 87. החבורה של קני דלגליש בראשות אלן שירר, יצאה למשחק חוץ בליברפול והשדים האדומים התארחו אצל ווסטהאם.

במנצ'סטר יונייטד הודו מאוחר יותר ש"לא ציפינו שליברפול 'תעשה לנו טובה', אבל היא עשתה זאת". המייטי רדס ניצחו את בלקבורן 1:2, מה שאומר שאם מנצ'סטר יונייטד הייתה מנצחת באפטון פארק, היא הייתה מוכתרת לאלופה בפעם השלישית ברציפות. אבל בדרך היא נתקלה בלודק מיקלושקו.

שוער ווסטהאם לשעבר, לודק מיקלושקו. GettyImages
רשם 318 הופעות במדי הפטישים, אבל זו הייתה הגדולה והזכורה מכולן. מיקלושקו/GettyImages

24,783 צופים באפטון פארק ראו את מייקל יוז מפתיע ומעלה את ווסטהאם ל-0:1 בדקה ה-31, אבל בריאן מקלייר איזן בדקה ה-52. מאותו רגע נפתח נתיב מהיר בכיוון אחד: הרחבה של הפטישים. מארק יוז נגח, אנדי קול בעט, פול סקולס כמעט כבש, אבל רק כמעט. השחקנים של אלכס פרגוסון נתקלו שוב ושוב באיש של ווסטהאם בין הקורות.

לודו מיקלושקו הצ'כי הגיע לווסטהאם ב-1990 מבאניק אוסטרבה. הוא רשם 318 הופעות במדי הפטישים וזו הייתה הגדולה וכנראה גם הזכורה מכולן. המשחק הסתיים ב-1:1 ובלקבורן זכתה באליפות למרות ההפסד במשחק המקביל. "ספגתי הרבה ביקורת באותו יום, אבל מיקלושקו היה מדהים", יגיד אנדי קול שנים לאחר מכן.

מייקל יוז שכבש עבור ווסטהאם באותו משחק: "אני מצפון אירלנד, שם יש למנצ'סטר יונייטד הרבה מאוד אוהדים. הרבה מהם עצרו אותי ברחוב והאשימו אותי בכך שהקבוצה שלהם לא זכתה באליפות, אבל תמיד אמרתי להם: 'זה לא אני, זה לודו מיקלושקו'. אני חושב שב-20 הדקות האחרונות היו להם משהו כמו 18 מצבים, אבל מיקלושקו היה מדהים. עד היום אני לא מבין איך הוא עצר כמה מהכדורים שם".

מרטין אלן שעלה באותו משחק מהספסל של ווסטהאם סיפר: "ניצלנו מירידה עוד לפני המשחק והיינו רגועים לגמרי. לא היה לחץ, לא היינו בסכנה. אני זוכר שרק שחקן אחד התחמם ברצינות: לודו. הוא היה פנומנלי".

ב-2018 מיקלושקו סיפר לאתר הרשמי של ווסטהאם: "אני סוכן שחקנים עכשיו ולפני כמה ימים הייתי במגרש האימונים של מנצ'סטר יונייטד כי הבאתי לשם שלושה שוערים צעירים למבחנים. היו שם כמה חברי צוות ואחד מהם אמר לי בחיוך: 'הייתי במשחק הזה ואני זוכר אותו היטב. כמה ששנאתי אותך באותו יום'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully