וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד השופטים: לא היה צורך להשתמש ב-VAR בטרנר ובנתניה

איגוד השופטים הוציא וידאו עם הסבר לפנדלים שקיבלו הפועל באר שבע מול בני יהודה ומכבי תל אביב מול נתניה. לגבי שני המקרים נכתב: "השופטים הונחו ויונחו להימנע משריקות לבעיטות עונשין במקרים מעין אלה"

בווידאו: ההסבר של ההתאחדות

למרות השימוש במערכת ה-VAR בפלייאוף העליון בליגת העל, אנחנו נחשפים לאחרונה לכמה החלטות שנויות במחלוקת. שלוש החלטות כאלו ארעו במחזור האחרון בשני משחקים. מדובר בשני פנדלים שנשרקו במשחק בין בני יהודה להפועל באר שבע וכן בפנדל שנזקף לזכות איתי שכטר ממכבי תל אביב נגד מכבי נתניה. היום (שלישי) איגוד השופטים הוציא הודעה בהתייחס לשלוש ההחלטות האלו בגיבוי של הסבר וידאו, ולגבי הפנדלים שקיבלו באר שבע ומכבי תל אביב הוסבר כי "השופטים יונחו להימנע משריקות כאלו בעתיד".

לגבי הפנדל שנזקף לזכות בני יהודה נכתב: "בדקה ה-11 אבחן שופט המשחק עבירת הכשלה של מגן באר שבעי, אשר בוצעה תוך פגיעה ברגלו השמאלית של התוקף מקבוצת בני יהודה בתחום רחבת העונשין, ולכן שרק לבעיטת עונשין. שופט ה-VAR צפה בהילוכים החוזרים והמליץ לשופט לבחון את האירוע על גבי מסך ה-VAR, מאחר וסבר כי השופט שרק לעונשין בגין דחיפה. בהתאם להמלצה, שופט המשחק בחן את האירוע בהילוכים חוזרים ובזוויות שונות והחליט בצדק כי מדובר בעבירה המחייבת בעיטת עונשין, עקב ההכשלה ברגליים, בדיוק כפי שאבחן מלכתחילה. על כן, נותר השופט בהחלטתו לעונשין.

שופט הכדורגל שלומי בן אברהם. קובי אליהו
לא היה צריך לשרוק פנדל לבאר שבע. שלומי בן אברהם/קובי אליהו

לגבי הפנדל שקיבלה באר שבע, הנימוק היה מסוייג הרבה יותר ונכתב כי: "בדקה ה-36 אבחן שופט המשחק עבירת דחיפה של מגן בני יהודה על תוקף מקבוצת באר שבע בתחום רחבת העונשין ולכן שרק לבעיטת עונשין. שופט ה-VAR, לאחר שצפה בהילוכים החוזרים, הגיע למסקנה מוצדקת כי אין מדובר בטעות ודאית וברורה של השופט (clear and obvious error), בפרט כאשר מדובר במגע גוף עליון, ולכן לא המליץ לשופט לבחון את האירוע על גבי מסך ה-VAR. הוועדה המקצועית מבהירה כי הגם שהאירוע אינו מצדיק התערבות VAR (בהתאם לפרוטוקול), הרי שמדובר ברף עבירות נמוך מדי והשופטים הונחו ויונחו להימנע משריקות לבעיטות עונשין במקרים מעין אלה".

על הפנדל שקיבלה מכבי תל אביב ב-1:4 על מכבי נתניה: "בדקה ה-89 אבחן שופט המשחק עבירת הכשלה של מגן מכבי נתניה על תוקף מקבוצת מכבי תל אביב בתחום רחבת העונשין ולכן שרק לבעיטת עונשין. שופט ה-VAR, לאחר שצפה בהילוכים החוזרים, סבר כי אין מדובר בטעות ודאית וברורה של השופט (clear and obvious error) ולכן לא המליץ לשופט לבחון את האירוע על גבי מסך ה-VAR. הוועדה המקצועית מבהירה כי הגם שהאירוע אינו מצדיק התערבות VAR (בהתאם לפרוטוקול),  הרי שמדובר ברף עבירות נמוך מדי והשופטים הונחו ויונחו להימנע משריקות לבעיטות עונשין במקרים מעין אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully