וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלבויניק של בית"ר: דוד קלטינס הוכיח שוב עד כמה הוא חיוני לבית"ר ירושלים

9.4.2019 / 6:48

המגן-בלם-קשר של בית"ר עבר שנים לא פשוטות, אבל חיכה להזדמנות שלו וזכה לנצח את הפועל ת"א: "הגול הכי חלומי שאפשר לחלום עליו". משה חוגג הודה: "לא היה משחק שרציתי לנצח יותר". ניסן יחזקאל: "הניצחון הזה מוקדש לניר קלינגר"

פלייר ניסן יחזקאל/עריכת וידאו: שניר דבוש

עיקרי הדברים

- חוגג: "לא היה משחק שרציתי שננצח יותר מהיום"

- קלטינס: הכלבויניק שקיבע את מעמדו

- ניסן יחזקאל: "התקשורת חוצה גבולות. אנשים מקבל מיקרופון ומצלמה וממציאים שקרים"

seperator

1.

בשונה ממשחקים קודמים, בית"ר ירושלים הגיעה למשחק מול הפועל תל אביב אתמול (שני) עם אנרגיות של קבוצה שנאבקת על הירידה. הניצחון של אשדוד על רעננה ערב קודם, והעובדה כי הפער צומצם לשלוש נקודות, גרמו לכל המערכת לעצור ולהבין כי אם לא ישתנה משהו ביכולת של הקבוצה היא עשויה להסתבך קשות בתחתית.

לא במקרה משה חוגג אמר בסיום כי "לא היה משחק שרציתי שננצח בו כמו המשחק היום", הוא אמר זאת גם לשחקנים בחדר ההלבשה וגם בפוסט שפרסם. עם כל האופטימיות שאופפת אותו, גם חוגג הבין פתאום שהקבוצה עליה השקיע השנה יותר מ-50 מיליון ₪ מכיסו, נמצאת בסכנת ירידה ממשית. לא במקרה גם יוסי בניון היה עם דמעות בסיום ולא במקרה אלי אוחנה היה עם הידיים גבוה למעלה עם השריקה האחרונה, בית"ר הגיעה למשחק אתמול עם חשש אמיתי מהסתבכות במאבקי הירידה.

דוד קלטינס שחקן בית"ר ירושלים. דני מרון
שער ניצחון על הפועל תל אביב עם סרט הקפטן על היד. דוד קלטינס/דני מרון

2.

וכמו שכבר כולם ציינו, אם יש מגיע למישהו לנצח עבור בית"ר את המשחק, זהו דוד קלטינס. בפוסט שהעלה בסיום הוא הודה לפיזיותרפיסט של הקבוצה ולעוזר המאמן דוד מרטן. אם היה ממשיך את חלוקת הקרדיטים הוא היה מגיע גם למשה בן דוד, מאמן השוערים. ככלבויניק של בית"ר, גם לשער הוא עתיד להגיע.

לפעמים לא ברור אם ההתלבטות לגבי שטקוס היא בגלל איתמר ניצן או קלטינס. וברצינות, המגן-בלם-קשר (הוסיפו את החסר) עבר שנים לא פשוטות. מאמנים שמבטלים אותו, כאלה שמציעים לבעלים להיפטר ממנו, זה הגיע למצב שבינואר האחרון יענקל'ה שחר רק היה צריך להגיד כן ולרכוש אותו בפחות ממיליון יורו. בניגוד לשנים עברו, השנה קלטינס לא חיכה שיתנו לו, הוא בא לקחת וקונה את מקומו כשחקן מוביל בבית"ר בשנים הבאות. "כל כך מגיע לקלטינס להיות חתום על הרגע הזה" ציין משה חוגג בסיום ולמעשה סימן את אחד המנהיגים שלו לשנים הבאות.

קלטינס עצמו אמר בסיום: "כל התסריט הלחיץ אותנו. נכנסנו לפיגור וזה לא היה פשוט. זה הגול הכי חלומי שאפשר לחלום עליו, עם סרט הקפטן על היד להבקיע בדקה ה-90 נגד הפועל תל אביב, הרגע הכי חלומי שיכול להיות".

הבקעת בקריירה שער ניצחון בדקה ה-90?

"בנוער נגד אשדוד הבקעתי שער ניצחון בדקה ה-90 והשופט ישר שרק לסיום".

הקשר הוסיף: "עשיתי אימון אחד השבוע, רק אתמול התאמנתי וגם היום הייתי בפחד, הלכתי לרופא בבוקר ואני שמח שהצלחתי להחזיק מעמד ולקבל גם בונוס של שער ניצחון בסוף, זה היה שווה את זה. היו המון ביקורות קשות עלינו ואם להיות אמיתי אז חלק גדול מהן מגיעות לנו. לפעמים השחקנים עושים הכל וזה לא הולך, אנחנו עכשיו רוצים להבטיח את ההישארות ולחשוב על העונה הבאה".

עוד באותו נושא

יוסי בניון: "הדמעות האלה היו מהתרגשות, היה הרבה לחץ וחשש"

לכתבה המלאה
פלייר ניסן יחזקאל עוזר מאמן בית"ר ירושלים. דני מרון
הקדיש את הניצחון לקלינגר. ניסן יחזקאל/דני מרון

3.

ניסן יחזקאל עלה למשחק אתמול תחת הכותרות שהפסד יביא למינוי מאמן אחר עד לסיום העונה. בסיום הוא כבר נראה מחויך ואמר: "לא הייתי לחוץ, הייתי הכי רגוע במועדון לאורך כל השבוע. ראיתי את האנרגיות, הייתה משמעת טקטית ממדרגה ראשונה, שחקנים איכותיים ומחוייבים ששמו את הלב על המגרש. בעונה הטראומית שעוברת על בית"ר ירושלים קרו כל כך הרבה דברים שהקרינו לחץ ותחושה שעוד שניה הכל הולך ומתפרק, קרה מה שקרה עם ניר קלינגר וזה לא הוסיף".

"הניצחון הזה מוקדש קודם כל לניר קלינגר. בהוראת הרופאים אמרו לנו לא לדבר איתו בתקופה הזאת, אך במשך כל היום התייעצתי איתו וזה לאחר שלושה שבועות שלא עשיתי זאת. הוא נתן לי כמה טיפים וזה עזר לי. לבית"ר ירושלים יש מאמן שהוא יושב בבית, אני רק ממלא מקום שלו ואני מקווה מאוד לראות אותו במשחקים הבאים כי לדעתי הסיפור של הירידה הסתיים היום".

על השינוי בקישור וההחלטה להוציא את איינבינדר: "כל השחקנים, כולל אלה שלא שותפו, היו חלק מהקבוצה ושיחקו בשביל בית"ר. קריאף וטיירה נתנו לב ונשמה ואלה שינויים והחלטות שקיבלתי בהתייעצות עם ניר קלינגר. לגבי איינבינדר, הוא התנצל על הדברים וביקש סליחה מכל הקבוצה, כולל ממני. אני מחלתי לו בצהריים, קיבלתי את ההחלטות שקיבלתי לגבי ההרכב ואני שמח שזה הצליח".

על התקשורת: "אני לא כועס על התקשורת, אך יש כאלה שחוצים גבולות, יש אנשים שפוגעים בפרנסה של אנשים, שממציאים שקרים וסיפורים שלא קיימים, מקבלים מצלמה ומיקרופון ופותחים פה על כל העולם. הם פוגעים במשפחות ובאנשים והם צריכים לקחת את זה בחשבון. את התשובה שלי נתתי היום במגרש, אני אדאג שבית"ר תישאר בליגה ושהבעל בית יעשה את החשבונות שלו".

משה חוגג בעלים בית"ר ירושלים. יוסי ציפקיס
יתחיל לתכנן את העונה הבאה. משה חוגג/יוסי ציפקיס

4.

כעת, בבית"ר רוצים להשלים את ההישארות בליגה ובמקביל להתחיל ולהכין את העונה הבאה. השבוע צפויה פגישה משולשת של משה חוגג עם אלי אוחנה ויוסי בניון במטרה לקדם את מינויו למנהל מקצועי בתום העונה. הדברים עדיין לא סגורים ותלויים ברמת הסמכויות והתקציב שיועמדו לרשות בניון. בניון אמר בסיום שהדמעות היו תוצאה של התרגשות מהניצחון והמצב שהקבוצה נקלעה עליו, אך ניתן היה לראות כי הקשר מתחיל להבין שהסוף מתקרב. הוא כנראה יישאר בבית"ר ירושלים אבל ייאלץ לתלות את הנעליים ולהתחיל פרק חדש בחיים.

יוסי בניון שחקן בית"ר ירושלים. דני מרון
לא הצליח לעצור את הדמעות. יוסי בניון/דני מרון

5.

בית"ר צפויה לעמוד לדין בעקבות אירועי המשחק, הן בגין השלכת חפצים במהלך המשחק והן בשל פריצת אוהדים למגרש לאחר שער הניצחון של דוד קלטינס. אגב, במשטרה תיגברו כוחות במחצית ולאיזור יציע אוהדי בית"ר צורפו עשרות שוטרים למידה ויהיו מהומות. עידן ורד צפוי למנוחה שלאחריה יוחלט אם יעבור ניתוח או טיפול בזריקות. יעקב בריהון צפוי לקבל קרדיט בהרכב הקבוצה במחזורים הבאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully