וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין משמעות למשחק? הפועל ירושלים שברה שיא היסטורי בניצחון על מכבי תל אביב

ה-92:98 הדרמטי אמנם לא ישפיע באופן דרמטי על מצבן של השתיים בטבלה, אבל כבר נכנס לספרים: לראשונה אי פעם, הצהובים מפסידים לקבוצה ישראלית במשך שמונה עונות רצופות. השיא הקודם נקבע ב-1963 על ידי הפועל תל אביב

ONE

הפועל ירושלים הצליחה למנוע אמש (שני) ממכבי תל אביב סוויפ עונתי של 0:3 במשחקי הליגה ביניהן, כשניצחה 92:98 בתום הארכה, וזו הייתה לכאורה המשמעות היחידה של התוצאה. האדומים איבדו כבר לפני מספר שבועות סיכוי ריאלי לעקוף את יריבתם המושבעת בטבלה, והפיינל פור בתום העונה ייערך ככל הנראה ביד אליהו - בין אם הצהובים יזכו במקום הראשון ובין אם הפועל חולון תחזור אליו.

אלא שמתברר כי גם אם למשחק הזה לא הייתה משמעות במאבקי האליפות, היה לו מימד היסטורי מיוחד במינו: היסטוריון הכדורסל אורן דניאלי מגלה כי ירושלים שברה אתמול שיא של כל הזמנים - כשהפכה לקבוצה הישראלית הראשונה שמצליחה לגבור על מכבי תל אביב לפחות פעם בעונה במשך שמונה שנים רצופות במסגרות רשמיות (ליגה, גביע ו/או פלייאוף).

השיא הקודם, ניצחונות בשבע עונות ברציפות, נרשם על ידי הפועל תל אביב בין 1957 ל-1963, ואחריה דורגו הפועל גליל עליון (1995-1990) ובני השרון (2011-2006) עם ניצחונות בשש שנים רצופות.

שחקן הפועל ירושלים אמארה סטודמאייר. לירון מולדובן
ותודה לאמארה/לירון מולדובן

הרצף הירושלמי החל בעונת 2011/12, כשהקבוצה ניצחה 64:78 ביד אליהו, ובסך הכל היא ניצחה את מכבי 13 פעמים בשמונה העונות הללו; עם זאת, אף שהאדומים זכו במהלך התקופה הזו בשתי אליפויות ובגביע המדינה, הם לא הצליחו לגבור על הנמסיס שלהם במשחק נוקאאוט באחד המפעלים הללו.

אם יש שחקן אחד שמייצג את ההבדל בין ההפסדים הקודמים של ירושלים למכבי לבין הניצחון אתמול, הרי שזהו אמארה סטודמאייר, שבמפגש הראשון שלו עם הצהובים כישראלי הצטיין עם 22 נקודות ושבעה ריבאונדים. "זה היה חשוב לנו מאוד", הודה הסנטר. "אנחנו עדיין מתאבלים על ההפסד בטנריפה. כי רצינו כל כך להביא את הפיינל פור לירושלים, אבל יצאנו למגרש והבאנו את הניצחון. המפגש עם טאריק בלאק הרגיש כמו מצ'אפ ב-NBA עבורי".

ג'יימס פלדין קלע 23 נקודות וסיכם: "זה ניצחון גדול בשבילנו. הפסדנו כבר פעמיים העונה למכבי, וידענו עד כמה המשחק הזה חשוב לאוהדים. אני גאה בקבוצה הזאת. הימים האחרונים היו קשים, אבל יש לנו אליפות להלחם עליה. אני מקווה שג'ייקובן בראון יחזור בקרוב, כי הוא מנהל את הקבוצה והוא חשוב לנו מאוד. אמארה הוא פקטור חשוב. הוא אולסטאר ב-NBA, הוא מנהיג אותנו, יש לו הרבה ניסיון וכשהוא על המגרש כישראלי זה דבר גדול".

השתתף בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן

עוד באותו נושא

ליגת העל: הפועל ירושלים ניצחה 92:98 את מכבי תל אביב לאחר הארכה

לכתבה המלאה
שחקן הפועל ירושלים ג'יימס פלדין. לירון מולדובן
ניצחון גדול. פלדין/לירון מולדובן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully