וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשלישי: אליפות אירופה לגלשני רוח תצא לדרך

האליפות בפלמה דה מיורקה היא הראשונה בסדרת התחרויות לקביעת הנציג והנציגה של ישראל לטוקיו 2020. שחר צוברי יתחרה בין היתר ביואב עומר ויואב כהן הצעירים

יואב עומר (מימין) עם שחר צוברי. איגוד השייט, אתר רשמי
תחרות לא פשוטה. צוברי עם יואב עומר/אתר רשמי, איגוד השייט

אליפות אירופה לגלשני רוח הנפתחת מחר (שלישי) בפלמה דה מיורקה היא הראשונה בסדרת התחרויות לקביעת הנציג והנציגה של ישראל במשחקים האולימפיים טוקיו 2020. שאר התחרויות הן אליפויות העולם של השנה והשנה הבאה, וכן התחרות הקדם-אולימפית באתר האולימפי של טוקיו בקיץ הקרוב.

שחר צוברי, מדליסט הארד האולימפי מבייג'ין 2008, ינסה בגיל 33 להעפיל בפעם הרביעית ברציפות אל המשחקים האולימפיים אבל לא יהיה לו קל מול חבריו הצעירים לנבחרת, כמו למשל יואב עומר, שעמד מעליו בפודיום של יורו 2018 עם מדליית כסף בעת שצוברי זכה בארד. שני צעירים מוכשרים נוספים הם אופק אלימלך, הגולש שהשיג את הקווטה לישראל בקיץ שעבר כשסיים במקום ה-14 באליפות העולם (9 במדינות), ויואב כהן, אשר כמו יואב עומר, היה אלוף העולם לנוער.

מאמן נבחרת הגברים, גור שטיינברג, שהוביל כמאמן את גל פרידמן לזכייה בשתי מדליות אולימפיות ושותף למדליה של צוברי כמאמן ראשי, אמר: "המטרה באליפות אירופה ובשאר התחרויות השנה היא להגיע לשמינייה הראשונה. אם זה יתממש, בתסריט האופטימי נתמודד כבר בשנה הבא על מדליה. בינתיים, מקומות 8-16 זה הישג סביר, ומתחת לזה כישלון. יצאתי לדרך עם נבחרת רחבה, והמטרה היא להגיע להישגים בדרך לאולימפיאדה. אין עניין בזהות של מי יגיע לשם, אם נגיע בלי הישגים".

באיגוד השייט נקבע כי אם מאמני הנבחרת ממליצים על שליחת גולש או גולשת שלא השיגו את הניקוד הגבוה ביותר, תועבר ההמלצה לוועדה מקצועית מיוחדת שתדון בהמלצות, ומעליה, ההכרעה הסופית היא בידי הנהלת איגוד השייט, כך שיש בקרה בת שלושה שלבים להחלטה על שליחת ספורטאי לטוקיו במקרה ולא זכה במירב הניקוד בים. זכייה באליפות העולם לשנת 2020 תשלח אוטומטית את המנצח לאולימפיאדה, בבחינת "ניקוד זהב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully