וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם קצת עזרה מחברים: ראסל ווסטברוק שחזר את ה-20-20-20 והקדיש את ההישג לחברו שנרצח

כוכב הת'אנדר הפך לשני בלבד בתולדות ה-NBA שמסיים עם 20-20-20, עם "עזרה" בשני הריבאונדים האחרונים: "מוקדש לניפסי האסל". בינתיים בגולדן סטייט: דוראנט שוב הורחק והסתבך, אבל בוגי והווריירס שוב "באנרגיות"

ראסל ווסטברוק אוקלהומה סיטי ת'אנדר. AP
התפוצץ. ראס/AP

כבר בתחילת הערב ראסל ווסטברוק ידע שהוא עומד להקדיש את המשחק מול הלייקרס לראפר ניפסי האסל, שנרצח ביריות בתחילת השבוע, כשכוכב אוקלהומה סיטי ישב לבדו על הספסל וזמזם לעצמו את אחד משיריו של הראפר המנוח. בסיום המשחק (שבו הת'אנדר ניצחו 103:119 את הלייקרס) אותו סיים עם ה-20-20-20 השני בלבד בתולדות הליגה (20 נקודות, 20 ריבאונדים, 21 אסיסטים) ווסטברוק הקדיש את ההישג האדיר שלו לחברו שנרצח, כשהכה על חזהו וצעק "זה בשביל ניפסי!" מיד לאחר שקלט את הריבאונד ה-20 שהשלים את ההישג הנדיר.

ווסטברוק, שגדל ב-LA, העיר שבה ניפסי הפך לכוכב וגם נרצח ליד חנות הבגדים שלו ביום ראשון, גם לבש חולצה לזכרו. "אני אסיר תודה על הזכות להיות שחקן, אבל זה לא בשבילי, זה מוקדש לאח שלי, זה מוקדש לניפסי", אמר בסיום, "נוח על משכבך בשלום ניפסי. אני פשוט שמח להיות על המגרש ולשחק ברמה הכי גבוהה, מודה לכל חבריי לקבוצה, מודה על הזכות לשחק את המשחק שאני כל כך אוהב".

הציוץ וההקדשה של ווסטברוק לחברו הטוב שנרצח:

כמובן, כמו פעמים רבות אצל ווסטברוק, ההישג לא הושג בטבעיות, אלא כלל קצת מאמצים מלאכותיים בדרך לשני הריבאונדים האחרונים להם היה זקוק. 1:04 דקה לסיום הוא דחה את האפשרות להיות מוחלף על ידי מאמנו, כשהת'אנדר הוליכו ב-16 הפרש. סטיבן אדאמס, חברו לקבוצה, החטיא זריקת עונשין (במכוון?) וראס הסתער על הסל והצליח לקחת את הכדור החוזר ה-19 שלו. הוא החטיא זריקה מקרוב מתחת לסל וניסה לקחת עוד ריבאונד, אבל לא הצליח. אחר כך דונובן רצה שוב להעלות את הספסל למגרש, אבל ווסטברוק רצה להישאר לדקה האחרונה, וחברו לקבוצה חמידו דיאלו המבולבל כבר נכנס למגרש, ונאלץ לצאת. האם אדאמס החטיא בכוונה? "פשוט תגידו שכן", אמר הסנטר, שקולע ב-51 אחוז מהקו, "אני יודע להחטיא זריקות עונשין". ולמה דונובן הסכים להשאיר את ראס על המגרש? "הוא בא אליי והסביר לי שחבר קרוב שלו נהרג", אמר המאמן, "זה היכה די חזק את החבר'ה פה בקבוצה".

ראסל ווסטברוק אוקלהומה סיטי ת'אנדר. AP
חילק אסיסטים כמו משוגע. ווסטברוק/AP
ראסל ווסטברוק אוקלהומה סיטי ת'אנדר. AP
ניפסי, זה בשבילך. ווסטברוק/AP

בפוזשן שלאחר מכן הלייקרס החטיאו זריקה, כמובן ששחקני אוקלהומה סיטי פינו את הדרך לווסטברוק לקחת את הכדור החוזר, הוא עשה את זה, והספסל השתולל משמחה, כשגם ראס כדרר בצהלה והיכה על חזהו בכוח וצעק "זה בשביל ניפסי". "זה פשוט אדיר", אמר פול ג'ורג', גם הוא יליד קליפורניה, "הלב של הבנאדם הזה, זה מה שמדהים פה. לא כל אחד יכול לעלות על המגרש ולהחליט שהוא ייתן הצגה כזאת, במיוחד לא כשלבו כבד, כמו שהיה לראס הלילה".

ניפסי האסל, זה בשבילך

גולדן סטייט חוזרת לעצמה

ובינתיים בגולדן סטייט, הווריירס ממשיכים להראות שכשהם מרוכזים ומתעסקים בכדורסל אף אחד לא יכול להתקרב אליהם, אבל הבעיה היא שלאחרונה זה לא תמיד קורה. מצד אחד, גולדן סטייט ניצחה הלילה בקלות 102:116 את דנבר, לכאורה אחת מהקבוצות שקוראות תיגר על האלופה, ומצד שני, קווין דוראנט שוב קיבל שתי עבירות טכניות והורחק, אחרי שהתווכח עם השופט ברבע השלישי על החלטה נגדו, כשלא קיבל שריקה לעבירה.

מדובר בעבירה הטכנית ה-15 של דוראנט העונה, שזה משמעותי לאור העובדה שאחרי 16 עבירות שחקן מקבל עונש השעיה למשחק. גם לדריימונד גרין יש 15. ההרחקה של דוראנט מגיעה יממה אחרי שהליגה הודיעה שהיא קונסת את גרין, סטפן קרי ודוראנט אחרי שביקרו שופטים.

"אני חושב שהגיעה לו הטכנית הראשונה, אבל לא הגיע לו לקבל את השנייה", אמר סטיב קר בסיום, במשחק שבו דוראנט קלע 21 נקודות ב-21 דקות, "הייתי מאוד מופתע. ראיתי את כל האירוע. לא חושב שהגיע לו להיות מורחק, אבל זק זרבה הוא אחד השופטים הטובים בליגה, אין לי אליו שום תלונה, הוא יודע מה הוא עושה. אבל זה פשוט הפתיע אותי, וגם לא זכיתי לקבל הסבר למה זה קרה, פשוט המשכנו".

והם אכן המשיכו. דמרקוס קאזינס רשם שיא עונת של 28 נקודות (12 מ-17 מהשדה) והוסיף 13 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-2 חסימות, והווריירס מוליכים כבר בשני משחקים על הנאגטס, כולל שובר השוויון במקרה של מאזן זהה, כשנותרו רק חמישה משחקים לסיום העונה, כשהאלופה עומדת שוב להשיג יתרון ביתיות לאורך כל הפלייאוף במערב (למילווקי וטורונטו מאזן טוב יותר במזרח). "האנרגיות היו מדהימות", אמר קר בסיום, "אפשר היה להרגיש את הטירוף בקהל, וגם א האנרגיות של השחקנים".

קווין דוראנט גולדן סטייט ווריירס. רויטרס
זה מה שקורה כשהם מתעסקים בכדורסל, הבעיה שזה לא תמיד ככה. שוב מורחק, דוראנט/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully