וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיא לוזון: "מתגעגע לכדורגל הבלגי, הוא מתאים לי בצורה מושלמת"

מאמן מכבי פתח תקוה התראיין בבלגיה לגבי התקופה שלו בסטנדרד ליאז' ועל אובדן האליפות: "עד היום אני חושב שזה לא היה הוגן"

עריכה: מתן חדד, אפטר: אביחי ברוך

בווידאו: מתן בכור בטור דעה על הנבחרת

מאמן מכבי פתח תקוה גיא לוזון התראיין לתקשורת הבלגית. המאמן בן ה-43 אימן את סטנדרד ליאז' בעונת 2013/14 ועונה לאחר מכן פוטר. בעונה הראשונה שלו הצליח לוזון להוביל את ליאז' אל המקום הראשון בתום העונה הסדירה ולפני הפלייאוף והקיזוז שנהוג בליגה הבלגית. בסופו של דבר אנדרלכט זכתה באליפות באותה עונה.

"סטנדרד הייתה חוויה מצוינת בשבילי, במיוחד לאור העובדה שמעט מאוד אנשים האמינו שאצליח שם", אמר לוזון, "הכדורגל בליגה הבלגית מבוסס על מהירות, פיזיות, אינטנסיביות ואגרסיביות וזה כדורגל שמתאים לי באופן מושלם. בסופו של דבר לא זכינו באליפות וזו הייתה אכזבה עצומה, אבל עדיין שיחקנו כדורגל נהדר. הגיע לנו להיות אלופים".

לוזון הודה שהוא עדיין מתקשה להשלים עם אובדן האליפות בגלל אותו קיזוז ואמר: "עד היום אני לא חושב שהחוק הזה הוא טוב, זה קיים רק בבלגיה. אם זה לא זה, היינו זוכים באליפות. מבחינה מעשית זכינו ביותר נקודות מכל שאר הקבוצות, כולל אנדרלכט. מה אפשר להגיד יותר מזה? הטעות הכי גדולה שעשיתי הייתה שלא הבנתי איך הקיזוז הזה ישפיע על השחקנים שלי מבחינה מנטאלית, אבל הייתי צעיר וגם השחקנים היו צעירים. היום כנראה הייתי מצליח להכין את הקבוצה טוב יותר".

גיא לוזון מאמן סטנדרד ליאז'. GettyImages
לוזון בימיו בסטנדרד ליאז'/GettyImages

לוזון גם טען לקיפוח מצד השופטים כשאמר: "אמרו לי שחלק מהקבוצות מקבלות שיפוט נוח יותר. עכשיו אני באמת זוכר שהיו כמה החלטות מוזרות והן תמיד היו נגדנו". המאמן התייחס גם ליחסים שהיו בינו לבין הקהל באותה התקופה ואמר: "הייתה קבוצה קטנה של אוהדים שכל הזמן קיללו. חלק מהם נהנו לקלל עוד לפני משחק הבכורה שלי, הם חשבו שאלך הביתה אחרי שניים או שלושה משחקים. ולא היה קל בשבילם להודות שטעו לגביי.

"כל זה לא הפריע לי, כבר אחרי שבוע הרגשתי כמו בבית בליאז'. אני יכול להתמודד עם הכול. אם אתה לא חזק בראש, עדיף שתישאר בבית. אתה צריך תמיד להאמין בעצמך וללכת קדימה. בסטנדרד ליאז' אתה חייב להיות מנהיג. למאמן רך ובלי אישיות אין שום סיכוי להצליח שם. קללות נגד יהודים? אלה באמת היו כמה אנשים, מיעוט שבמיעוט. אני הייתי מרוכז רק בעבודה שלי, כל השאר לא הגיע אליי".

לוזון נשאל על חוסר ההצלחה והפיטורים עונה לאחר מכן ואמר: "זה היה לי ברור כי המועדון מכר יותר מדי שחקנים וזה היה בלתי אפשרי להמשיך ולרוץ שוב לאליפות. הזהרתי את הנשיא שזה מה שיקרה. ציפיתי ששחקן או שניים יעזבו, אבל הלכו שישה או שבעה וזה היה יותר מדי. השחקנים הם אלה שעוזרים לך להישאר מועדון גדול, השם לא מספיק. אם תוציא את מסי, סוארס ובוסקטס מברצלונה, אתה חושב שבארסה תהיה טובה כמו שהיא היום? אם הייתי נשאר והיו נשארים השחקנים אני בטוח שהיינו זוכים באליפות".

לוזון נשאל האם הוא עדיין מאמן רגשני ואמר: "זה תלוי בסיטואציה, כדורגל הוא עניין של רגשות. כשקלופ וסימאונה עושים את זה, לא מדברים על זה. למה אני לא יכול לעשות את אותו הדבר?". כשנשאל האם היה רוצה לחזור לליאז' אמר לוזון: "כמובן. אני עדיין אוהד של סטנדרד ותמיד אהיה, היא האהבה האירופית הראשונה שלי ותמיד יהיה למועדון הזה מקום חם בלב שלי. אני מתגעגע לכדורגל הבלגי. בישראל הכדורגל טכני ופיזי, אבל הקצב לא מהיר כל כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully