וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטלית של אמארה, התחושה המוזרה של קטש, הסערות ביציע: סיכומו של ערב מורכב בארנה

28.3.2019 / 7:57

שחקני הפועל ירושלים התקשו להבין את קריאות הבוז והמחאה, סטודמאייר קיבל מתנה בניחוח יהודי וג'יימס פלדין הודה: "הגענו כדי לצבור הפרש גבוה, ובסוף כבר לא היה אכפת לנו. רק רצינו לנצח"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: הפועל ירושלים מודיעה על הארכת חוזהו של עודד קטש

1.

"זו מסיבת עיתונאים מוזרה", הודה מאמן הפועל ירושלים, עודד קטש, כשניסה לסכם אמש (רביעי) את הניצחון 73:75 על איברוסטאר טנריפה בארנה. "זה כמו לבוא ולדבר באמצע הפסקת המחצית. שום דבר לא הוכרע, שום דבר לא גמור. מוזר. אנחנו יודעים ששתי נקודות היתרון שיש לנו לא שוות כלום, והייתי אומר אותו דבר גם אם היינו מנצחים בשמונה או בעשר הפרש".

אכן, ערב מוזר עבר על האדומים. מצד אחד, ניצחון במשחק פלייאוף; מצד שני, תחושת החמצה ובעיקר חשש גדול מפני הגומלין. ירושלים רחוקה 40 דקות מאירוח הפיינל פור בארנה - אבל הדרך לשם ארוכה מאוד, ולא רק במובן המטאפורי. במוצאי שבת היא תתארח בנהריה, וביום שני בצהריים תחל במסע המפרך לאיים הקנאריים. היא תטוס למדריד, תלון בה ותמשיך בדרכה רק למחרת בבוקר.

האם צריך לרחם על מחזיקת גביע המדינה? לא בטוח. לטנריפה ממתין ביום ראשון משחק ביתי בליגה המקומית מול יריבה מעט יותר חזקה בשם ריאל מדריד, והיא עוברת את המסעות הממושכים הללו אחת לשבועיים, בדרכה למשחקי החוץ השונים באירופה. "נדרשו לנו 24 שעות כדי להגיע לישראל, והקושי הזה השפיע עלינו", הסביר המאמן הספרדי צ'וס וידורטה.

עודד קטש מאמן הפועל ירושלים. קובי אליהו
תחושה מוזרה. קטש/קובי אליהו

2.

במיני סדרה שמוכרעת על הפרשים, קריסה כמו שהייתה לירושלים ברבע השלישי עלולה להתברר כמכרעת: במשך שש דקות תמימות היא לא הצליחה לקלוע סל, עמדה על 0 מ-8 מהשדה ושני איבודים, ואיפשרה ליריבתה לרוץ ל-0:17; כך הפך יתרון מבטיח של 36:45 במחצית לפיגור מטריד של 53:45.

"ניסינו להריץ כל מיני סכמות בהגנה, והתבלבלנו", הודה ג'יימס פלדין. "היינו נרפים ועייפים, ואנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להיראות ככה. אפילו לא שמתי לב שהם קלעו 17 נקודות רצופות, ואני לא זוכר שקרה לנו דבר כזה. מלכתחילה, רצינו לנצח בכמה שיותר, כי אנחנו יודעים שהם קשוחים בבית ואני מכיר היטב את האולם שלהם מהימים שבהם שיחקתי בספרד. אבל כשהגענו לרבע הרביעי, רק רצינו לנצח. כבר לא היה אכפת לנו מההפרש".

ג'ייקובן בראון הוסיף כי "הייתה לנו נפילה ברבע השלישי, אבל אנחנו מרגישים טוב. זה מראה את האופי שיש לקבוצה שלנו. מצאנו את הדרך לנצח, למרות הכל. צריך לתת קרדיט לטנריפה. היא קבוצה מצוינת, ואנחנו החטאנו זריקות קלות, אבל אספנו את עצמנו צעד אחר צעד".

שחקן הפועל ירושלים ג'יימס פלדין. קובי אליהו
"אפילו לא שמתי לב שהם קלעו 17 נקודות רצופות". פלדין/קובי אליהו

3.

לא רק הכדורסל דיבר אתמול. בעת פתיחתו של טקס הצגת השחקנים, נראו כמה מכדורסלני ירושלים לא מרוכזים, ונעצו מבטים לאחור, אל עבר היציע. באותו זמן פרץ עימות בין כמה אוהדים לאנשי אבטחה, שעלו כדי להחרים שלט נגד מנכ"ל המועדון, גיא הראל. הסכסוך בין ראשי הקבוצה לראשי הקהל, שהיה אמור להסתיים אתמול, חודש והחריף - וקשה לומר שמישהו מהצדדים יצא מגדרו כדי למנוע את ההסלמה הזו.

בירידה לחדר ההלבשה סערו הרוחות. חברי ארגון "הבריגדה", שסיימו עוד ערב בשביתה מעידוד, קיללו את הראל וקראו לו להתפטר, בזמן שאוהדים מיציעים אחרים שיסו אותם בשריקות בוז כלפיהם. השחקנים עצמם חשבו בהתחלה שהמחאות מכוונות אליהם, ופלדין - שהתעדכן במצב - סינן "זה פשוט לא בסדר".

מחווה מסוג אחר המתינה לאמארה סטודמאייר. דוד בירנבאום, אוהד ליבוביץ וישי זילברברג, שלושה אוהדים דתיים ממודיעין, רכשו עבור הסנטר המתאזרח טלית מהודרת, שעליה רקומות חומות העיר העתיקה, והעניקו לו אותה במתנה, יחד עם כיסוי שעליו מוטבע שמו העברי יהושפט. סטודמאייר הודה להם, הבהיר כי הוא יודע כיצד מתעטפים בטלית וקינח בברכת "ברוך השם".

השתתף בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן

אמארה סטודמאייר עם טלית. חני זילברברג-בנט, מערכת וואלה!
ברוך השם. אמארה עם הטלית/מערכת וואלה!, חני זילברברג-בנט
אמארה סטודמאייר עם טלית. חני זילברברג-בנט, מערכת וואלה!
אמארה סטודמאייר עם טלית/מערכת וואלה!, חני זילברברג-בנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully