וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארץ' מאדנס: המאבק על הכרטיסים לפלייאוף ביורוליג מגיע לשיאו

הודעת הווטסאפ שריסקה את בלאט ואולימפיאקוס, הכשל הניהולי של מילאנו, הולדתו של "סופו הלבן", החלומות על נס ז'לגיריס המחודש והייאוש של מכבי תל אביב. תמונת מצב לקראת הישורת האחרונה בקרב על השמינייה

ONE

בווידאו: תקציר המשחק בין מכבי תל אביב לעירוני נס ציונה

80 דקות נותרו לסיום עונת היורוליג, ו-12 מ-16 הקבוצות המשתתפות רואות עצמן מגיעות בסיטואציה כזו או אחרת לפלייאוף. חמש כבר הבטיחו את מקומן בשלב הבא, וזהותן של ארבע הראשונות (שיחזיקו ביתרון הביתיות בסדרות רבע הגמר) נקבעה - כשבמירוץ לשלושת הכרטיסים הנותרים יש עוד שבע קבוצות.

עד כמה התמונה סבוכה, תעיד העובדה שמומחי היורוליג ספרו לא פחות מ-99 אפשרויות שונות לשוברי שוויון ולתרחישים משתנים לקראת שני מחזורי הסיום. בכל אחד ממשחקי השבוע תהיה לפחות קבוצה אחת עם אינטרס ממשי במאבק, וישנה אפילו אפשרות תיאורטית ששבע הקבוצות, מהמקום השישי ועד ה-12, יסיימו באותו מאזן (15:15).

במקום לשגות בנבואות חסרות תכלית, או לפספס חלק גדול מהדרמה ולהביט על הטירוף שאוחז ביבשת רק דרך הפריזמה של מכבי תל אביב, הנה תמונת המצב במועדונים השונים לקראת הישורת האחרונה והמכריעה.

טוקו שנגליה באסקוניה, ג'וני אובריאנט מכבי תל אביב. קובי אליהו
מוכן לקאמבק. טוקו שנגליה/קובי אליהו

באסקוניה: תסריט שנכתב מראש

מאזן 13:15; אפס (ב), צסק"א (ח)

היא מתחילה את העונה במשבר, מגרדת את קרקעית הטבלה ומפטרת מאמן - ואז מתאוששת, מטפסת מעלה ומגיעה לפלייאוף. כך קרה לבאסקוניה בעונה שעברה, ונראה שהתסריט הזה עומד לחזור על עצמו. מארחת הפיינל פור, שעמדה על מאזן 6:2 בשמונת המחזורים הראשונים, עומדת על 2:6 בשמונת החולפים, ונמצאת בעמדת זינוק מצוינת.

ולימיר פראסוביץ' ניצל את לוח המשחקים הנוח יחסית בשליש האחרון של העונה. על אף מכת פציעות קשה, הוא הקים לתחייה את יוהאנס פויגטמן ושאבון שילדס, ונהנה מעונת הפריצה הרשמית של ונסן פוארייה. כעת, כשטוקו שנגליה חוזר לפעילות, יבנו הבאסקים על חוסר העניין של אנאדולו אפס ואולי גם צסק"א מוסקבה כדי לתפוס את המקום השישי בטבלה הסופית: הטורקים כבר נעולים במקום הרביעי, והרוסים עשויים להגיע בשבוע הבא כשהמקום השני בידיהם.

יש רק סעיף אחד מתרחישי השנים הקודמות שבאסקוניה תצטרך לשנות: את שתי העונות החולפות היא סיימה בהפסדי בית ליריבות חלשות ממנה, ואת זה אסור לה להרשות לעצמה השבוע.

פאו. אתר רשמי
שחקנים עוצרים את שחקני פאו ברחוב ומבקשים כרטיסים/אתר רשמי

פנאתינייקוס: החודש האהוב על פיטינו

מאזן 13:15; ריאל (ב), בודוצ'נוסט (ב)

העונה של פנאתינייקוס כבר הייתה גמורה. אחרי הזכייה בגביע המדינה, בזמן שעמדה על 13:9 ביורוליג, ביקש ניק קלאתיס לטפל בדורבן שמטריד את כף רגלו מאז הקיץ, כדי שיספיק להתאושש לקראת מאבקי האליפות ביוון. הירוקים ביקשו שימתין, ומאז עומדים על רצף מדהים של שישה ניצחונות.

ריק פיטינו הובא כמעין גימיק במקומו של צ'אבי פסקואל, והיום נחשב לדמות נערצת באתונה: הוא הפך את דשון תומאס לפאוור פורוורד יעיל ויציב (14.7 נקודות, מבלי לרדת מדאבל פיגרס, בתשעת המשחקים האחרונים); יורגוס פפאיאניס נהיה תחתיו לסנטר לגיטימי ביורוליג, וביוון כבר מכנים אותו "סופו הלבן" (9.6 נקודות ו-5.6 ריבאונדים למשחק בחודש מארס, לעומת 2.1 ו-1.5 לפניו); וקלאתיס, למרות הפציעה, חזר להיות הרכז הטוב באירופה (14.8 נקודות ו-11 אסיסטים במהלך רצף הניצחונות).

פאו תארח הערב את ריאל מדריד, והטירוף באתונה חוגג. כל הכרטיסים למשחק אזלו מראש, ושחקנים מספרים כי אנשים עוצרים אותם ברחוב ומנסים את מזלם כדי להיכנס איכשהו לאואקה. אלא שלצד הציפייה יש גם חששות: הבלאנקוס מגיעים אחרי שני הפסדים רצופים בשבוע האחרון, והם גם האחרונים שהתארחו מול 18 אלף ירוקים ביורוליג. זה קרה בפלייאוף של העונה שעברה - והם ניצחו. הפסד עלול לסבך את היוונים ואף להותיר אותם מחוץ לפלייאוף, אבל תוצאה חיובית תוביל אותם כנראה למקום השישי או השביעי.

ופיטינו? מי שהצהיר כל הזמן שהגיע רק לחצי שנה, כבר קיבל הצעה להישאר גם בעונה הבאה ולהפוך להול אוף פיימר גם באירופה. הרי אם הוא, שחווה אינספור פעמים את המארץ' מאדנס המקורי בליגת המכללות, לא יביא את קבוצתו לשיא במארס - אז מי כן?

מאמן פנרבחצ'ה ז'ליקו אוברדוביץ'. רויטרס
מילאנו שואבת אופטימיות מההתנהלות שלו. ז'ליקו אוברדוביץ'/רויטרס

מילאנו: מי יציל את הבית שלי?

מאזן 14:14; פנרבחצ'ה (ב), אפס (ח)

אחרי שנים ארוכות של לוזריות בלתי נתפסת, אולימפיה מילאנו הוכיחה שהעונה יש בה משהו מיוחד. דווקא במקביל לפציעתו של ארתוראס גודאיטיס הנפלא, היא טסה לשישה ניצחונות בשבעה משחקים וכמעט הפתיעה גם בשבוע שעבר במדריד. האם זה שווה כרטיס לפלייאוף? למרות הכל, היא נמצאת כרגע בפוזיציה בעייתית.

על ההסתבכות הזו חתומה הנהלת המועדון: דמיינו לעצמכם שמכבי תל אביב תיאלץ לנדוד לחולון או לארנה, ולא תוכל לארח ביד אליהו את משחקה החשוב ביותר בעונה. זה, עד כמה שיישמע בלתי ייאמן, מה שקרה בשבוע שעבר לאולימפיה. דווקא בערב הגורלי מול פאו, המדיולנום פורום היה תפוס והיא שיחקה בדסיו, המרוחקת כ-25 ק"מ ממילאנו - והפסידה. זהו כשל ניהולי ממדרגה ראשונה, שעלול לעלות לה ביוקר.

האיטלקים שואבים אופטימיות לאור ההיסטוריה של ז'ליקו אוברדוביץ' במצבים האלה. פנרבחצ'ה, כמיטב המסורת במחזורי הסיום, תשחק הערב באיטליה ללא קוסטאס סלוקאס, יאן וסלי וז'ופרי לוברן. את העונה שעברה היא סיימה בהפסד ביתי למלאגה, ולפני שנתיים איבדה שלושה משחקים ברציפות בישורת האחרונה, כך שעל פניו נראה כי בפני מילאנו עומדת הזדמנות פז לתקן את הטעות מהשבוע שעבר.

דיוויד בלאט מאמן אולימפיאקוס. דני מרון
יש תחושה שהכל פתוח. דיוויד בלאט/דני מרון

אולימפיאקוס: אפוקליפסה עכשיו

מאזן 14:14; ז'לגיריס (ב), דרושפאקה (ב)

לאורך רוב שלבי העונה, אולימפיאקוס נראתה כמועמדת בטוחה לפלייאוף ונאבקה על מקום ברביעייה הראשונה. אבל בחודשיים האחרונים היא קרסה. המועדון נמצא במשבר כלכלי חמור, המשכורות מעוכבות, ראשי הקבוצה טיפסו על עץ גבוה מדי ועוררו סקנדל חסר תקדים עם החרמת הדרבים בזירה המקומית - וההדלפה מקבוצת הווטסאפ הפנימית, שבה איים יורגוס פרינטזיס בשביתה, מחקה את המעט שנשאר מהמרקם החברתי.

על פניו, דיוויד בלאט עומד בפני צמד משחקים נוח בבית מול יריבות נחותות, כך שרק תרחיש אפוקליפטי יותיר אותו מחוץ לשמינייה. אבל אין הגדרה טובה יותר מאשר "אפוקליפסה" כדי לתאר את מה שקורה כרגע בהיכל השלום והאחווה. כשמביטים על המומנטום של ז'לגיריס קובנה, ועל ההיסטוריה של שרונאס יאסיקביצ'יוס נגד יריבתו העירונית לשעבר, מתקבלת תחושה שהכל פתוח. המשימה העיקרית של בלאט תהיה להרגיע את שחקניו ולהחזיר אותם לבסיס. בבית זה יותר מאפשרי.

שרונאס יאסיקביצ'יוס מאמן ז'לגיריס קובנה. דני מרון
הגורל של ז'לגיריס עשוי להשתנות. שרונאס יאסיקביצ'יוס/דני מרון

ז'לגיריס: הייאוש נעשה יותר נוח

מאזן 15:13; אולימפיאקוס (ח), ריאל (ח)

לפני חודש וחצי יצאה ז'לגיריס מברצלונה עם הפסד שישי בשבעה משחקים, כשהיא מדורגת במקום ה-13. מכת פציעות בלתי נגמרת, זרים שלא פוגעים ואובדן ההרתעה בז'לגיריו ארנה החזירו את הליטאים לגודל טבעי אחרי עונת הסנסציה אשתקד, והייאוש ניכר. נראה שהם השלימו עם גורלם, והחלו לשחק ללא מטרה ובעיקר משוחררים מלחצים.

זה עבד. ז'לגיריס ניצלה הקלה בלוח המשחקים כדי לגבור באולמה על הקבוצות החלשות במפעל, הפתיעה ביד אליהו - וכעת גורלה עשוי להשתנות: היא חוזרת לפיראוס בידיעה שניצחון יוכל לקרב אותה לשמונה הגדולות. שאראס הצעיד את הירוקים לשישה ניצחונות בשבעת המפגשים האחרונים עם אולימפיאקוס, ומי יודע מה הוא מתכנן לסוף השבוע הקרוב.

סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב. קובי אליהו
המחשבונים נשלפו מחדש. סקוטי ווילבקין/קובי אליהו

מכבי ת"א: זמן לומר תודה. ושלום?

מאזן 15:13; גראן קנאריה (ב), פנרבחצ'ה (ח)

אוהדי מכבי תל אביב, כמו אלו של שש הקבוצות האחרונות שנמצאות בתמונת הפלייאוף, עוסקים כבר שבועות ארוכים בחישובים. אבל בזמן שהם הריצו מספרים בראש, קבוצתם קרסה ברגעי האמת עם שני הפסדי בית רצופים לאפס ולז'לגיריס. גם במועדון עצמו כבר התייאשו, הוזילו את הכרטיסים למשחק הביתי האחרון של העונה ודירבנו את הקהל להגיע הערב למפגש עם גראן קנאריה באמצעות הסלוגן: "זמן לומר תודה".

אלא שאז הגיעו התבוסה של אולימפיאקוס בלאס פלמאס, וניצחון החוץ של הצהובים על חימקי, והמחשבונים נשלפו מחדש. מכבי תל אביב זקוקה לצירוף כמעט הזוי של תרחישים בלתי נגמרים בשני המחזורים שנותרו כדי להשתחל לפלייאוף, אבל מי כמו מכבי היא זו שכל הכוכבים יסתדרו עבורה בערב אחד נתון.

יאניס ספרופולוס ושחקניו יודחו באופן רשמי אם יפסידו במפתיע לגראנקה, ויוכלו למצוא עצמם בחוץ כבר בסוף השבוע הקרוב גם במקרה של ניצחון. זה יקרה באחד משני התרחישים הבאים:
1. פאו מנצחת הערב, בעוד אולימפיאקוס מנצחת ובאיירן מפסידה מחר.
2. פאו ומילאנו מנצחות הערב, בעוד באיירן מפסידה מחר.

דרק וויליאמס שחקן באיירן מינכן. AP
באיירן זקוקה לשדרוג ביכולתו. דריק וויליאמס/AP

באיירן: מרוצים בכל תרחיש

מאזן 15:13; דרושפאקה (ח), גראן קנאריה (ב)

סניף הכוכב האדום בלגרד בגרמניה נראה במשך העונה כמי שהולך על פי המסורת הסרבית ומוציא מעצמו את המיטב. אבל הצניחה של באיירן מינכן הגיעה ברגע הלא נכון: חמישה הפסדים בשישה משחקים, בהם אחד גורלי במיוחד בבית למכבי תל אביב, הוציאו את הקבוצה מהמירוץ - ורק הניצחון הדרמטי במחזור הקודם על ברצלונה הוכיח שלבאיירן יש אופי, והביא אותה לישורת האחרונה בתחושה שאולי יש לה עוד על מה לשחק.

סיכוייה של באיירן לעלות לרבע הגמר אינם גבוהים, ממש כמו אלו של מכבי וז'לגיריס, וגם היא תזדקק לנס כדי לא לסיים את העונה בשבוע הבא. רגע לפני שתפגוש את היריבות החלשות ביותר ביורוליג, היא תזדקק לשידרוג מכוכבה דריק וויליאמס, שצנח בשלושת המשחקים האחרונים למדד 2 (אחרי 16.1 לאורך העונה) במקביל לחזרתו של דווין בוקר. היא, אולי בניגוד לאחרות, תסכם בכל מקרה את עונת החזרה שלה למפעל בסיפוק.

Open mike מתוך Fastbreak, התוכנית השבועית באפליקציית מכבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully