וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומית: נסגרו כמעט רשמית שמונה הקבוצות לפלייאוף

קרית אתא ניצחה בנתניה והבטיחה את המקום בפלייאוף העליון. הפועל כפר סבא ירדה באופן רשמי לליגה הארצית אחרי 11 שנים בליגה הלאומית

מתן חרוש מאמן הפועל רמת גן/גבעתיים. מגד גוזני
ניצחון חשוב. חרוש/מגד גוזני

אחרי שאתמול עפולה גברה על הפועל חיפה בתום מותחן, המחזור ה-25 בליגה הלאומית נמשך הערב (שלישי) עם שישה משחקים בסיומם ככל הנראה יש שמונה קבוצות בפלייאוף לאחר הניצחון של קרית אתא בנתניה שבזכותו היא מבטיחה את המקום בפלייאוף העליון. הפועל כפ"ס ירדה באופן רשמי לליגה הארצית אחרי 11 שנים בליגה הלאומית אחרי הפסד למכבי הוד השרון.

מי שכנראה תצטרף לשמינייה היא אליצור יבנה שתצטרך לנצח בשבוע הבא בבית את הפועל כפ"ס בכדי להבטיח את מקומה בפלייאוף. אליצור אשקלון ואבי סוכר המשיכו במומנטום שלהם עם ניצחון אדיר על מכבי חיפה ברוממה שמבטיח לה את הפלייאוף. הירוקים יורדים למקום החמישי ומאבדים את יתרון הביתיות בפלייאוף. בתחתית ר"ג/גבעתיים רשמה ניצחון יקר וביחד עם הניצחון של הוד"ש הורידו את רחובות אל מתחת לקו האדום.

תוצאות המחזור ה-25:
הפועל כפר סבא - מכבי הוד השרון 78:75
מכבי קרית מוצקין - הפועל רמת גן 96:87
מכבי חיפה - אליצור אשקלון 95:88
הפועל גליל עליון - אליצור יבנה 78:90
אליצור נתניה - עירוני קרית אתא 77:72
מכבי רחובות - מכבי רעננה 81:75

טבלת הליגה הלאומית מחזור 25. צילום מסך
טבלת הליגה הלאומית מחזור 25/צילום מסך

מכבי רחובות - עירוני רעננה 81:75

ניצחון לאבנר יאור על קבוצתו הקודמת. המאמן זכה לטקס לפני המשחק, אבל לא עזר לרחובות וניצח באולם קציר המוכר לו. הקבוצה של מיקי גורקה יורדת אל מתחת לקו האדום אחרי משחק טוב אבל הפסד נוסף בשורה התחתונה. לאורך כל המשחק רעננה הובילה, אלא שלקראת הסיום המומנטום היה של רחובות שגם השוותה. ברגעי ההכרעה נעימי איבד פעמיים ורעננה ניצלה זאת בכדי לנצח. מייקל בריסקר קלע 17 למנצחת, נעימי קלע 23 נקודות למפסידה. מייקל בריסקר היה האיש ל רעננה בפתיחה שעלתה ליתרון דו ספרתי בשלב מוקדם מאד. רחובות לא ויתרה ועד סוף הרבע הראשון הצליחה למזער נזקים - 27:15. המומנטום של הביתיים נמשך גם לרבע השני ורחובות הצליחה להישאר במשחק עם יכולת טובה של יובל נעימי ואליאב אוחנון שקלע שלשה די נדירה - 39:32 לרעננה. רחובות המשיכה לנגוס בהפרש וירדה למחצית בפיגור 46:42. רעננה שוב פתחה את הרבע טוב ועם ריצת 10-3 החזירה לעצמה את היתרון הדו ספרתי. רחובות שוב נאלצה לרדוף ויובל נעימי עזר לה לרדת לרבע האחרון בפיגור 61:57. רחובות הרגישה את המשחק מתקרב אליה וגם כפתה שיוויון 65:65 אחרי שלשה של עידן פז. נדנדת סלים המשיכה את השיוויון, אלא שלקראת הסיום יובל נעימי איבד שני כדורים קריטיים וגם החטיא שלשה שהעניקה לרעננה ניצחון.

אליצור נתניה - עירוני קריית אתא 77:72

ניצחון ענק לקבוצה של שרון אברהמי שמשיגה וי שני ברצף ונכנסת לפלייאוף העליון על חשבון נתניה שתצטרך להיאבק על מקומה בליגה עד לתום העונה. הקבוצה מהקריות הפגינה משחק לחימה והצליחה לשלוט ברוב שלבי המשחק והחזיקה ביתרון קטן כמעט לכל אורכו. בדקות הקריטיות יונתן מור עם שתי פעולות גדולות והרבה חוסר ריכוז בצד המפסיד עזרו למנצחים. עמנואל אומוגבו היה נהדר עם 27 נקודות, נטע סגל סיפק את משחקו הטוב ביותר העונה עם 24 נקודות. הרבע הראשון היה צמוד עד שהאורחים התעוררו בראשות עמנואל אומוגבו וסיימו את הרבע הראשון ביתרון 24:20. נתניה חזרה לעצמה ברבע השני בזכות נטע סגל וגם הצליחה להוביל 38:39. ברבע השלישי קריית אתא נראתה טוב יותר ופתחה את הרבע עם ריצת 10-2 וסיימה את הרבע ב-60:50. נתניה פתחה נהדר את הרבע האחרון והורידה למינוס 2 בלבד, אלא שכאן זה נעצר. קרית אתא הצליחה לעצור את נתניה ועם שני מהלכים גדולים של יונתן מור הבטיחה את הניצחון.

הפועל גליל עליון - אליצור יבנה 78:90

הפועל גליל עליון מסיימת את המחזור הזה כשהיא במקום השלישי על חשבון מכבי חיפה שיורדת למקום החמישי. הקבוצה של אבישי גורדון לא הרשימה, אבל ידעה לנצח את המשחק הביתי האחרון בעונה הסדירה. כבר מהפתיחה היה ברור שגליל עליון רוצה יותר ועלתה ליתרון 4:11. יבנה אמנם חזרה והצליחה לצמק אבל זה היה לכל אורך המשחק. המחצית הראשונה הסתיימה ביתרון מקומי 37:45. גם במחצית השנייה יבנה ניסתה לרדוף אחרי גליל עליון אבל ללא הצלחה.הביתיים החזיקו ביתרון קטן שגדל לקראת הסיום ורשמו ניצחון יקר. במחזור הסיום ר"ג/גבעתיים תחכה לחבורה מכפר בלום וניצחון בזיסמן יהיה שווה מקום שלישי. מבחינת אליצור יבנה ההפסד הזה אמנם מנע ממנה להבטיח את המקום הפלייאוף, אלא ששבוע הבא היא תצטרך לנצח את הפועל כפ"ס וזה יעניק לה את המקום בשמינייה הראשונה בוודאות. רון סבג היה יוצא מהכלל עם 17 נקודות ו-10 אסיסטים. מנגד, ברנדון אדוארדס, אקס גליל עליון, סיפק 17 משלו.

מכבי חיפה - אליצור אשקלון 95:88

טיילר סמית' קלע 31 נקודות ובילי מקשפרד הוסיף 24 נקודות בניצחון גדול חוץ גדול לאשקלון שהבטיח לה את המקום בפלייאוף. חיפה כרגע ללא יתרון ביתיות בפלייאוף, סמואל גיבנס קלע 20 נקודות לירוקים.

מכבי קריית מוצקין - הפועל ר"ג/גבעתיים 96:87

ניצחון גדול למתן חרוש במאבקי התחתית לאחר חמישה הפסדים רצופים. האורדונים הגיעו למשחק בידיעה שהם חייבים להתחיל לנצח והוכיחו סוף סוף שיש להם לא מעט כשרון בהתקפה. שחר עמיר היה מצוין, ומנגד אור קורנליוס ניסה להחזיק את קבוצתו במשחק. רועי פרל אמנם קיבל את ג'אמיר סמואלס אבל בחר שלא לשתפו במשחק הזה. כזכור, קריית מוצקין הבטיחה כבר את המקום השני כך שהמשחק הזה לא היה קריטי עבורה. אייל שולמן היה מצוין עם 22 נקודות ו-12 אסיסטים. הפתיחה הייתה כולה של האורחים שידעו שמדובר במשחק קריטי עבורם. הצבע של קריית מוצקין היה פרוץ ור"ג/גבעתיים ניצלה זאת כדי לעלות ליתרון דו ספרתי בפתיחה ו-27:13 לאחר הרבע הראשון. ברבע השני המארחת הייתה טובה יותר והצליחה לייצר ריצות קטנות שמנעו מר"ג/גבעתיים לברוח. במחצית 43:40 לאורחים. הרבע השלישי המשיך להיות צמוד וקריית מוצקין הצליחה להישאר צמודה לר"ג/גבעתיים - 64:58. גם ברבע האחרון התסריט חזר על עצמו. ר"ג/גבעתיים נטלה את ההובלה עם יכולת התקפית נהדרת, אלא שבכל פעם היה לקריית מוצקין שפן אחר. לקראת הסיום היתרון של האורחים גדל לדו ספרתי ומכאן היא כבר המשיכה בדרך לניצחון יקר במאבקי התחתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully