וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב לא מתעסקת בחישובים: "נתרכז באחרות רק אחרי גראן קנאריה"

23.3.2019 / 8:10

"יותר מדי אנשים דיברו על מה צריך לעשות לפני ז'לגיריס, ואנחנו בעצמנו לא עשינו את העבודה", הודה אחד מאנשי הקבוצה. מה צריך לקרות כדי שהצהובים יודחו כבר במחזור הבא, וכיצד בכל זאת יעלו לטופ 8? וגם: הרייטינג המביך

באדיבות: One

בווידאו: תקציר הניצחון של מכבי תל אביב על עירוני נהריה

1. צלחו את הרוסים

מכבי תל אביב שמרה אמש (שישי) על סיכויי העלייה שלה לפלייאוף היורוליג בחיים בזכות ניצחון 71:76 על חימקי מוסקבה בחוץ. הצהובים פתחו את המשחק בצורה נוראית וראו את אלכסיי שבד מעלה את חימקי ליתרון 5:19 אחרי 6 דקות של משחק, אלא שהשחקנים של יאניס ספרופולוס נגסו בהפרש בצורה מהירה וירדו למחצית ביתרון נקודה. מחצית שנייה טובה הובילה לניצחון שכאמור השאיר את הצהובים בחיים.

"התחלנו את המשחק חלש, החמישייה השנייה עלתה למגרש והחזירה אותנו לתמונה", סיכם ג'וני אובריאנט שרשם דאבל דאבל של 16 נקודות ו-11 ריבאונדים, "שמרנו על המומנטום והמשכנו להלחם. השחקנים פשוט נלחמו, הם קלעו כמה שלשות, אבל כל מי שנכנס למגרש פשוט שמר על היתרון והצלחנו לצאת מכאן עם הניצחון".

מייקל רול, שרשם את אחד ממשחקיו הטובים העונה עם 17 נקודות, 4 ריבאונדים ו-3 אסיסטים, הוסיף: "אנחנו עדיין בחיים, זה מכבי, נלחמים עד הסוף בוודאות. ניצחון חשוב מאוד בחוץ, ובשבוע הבא יש לנו משחק ביתי, התחלנו חלש, אבל החמישייה השנייה החזירה אותנו למשחק והצלחנו בעזרת מלחמה של 40 דקות לעשות את העבודה".

כאמור, כפי שתקראו למטה, הצהובים עדיין בחיים, אבל כדי לעלות לפלייאוף, יהיו חייבים לרשום שני ניצחונות בשני המחזורים האחרונים. "נרשה לעצמנו לראות אם יש לנו עוד סיכוי רק אחרי המשחק נגד גראן קנאריה", אמר אחד מאנשי הקבוצה ממוסקבה, "יותר מדי אנשים מסביב דיברו לפני המשחק נגד ז'לגיריס על מה צריך לקרות, ועל זה שיש עוד סיכוי, ואנחנו בעצמנו לא עשינו את העבודה. צריכים להתרכז קודם כל באיך מנצחים את גראן קנאריה בבית, ואז לראות אם יש עוד סיכוי למחזור האחרון או לא".

ג'וני אובריאנט, מכבי תל אביב, מול שחקני חימקי מוסקבה. מתוך האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
ותודה לחמישייה השנייה. אובריאנט/אתר רשמי, מתוך האתר הרשמי של מכבי תל אביב

2. אפילו המחשבונים מתקשים

כדי לעלות לפלייאוף מכבי תל אביב חייבת לנצח את שני המשחקים שנותרו לה, נגד גראן קנאריה בבית בשבוע הבא, ונגד פנרבחצ'ה באיסטנבול במחזור הסיום. שבע קבוצות מתחרות על שלושה כרטיסים בשלב הפלייאוף, ובשלב הזה קיימים עדיין מספר רב מאוד של תסריטים כדי שנוכל להביא את המשמעות של כל תוצאה, וכמעט כל משחק תלוי בתוצאה של המשחקים המקבילים. אגב, המחזור האחרון ביורוליג לא ייערך בימים המקבילים, ומכבי תל אביב, שתשחק בטורקיה נגד פנרבחצ'ה בשישי ב-20:45 שעון ישראל, תדע יום קודם מה עשו באסקוניה, מילאנו, פנאתינייקוס וז'לגיריס קובנה.

התרחיש הבא יעלה את הצהובים לשמונה האחרונות מבלי הרבה חישובים של בתים פנימיים: ניצחון חוץ של ז'לגיריס קובנה על אולימפיאקוס, ובנוסף הפסד ביתי של מילאנו לפנרבחצ'ה. במחזור הנעילה תזדקק להפסדים של כל שלוש היריבות שלה על הכרטיס - מילאנו לאנדולו אפס בחוץ, ז'לגיריס קובנה לריאל מדריד בחוץ ואולימפיאקוס לדרושפאקה בבית.

למכבי תל אביב פיגור משמעותי בבתים פנימיים נגד באסקוניה וז'לגיריס קובנה, על כן תצטרך לפחות ניצחון אחד של הראשונה כדי להרחיק אותה מכל בית פנימי אפשרי, והפסד אחד של השנייה כדי למנוע ממנה להגיע ל-15 ניצחונות. מי שכן הצהובים היו רוצים לפגוש בבית פנימי שכזה היא באיירן מינכן, היחידה מבין שבע הקבוצות אותה ניצחה האלופה הישראלית פעמיים. בית משולש אפשרי של הצהובים במקומות 8-10 עם מילאנו (שצריכה לנצח פעם אחת בלבד), והבאוורים, יעלה את ספרופולוס ושחקניו.

התסריט הבא ישאיר את הצהובים בחוץ כבר במחזור הקרוב, למרות ניצחון על גראן קנאריה: הפסד של פנאתינייקוס לריאל מדריד ביוון, ניצחון של מילאנו על פנרבחצ'ה בבית, הפסד של באסקוניה לאנדולו אפס בספרד וניצחון של אולימפיאקוס על ז'לגיריס קובנה ביוון. בתסריט הזה אין חשיבות למשחק בין באיירן מינכן לדרושפאקה.

ג'רמי פארגו, מכבי תל אביב. מתוך האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
כמעט בלתי אפשרי. פארגו/אתר רשמי, מתוך האתר הרשמי של מכבי תל אביב

מה נותר להן?

באסקוניה: אנדולו אפס (בית), צסק"א מוסקבה (חוץ)
פנאתינייקוס: ריאל מדריד (בית), בודוצ'נוסט (בית)
אולימפיאקוס: ז'לגיריס קובנה (בית), דרושפאקה (בית)
מכבי תל אביב: גראן קנאריה (בית), פנרבחצ'ה (חוץ)
מילאנו: פנרבחצ'ה (בית), אנדולו אפס (חוץ)
ז'לגיריס קובנה: אולימפיאקוס (בית), ריאל מדריד (חוץ)
באיירן מינכן: דרושפאקה (חוץ), גראן קנאריה (בית)


* אגב, אומנם המשחק של מכבי תל אביב שודר בשעה לא נוחה ביום שישי בערב, מול יריבה לא אטרקטיבית במיוחד, והגיע אחרי הפסד ביום רביעי שדי סגר את תמונת הסיכויים, ועדיין, הרייטינג של המשחק בערוץ הספורט היה נמוך במיוחד: 1.1 אחוז בלבד, משמע 23 אלף צופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully