וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגדה בת 70: חלוץ העבר של ליברפול ג'ון טושאק חוגג יום הולדת

'טוש', הסקורר הוולשי שגם הפך בהמשך למאמן בעל קריירה ביניבשתית מרשימה ביותר, חוגג היום 70. זמן להיזכר ברגעים הגדולים שלו

עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: זינדין זידאן מוצג בריאל מדריד

אגדה בת 70: ג'ון טושאק, כדורגלן העבר ומאמן הכדורגל הוולשי, חוגג היום (שישי) יום הולדת 70, וזה בדיוק הזמן להיזכר בהישגיו הגדולים ובקריירה המרשימה שלו. 'טוש', שהתחיל את דרכו כחלוץ בקרדיף סיטי וערך את הופעת הבכורה שלו כבר בגיל 16, ידוע בעיקר מימיו בליברפול, אליה הצטרף בעונת 1970/71 והפך להצלחה מסחררת. בשבע העונות שלו במרסיסייד טושאק עזר למייטי רדס לזכות בגביע אירופה לאלופות, גביע אופ"א, בשלוש אליפויות אנגליה ובמספר גביעים מקומיים.

צפו ברגעי הקסם של ג'ון טושאק בליברפול

טושאק סבל מפציעות רבות בקריירה, ובשל הסיכון הרב הוא נאלץ לעזוב את ליברפול ולעבור כבר בגיל 29 לליגה הרביעית באנגליה, לסוונסי סיטי, על מנת לשמש כמאמן/שחקן. הוא הוביל את סוונסי לשלוש העפלות ליגה בארבע עונות בדרך לליגה הבכירה, ומשם הוא המשיך לקריירת אימון ביניבשתית מרשימה בארצות כמו ספרד (הוביל את ריאל מדריד לאליפות ספרד בעונת 1989/90), פורטוגל, צרפת, איטליה, טורקיה, אזרבייג'אן, מרוקו ואיראן. הוא גם אימן את נבחרות ויילס ומקדוניה, וקבוצתו האחרונה הייתה טרקטור סאזי האיראנית, אותה עזב בספטמבר 2018.

הוא נחשב לאגדה בויילס, בנבחרתה שיחק 40 משחקים וכבש 13 שערים בין 1969 ל-1980. הוא גם ידוע כמי שבנה כמאמן את היסודות לנבחרת שהגיעה לחצי גמר יורו 2016, כשתחתיו כוכבים דוגמת גארת' בייל וארון ראמזי ערכו הופעות בכורה. בקריירת המועדונים שלו, שהתחילה ב-1965 והסתיימה ב-1984, הוא כבש 220 שערים ב-532 הופעות. בשנותיו בליברפול הוא שיחק 247 משחקים וכבש 96 שערים.

חשבון הטוויטר של BBC ספורט ווילס בירך עם וידאו נהדר

ליברפול כמובן בירכה

גם בסוונסי בירכו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully