וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"900 מיליון יורו לכל קבוצה": החלו שיחות ה'סופר ליגה' האירופית

ארגון המועדונים האירופי ואופ"א בשיחות לפורמט הפוטנציאלי שעשוי להתחיל מ-2024. רשימת הקבוצות נחשפה, המימון הכספי: אמריקאי

עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: זינדין זידאן מוצג בריאל מדריד

בתכנית הרדיו הספרדית "אל פרטידזו" נחשף אתמול (חמישי) שארגון המועדונים האירופי (ECA) ואופ"א נפגשו בימים האחרונים, בניון, שוויץ, כשהנושא החם בשיחה היה הקמתה של ה'סופר ליגה' האירופית. כזכור, מספר מועדונים באירופה כמו גם גורמים באופ"א התעניינו מאוד לאחרונה באפשרות להקים ליגה חדשה אשר מיועדת למועדונים הגדולים של אירופה. כרגע, מדובר על שיחות לפורמט פוטנציאלי שעשוי לקרום עור וגידים החל משנת 2024.

בתכנית הרדיו הוסיפו שישנו מסמך רשמי, עליו חתומים 16 מועדונים אירופאים גדולים שמנסים לדחוף להקמתה של 'סופר ליגה'. מדובר בריאל מדריד, ברצלונה, מנצ'סטר יונייטד, באיירן מינכן, יובנטוס, צ'לסי, ארסנל, פריס סן ז'רמן, מנצ'סטר סיטי, ליברפול ומילאן, שמתוארות כמובילות המהלך, ובאתלטיקו מדריד, בורוסיה דורטמונד, מארסיי, אינטר ורומא, אשר רשומות כ'מוזמנות' של שאר הקבוצות.

גביע ליגת האלופות. רויטרס
יוחלף בקרוב ב'סופר ליגה'? גביע ליגת האלופות/רויטרס

שלא כמו ליגת האלופות, אשר משוחקת כרגע באמצע השבוע, באופ"א וב-ECA ישנם גורמים שרוצים שמשחקי הליגה החדשה ישוחקו בסופי שבוע. המטרה היא לגרום לטורניר להפוך לגדול יותר מהליגות המקומית של אירופה, ולמעשה, לטורניר הכדורגל הראשי והמסקרן ביותר בעולם. הדבר ככל הנראה יפגע קשות בליגות המקומיות, ובשל העובדה שרוב הקבוצות יבטיחו את מקומן בטורניר מראש, ישנו חשש שחלק מהן ישחקו עם הרכבים משניים או אפילו לא ישחקו בכלל בליגות המקומיות במדינותיהן.

חשיפה נוספת של תכנית הרדיו הספרדית הייתה כספית. נטען כי אופ"א וה-ECA ישלמו סכום עתק של 900 מיליון יורו לעונה לכל קבוצה שתשתתף במפעל, סכום שלא כולל התקדמות במפעל עצמו וזכויות טלוויזיה. לגופים הללו אין כרגע סכומי כסף בסדר גודל כזה, אבל יש אותו למספר חברות אמריקאיות, ביניהן 'רלוונט ספורט' הגדולה, אשר רוצות להשקיע במפעל ולהפוך אותו לנצפה ביותר בעולם.

הפורמט עצמו עוד לא ברור. חלק מהדיווחים מצביעים על ליגה של 32 קבוצות, הגדולות ביותר באירופה, שישחקו בשלב בתים ולאחר מכן בשלבי נוק אאוט. בכל עונה 4 קבוצות ירדו ליגה ו-4 קבוצות יעלו, ככל הנראה מליגה של 32 קבוצות נוספות שייאבקו על הזכות להעפיל ל'סופר ליגה'. פורמט נוסף עליו דווח יהיה קטן יותר, ומורכב מ-16 עד 20 קבוצות שיתחרו בינהן במתכונת של ליגה רגילה, בסופה הקבוצה שתסיים ראשונה תזכה באליפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully