וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנה יאנקוס מסובב, לרשת החיצונית". 30 שנה ל"ככה לא בונים חומה"

יורם ארבל הזהיר וטבע ביטוי אלמותי, אבל השדר האוסטרלי אפילו לא ראה שהכדור הכניע את בוני גינצבורג. חזרה ל-19 במרץ 1989

יוטיוב

בווידאו: השער המפורסם של יאנקוס נגד נבחרת ארגנטינה

צ'רלי יאנקוס היה ידוע בבעיטות הפצצה שלו ויורם ארבל גם הזהיר כשהוא הניח את הכדור - למרות המרחק הרב מהשער בל בוני גינצבורג. שניות לאחר מכן השדר הישראלי הביא לעולם את "ככה לא בונים חומה" שהפך לאחד מהמשפטים המפורסמים של שדר ישראלי.

יומיים לפני שנבחרת ישראל מתחילה עוד קמפיין בניסיון לעלות לטורניר גדול, היום (שלישי) מציינים 30 שנה לאותו שער מפורסם. ישראל אירחה את אוסטרליה במוקדמות מונדיאל 1990 ובדקה ה-67 אלי אוחנה כבש בפנדל. חמש דקות לאחר מכן נשרקה עבירה לזכות אוסטרליה, במיקום שרוב שחקני הכדורגל היו מגביהים ממנו לרחבה. לא צ'רלי יאנקוס.

הבלם האוסטרלי נחקק בדברי הימים של הכדורגל הישראלי בזכות אותו משפט אלמותי של יורם ארבל, אבל באוסטרליה הוא זכור הרבה יותר בזכות שער אחר. פחות משנה לפני "ככה לא בונים חומה", יאנקוס שיגר טיל לרשת של נבחרת ארגנטינה - אז אלופת העולם - בטורניר ידידות ביולי 1988. באוסטרליה הכירו את החיבה שלו לבעיטות מטווחים בלתי אפשריים, גם ארבל הזכיר ש"לצ'רלי יאנקוס יש בעיטת תותח... צריך להיזהר מצ'רלי יאנקוס, המרחק הזה הוא שום דבר בשבילו".

אבל איך זה נשמע באנגלית? ובכן, השדר האוסטרלי אפילו לא הבין שהכדור ברשת. "השופט מבקש שהחומה תלך אחורה, צ'רלי יאנקוס הולך לנסות לבעוט לשער", הוא אמר, "הנה יאנקוס, מסובב את זה, לרשת החיצונית... אה, זה נכנס. זה נכנס, זה שער. צ'רלי יאנקוס כבש בבעיטה חופשית שבלתי תיאמן שהותירה את האוהדים דוממים".

המשחק הסתיים ב-1:1 ובישראל שררה אווירת נכאים, אבל לא לאורך זמן. ניו זילנד - הצלע השלישית בבית המוקדמות - עשתה לישראל שירות טוב כשגברה על אוסטרליה וב-16 באפריל אלי אוחנה כבש את אחד השערים המפורסמים בתולדות הכדורגל הישראלי, אי שם בסידני. 1:1 בחוץ סידר מקום ראשון ומפגש פלייאוף עם קולומביה, אותו צמד המאמנים ש.ג. והשחקנים כבר לא הצליחו לעבור.

"הבעיטה הולכת לרשת החיצונית"

"ככה לא בונים חומה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully