וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזרועות פתוחות: הנתון המחמיא של נבחרת ישראל במשחקי הפתיחה

מאז ההצטרפות לאירופה, הנבחרת מעולם לא הפסידה משחק ראשון במוקדמות היורו (חמישה ניצחונות ותיקו) וגם מחזיקה במאזן טוב בפתיחת מוקדמות המונדיאל. אצל היריבה סלובניה, לעומת זאת, המצב עגום. עוד סיבה לאופטימיות לקראת יום חמישי?

צילום וידאו: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: וילי רוטנשטיינר ואנדי הרצוג במסיבת עיתונאים לפתיחת הקמפיין

4 בספטמבר, 1994. נבחרת ישראל השתתפה לראשונה במוקדמות היורו, לקראת אליפות אירופה שהתקיימה באנגליה ב-1996, ופתחה את הופעותיה בטורניר עם 1:2 ביתי על פולין מצמד של רונן חרזי. מאז, הנתון הזה לא השתנה: הנבחרת עדיין לא הפסידה משחק פתיחה במוקדמות היורו. יש לה חמישה ניצחונות ותיקו אחד, והיא תנסה לשמור על המאזן הזה גם לאחר המפגש עם נבחרת סלובניה ביום חמישי.

שחקן נבחרת ישראל תומר חמד עם מאמנו אנדי הרצוג. ברני ארדוב
ישמרו על הנתון המרשים? תומר חמד עם אנדי הרצוג/ברני ארדוב

נבחרת ישראל במשחקי הפתיחה במוקדמות היורו

מוקדמות יורו 96 - ניצחון ביתי 1:2 על פולין

רונן חרזי כאמור עשה את הסיפתח באצטדיון רמת גן, כאשר בהרכב של שלמה שרף היו גם בוני גינצבורג, אלון חרזי, מרקו בלבול, משה גלאם, אלון חזן, ניר קלינגר, טל בנין, חיים רביבו, איל ברקוביץ' ורוני רוזנטל. רוני לוי וראובן עטר שותפו כמחליפים.

מוקדמות יורו 2000 - 1:1 באוסטריה

שבע דקות אחרי הרחקתו של דוד אמסלם, נמני המחליף דייק מהנקודה הלבנה בדקה ה-68 והציל את ישראל מהפסד, במשחק בו הרצוג נעדר מהסגל האוסטרי בגלל פציעה. עוד בהרכב של שרף: רפי כהן, אלון חרזי, אמיר שלח, רן בן שמעון, אריק בנדו, יוסי אבוקסיס, וואליד באדיר, חיים רביבו, איל ברקוביץ' ורונן חרזי . פרט לנמני, גם אלון מזרחי ונג'ואן גרייב עלו מהספסל.

מוקדמות יורו 2004 - ניצחון חוץ 0:2 במלטה

הנבחרת התגברה על משטח הדשא הגרוע באצטדיון המילניום במלטה כשברקוביץ' התגבר על פגיעה בכתף ובישל לפיני בליל בדקה ה-57. רביבו קבע 0:2 אחרי בישול של יוסי בניון והרגיע את אברהם גרנט. עוד בהרכב: דודו אוואט, אבישי ז'אנו, אסי דומב, אריק בנדו, אדורם קייסי, וואליד באדיר וטל בנין.

מוקדמות יורו 2008 - ניצחון חוץ 0:1 באסטוניה

רוברטו קולאוטי, כבר בדקה השביעית של הופעת הבכורה שלו בנבחרת ישראל, עט על המציאה אחרי מהלך אישי של בניון וקבע 0:1 בטאלין, במשחק הראשון בעידן דרור קשטן. עוד בהרכב: דודו אוואט, עומרי אפק, שמעון גרשון, טל בן חיים, יואב זיו, וואליד באדיר, טל בנין, יניב קטן ומיכאל זנדברג. עמית בן שושן וגל אלברמן נכנסו כמחליפים.

מוקדמות יורו 2012 - ניצחון ביתי 1:3 על מלטה

הבכורה של לואיס פרננדז כמאמן הלאומי עמדה בסימן בניון, שחיפה על יכולת לא טובה של הנבחרת וכבש שלושער באצטדיון רמת גן מול מלטה החלשה. עוד בהרכב: דודו אוואט, דני בונדר, טל בן חיים, תמיר כהן, דדי בן דיין, בירם כיאל, אלמוג כהן, ערן זהבי, ליאור רפאלוב ובן שהר. גילי ורמוט, שלומי ארבייטמן ואייל גולסה שותפו כמחליפים.

מוקדמות יורו 2016 - ניצחון חוץ 1:2 בקפריסין

הצלה גדולה של אופיר מרציאנו בדקה ה-90 השאירה את שלוש הנקודות בכיס של אלי גוטמן, אחרי שטל בן חיים החלוץ בישל לעומר דמארי (38) וכבש בעצמו במהלך אישי נהדר (45). עוד בהרכב: אייל משומר, טל בן חיים הבלם, איתן טיבי, עומרי בן הרוש, שרן ייני, ביברס נאתכו, ערן זהבי וגילי ורמוט. המחליפים היו איתי שכטר, ליאור רפאלוב וניר ביטון.

ערן זהבי שחקן נבחרת ישראל מול אנטוניס יורגאלידיס שוער נבחרת קפריסין. AP
גם קמפיין היורו הקודם נפתח ברגל ימין. ערן זהבי בניצחון בקפריסין/AP

גם במוקדמות המונדיאל, המאזן הישראלי במשחקי הפתיחה הוא די טוב. הייתה כמובן התבוסה 5:2 באוסטריה, במשחק הראשון של ישראל כחברה באופ"א ומול צמד של אנדי הרצוג, וגם את ההפסד 3:1 לאיטליה החזקה בקמפיין הקודם, אבל מצד שני גם 0:0 מחמיא בצרפת במוקדמות הגביע העולמי 2006.

מוקדמות מונדיאל 94 - הפסד 5:2 באוסטריה

מוקדמות מונדיאל 98 - ניצחון 1:2 על בולגריה

מוקדמות מונדיאל 2002 - ניצחון 0:2 על ליכטנשטיין

מוקדמות מונדיאל 2006 - תיקו 0:0 בצרפת

מוקדמות מונדיאל 2010 - 2:2 ביתי מול שוויץ

מוקדמות מונדיאל 2014 - 1:1 באזרבייג'אן

מוקדמות מונדיאל 2018 - הפסד ביתי 3:1 לאיטליה

ישראל נגד אוסטריה בשנת 2001. AP
ניצח את ישראל במשחק הראשון במוקדמות מונדיאל 1994. אנדי הרצוג/AP

ומה לגבי סלובניה? היריבה שלנו ביום חמישי עדיין לא ניצחה משחק חוץ בפתיחה של קמפיין מוקדמות. המאזן שלה כאורחת במשחקים הראשונים עומד על ארבעה הפסדים ושלוש תוצאות תיקו.

מוקדמות מונדיאל 1998 - הפסד 2:0 ביוון

מוקדמות יורו 2000 - 2:2 ביוון

מוקדמות מונדיאל 2002 - 2:2 באיי פארו

מוקדמות יורו 2008 - הפסד 3:0 בבולגריה

מוקדמות מונדיאל 2010 - 1:1 בפולין

מוקדמות יורו 2016 - הפסד 1:0 באסטוניה

מוקדמות מונדיאל 2018: 2:2 בליטא

מאמן נבחרת סלובניה מתיאז' קק. רויטרס
בקדנציה הקודמת שלו כמאמן סלובניה, נכשל במשחקי הפתיחה. מתיאז' קק במוקדמות יורו 2010/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully