וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בונדסליגה: שטוטגרט הציבה עמוד הנצחה לזכר קורבנות המשטר הנאצי

מועדון הכדורגל קיים טקס בהשתתפות חברים מהקהילה היהודית וחוקר. נשיא המועדון: "אנחנו בית לכל אחד, ללא הבדל גזע, דת ומין"

טקס הנחת עמוד זיכרון לזכר הנספים בשואה שהוצב ליד אצטדיונה של שטוטגרט. אתר שטוטגרט, אתר רשמי
המשתתפים בטקס עם עמוד ההנצחה שהוצג קרוב לאצטדיון/אתר רשמי, אתר שטוטגרט

שטוטגרט ערכה היום (שישי) אירוע מרגש והציבה בסמוך לאצטדיון שלה עמוד הנצחה לזכר חברי המועדון שנרצחו וגורשו על ידי המשטר הנאצי החל מ-1933. נשיא שטוטגרט וולפגנג דיטריך הודיע על הצבת עמוד הזיכרון כהזדהות עם אותם אנשים שסבלו מהמשטר הנאצי בשל אמונותיהם הדתיות או שיוכם הפוליטי, אבל גם כחלק מהמחויבות של המועדון היום להיאבק בגזענות ובאלימות ועמידתו לצד ערכים של חופש, חירות, סובלנות ודמוקרטיה.

"ההיסטוריה שלנו מראה לנו כמה זה חשוב שאנחנו חיים היום בדמוקרטיה ובחופש ויכולים לקיים משחקי ספורט בצורה חופשית לחלוטין, אמר דיטריך והדגיש כי VFB שטוטגרט היא מועדון ששייך לכל האנשים ומהווה להם בית ללא קשר לאמונותיהם הפוליטיות, דתם או מוצאם.

ד"ר מיכאל בלומה, שמשמש כחבר בוועדה ממשלתית נגד אנטישמיות, הגיע על מנת ליטול חלק באירוע ואמר: "זה טוב מאוד ששטוטגרט זוכרת את אלה שסולקו וגורשו מהמועדון לפני או במהלך הרודנות הנאצית. במקום בו שללו מאנשים השתתפות בחיי היומיום, כל ביטחון עצמי ועמידה בפני חוקים, כל סיכוי לדיאלוג נשבר לחלוטין, אפילו בספורט. אני אסיר תודה שעוד ועוד מועדוני ספורט מדברים על זה. אין מקום אצלנו לאנטישמיות ולשנאת זרים, לא בפוליטיקה, לא בחברה, לא ברשתות החברתיות, לא במגרש הכדורגל ולא ביציע".

בנוסף לכך, הגיעו לטקס גם נציגי הקהילה היהודית בוורטנברג, מיכאיל רובינשטיין והרב יהודה פושקין. רובינשטיין אמר: "עם זיכרון השואה, העמוד הזה הוא לא רק מקום של זיכרון והצלחה, אלא גם סימן חשוב מאוד מלב החברה ומהמרכז שלה נגד אנטישמיות ובעד סובלנות ואנושיות". הרב פושקין ציטט את תהילים.

גם גרגור הופמן, מחבר הספר המדעי "VFB והנאציונל סוציאליזם", שיצא באוקטובר 2018, נכח בטקס ואמר: "זה סימן חשוב וטוב ש-VFB לא רק מתמודדת עם תוצאות המחקר והעבודה שלי ותמכה בזה מבחינה כלכלית, אלא גם הסיקה מסקנות ובנתה סמל הנצחה כזה לזכר אותם אנשים, אני מאושר מאוד". בנוסף, שטוטגרט קראה לאוהדיה הרבים ליטול חלק בפרויקט מיוחד ומדעי שעורך המועדון ונקרא "חברי VFB 1945-1932" ובמסגרתו ישתפו האוהדים את הזיכרונות והמזכרות שנשארו להם מהתקופה על מנת שניתן יהיה לעשות בו שימוש מחקרי.

  • עוד באותו נושא:
  • שטוטגרט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully