וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא הכל ורוד בברצלונה: עוסמאן דמבלה נפצע, ייעדר בין 3 ל-4 שבועות

הצרפתי, שכבש את החמישי ב-1:5 של קבוצתו על ליון, נבדק אחרי שהתלונן על כאבים בשריר הירך האחורי והוא ייאלץ להיעדר מספר שבועות

עריכת וידאו: מתן חדד

לא הכל ורוד בברצלונה: "אל מונדו דפורטיבו" מדווח שעוסמאן דמבלה, שנכנס כמחליף אתמול (רביעי) בניצחון 1:5 על ליון וכבש את השער האחרון, סובל מפגיעה בשריר הירך האחורי והוא צפוי להיעדר בין 3 ל-4 שבועות. הצרפתי התלונן על כאבים בשריר הירך האחורי בסיום המשחק, באותו המקום בו נפצע גם במשחק הליגה נגד ראיו וייקאנו. הוא לא פתח בגלל הרגישות במשחק, אבל שותף כמחליף. לצערו, הוא נפגע פעם נוספת והוא ייעדר מספר שבועות.

ברצלונה התגברה אתמול על כמה דקות מלחיצות, בטרם הביסה 1:5 את ליון בקאמפ נואו לעיני 93 אלף צופים ועלתה לרבע גמר ליגת האלופות. בארסה פתחה מצוין ועלתה ל-0:2 מהיר, ליון הצליחה לצמק ל-2:1 במחצית השנייה והייתה זקוקה לעוד שער כדי להשלים סנסציה, אבל ליאו מסי הוסיף שער בסלאלום יפה כדי לקבוע צמד, הוסיף עוד בישול כדי להשלים שניים במשחק, ובסופו של דבר בארסה מצליחה להיות הנציגה היחידה של ספרד ברבע הגמר, אחרי שוולנסיה (עוד בשלב הבתים), אתלטיקו מדריד וריאל מדריד עפו. ביום שישי תיערך הגרלת רבע הגמר, שם תדע בארסה אם היא תשחק מול אחת מארבע האנגליות (מנצ'סטר סיטי, מנצ'סטר יונייטד, ליברפול וטוטנהאם) או שמא אייאקס, יובנטוס או פורטו.

לואיס סוארס, ליאונל מסי, שחקני ברצלונה. רויטרס
עוד מאניטה לאוסף. סוארס/רויטרס

גיבור המשחק הוא כמובן ליאונל מסי. הארגנטינאי פתח את הערב עם פאננקה מהנקודה הלבנה (על אף שעל פי ההילוכים החוזרים, ספק אם הגיע לבארסה פנדל, לאור העובדה שלואיס סוארס היה זה שדרך על שחקן ההגנה הצרפתי), בהמשך היתל בשלושה שחקנים בהגנה וקבע 1:3 אחרי דקות של לחץ, ואחר כך בישל לג'רארשד פיקה ועוסמאן דמבלה את הרביעי והחמישי. זה רק סמלי ששני השחקנים הגדולים של דורנו - כריסטיאנו רונאלדו וליאו מסי - מציגים כזאת יכולת דומיננטית, וממשיכים לשלוט בכזאת דומיננטיות בכדורגל העולמי. יממה אחרי השלושער של רונאלדו, מסי מגיב עם הצגה משלו, ולמעשה הארגנטינאי הוא השחקן היחיד בליגת האלופות שמעורב העונה ביותר מעשרה שערים.

אחרי המשחק מסי נשאל על ההצגה של רונאלדו, ואמר: "כריסטיאנו ויובנטוס היו מרשימים, הפתעה גדולה, חשבתי שאתלטיקו יהיו חזקים יותר. אבל יובה עברה אותם, ולכריסטיאנו היה ערב קסום. מעכשיו כל הקבוצות הן קשות. סיטי לדוגמה, אייאקס שהראתה שהיא חבורה מוכשרת וצעירה חסרת פחד, ליברפול יכולה להכות". על המשחק עצמו אמר מסי: "קצת סבלנו כשהיינו בפיגור 2:1, שלא לצורך, כי זה מסבך את הדברים במצבים נייחים, אבל למזלנו ה-1:3 הגיע וזה הרגיע אותנו. בשער ראיתי את השוער כבר נוגע בכדור, וחשבתי שזה לא נכנס, אבלל בסוף זה היה שער". בנוגע לאפשרות לזכות בטרבל ענה מסי: "אנחנו חייבים לשמור על קור רוח ורוגע, ולהתכונן היטב למה שמצפה לנו".

* למסי יש שמונה שערים ושלושה בישולים בליגת האלופות, והוא מוליך את שתי הקטגוריות במפעל. כידוע, יש לו גם הכי הרבה שערים בחמש הליגות הבכירות - 26, והכי הרבה בישולים בחמש הליגות הבכירות - 12. ובסך הכל, ב-36 משחקים העונה: מסי עם הכי הרבה שערים (36) והכי הרבה בישולים (18). וואו!

ברונו גנסיו, מאמן ליון, החמיא גם הוא למסי בסיום: "מסי היה היום במצב רוח של צ'מפיונס. הוא גאון ויכול לעשות דברים שאף אחד אחר לא יכול. לפעמים הוא בלתי ניתן לעצירה". על המשחק אמר: "האיכויות של ברצלונה דחקו אותנו לאחור, רצינו לשחק גבוה יותר. במחצית השנייה כבר הצלחנו יותר, והרגשנו שאנחנו יכולים להשוות, אבל איבוד כדור באמצע המגרש הוביל לשער השלישי שלהם".

עוד באותו נושא

ליגת האלופות: ברצלונה הביסה 1:5 את ליון ועלתה לרבע הגמר

לכתבה המלאה

איזו תמונה מדהימה. מסי משכיב שני שחקנים בנגיעה אחת

ליאו מסי ברצלונה משכיב שני שחקני ליון בנגיעה אחת. צילום מסך
בזמן שהם צוללים לרצפה, הוא כבר בכיוון השני. מסי/צילום מסך

ומה לגבי בעיטת העונשין שהובילה לגול הראשון? לואיס סוארס הודה, למעשה, שלא היה עליו פנדל. "אני חושב שדרכתי עליו בלי כוונה", אמר סוארס, "אבל מה שקרה גרם לי לחוסר איזון ולנפילה". האורוגוואי אומר "חוסר איזון", אך למעשה הוא קפץ וזינק באוויר. אז למה המקרה לא נבחן במצלמות? על פי דיווח של הטלוויזיה הצרפתית - המקרה לא נבחן ב-var בגלל תקלה זמנית במערכת.

לואיס סוארס דורך על שחקן ליון. צילום מסך
היה פנדל בכלל? סוארס דורך/צילום מסך
לואיס סוארס ברצלונה מול ליון. רויטרס
חוסר איזון ונפילה? סוארס באוויר/רויטרס

למרות המשחק המעודד והשער שכבש, עתידו של פיליפה קוטיניו בקבוצה לא ברור. הברזילאי פתח בהרכב וכבש את שערו הראשון בשלב הנוקאאוט, ובסיום סחט מחמאות מארנסטו ואלוורדה: "היה לו משחק מצוין במעמד חשוב. נכון שהוא לא שיחק בכמה משחקים העונה, אבל הוא מגיב לזה מצוין".

קוטיניו עצמו אמר ש"הגעתי לברצלונה כדי לתת את כל כולי", אבל הדגיש ש"אף אחד לא יודע מה יקרה בעתיד. אני לא במיטבי בשבועות האחרונים, אולי בחודשים האחרונים. אני עדיין רוצה להשתפר, אבל אני חי מיום ליום. מהמשחק שלי היום אני מרוצה".

ג'רארד פיקה הרשה לעצמו להתבדח בסיום ואמר ש"כשאני רואה שלואיס סוארס עייף, אני מבקש מהמאמן להציב אותי כחלוץ, אבל הוא לא מסכים. אני מת לראות כמה גולים אכבוש בתור חלוץ".

בנוסף, בברצלונה גם התייחסו למינוי של זינדין זידאן בריאל, וג'ורדי אלבה ספק עקץ כשאמר: "כן, הופתעתי מהמינוי. היו לזיזו עונות נהדרות בריאל, אבל זה לא נורמלי לאפשר למאמן לעזוב ולהחזיר אותו אחרי תשעה חודשים. ברור שעבור ריאל זו החלטה נבונה, למרות שמגיע כל הכבוד לסולארי ולופטגי".

שחקן ברצלונה ג'רארד פיקה חוגג. רויטרס
חלוץ לעת מצוא? פיקה/רויטרס

עוד לפני המשחק, בלאגן ברחובות, כשתגרה אלימה נרשמה בין מחנות האוהדים שהגיעו לצפות במשחק. בתקשורת הספרדית דווח על מהומת ענק שהתפתחה, כשהצרפתים התקבצו באחד מהרחובות המרכזיים בעיר, והחלו לצעוד יחד תוך כדי שהם שרים שירים ומדליקים אבוקות. ברגע שהם נתקלו באוהדי ברצלונה, שביצעו צעידה דומה משלהם, החלה תגרה אלימה שהמשטרה הייתה מוכרחה לעצור בכוח.

התקשורת דיווחה על חמישה פצועים מהצד של ליון, שככל הנראה סבלו מפגיעות ראש לא פשוטות. הנפגעים הועברו לטיפול מיידי בבית החולים הקרוב. יש לציין שגם במשחק הראשון בין הצדדים היו עימותים בין המחנות, כך שהשמטרה הספרדית הייתה אמורה לצפות לסוג כזה של היתקלות בין הצדדים.

כך זה נראה לפני הבלאגן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully