וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוועד האולימפי אישרו את שיטת המיונים וקריטריון הכניסה לטוקיו 2020

הקריטריונים הוקשחו במידה ניכרת, אולם על פי התכנון של הוועד המנהל של ה-IAAF רק כ-50 אחוז מהמשתתפים ייקבעו ע"י השגת הקריטריון. היתר יכנסו למשחקים דרך שיטת הדירוג העולמית

לונה צ'מטאי עם מדליית הזהב מאליפות אירופה. יוסי ציפקיס
מהתקוות הגדולות של ישראל. צ'מטאי/יוסי ציפקיס

הוועד המנהל של התאחדות האתלטיקה הבינלאומית (IAAF) אישר אתמול (ראשון) את שיטת המיונים וקריטריון הכניסה למשחקים האולימפיים טוקיו 2020 במסגרת התכנסותו בדוחא, קטאר. בשיטה החדשה יינתנו לאתלטים יותר הזדמנויות להשיג את הקריטריון הנדרש בחלון זמן שהורחב בחודשיים עבור רוב המקצועות. חלון ההזדמנויות הזה ייפתח ב-1 במאי 2019 (במקום ב-1 ביולי 2019) על מנת שייכללו בו יותר תחרויות בין-לאומיות כמו ליגת היהלום, והוא ייסגר ב-29 ביוני 2020. חלון ההזדמנויות לקביעת הקריטריון במקצועות המרתון ותחרות ההליכה ל-50 ק"מ ייסגר בסוף חודש מאי 2020 (במקום ב-29 ביוני) על מנת לאפשר לאתלטים שקבעו את הקריטריון זמן התאוששות והכנה טוב יותר למשחקים.

לאחר דיונים אינטנסיביים עם בעלי עניין, החליט הוועד המנהל ליישם שיטת מיון כפולה על מנת לקבוע אילו אתלטים יזכו לכרטיס הכניסה למשחקים האולימפיים. שיטה זו תשלב בין הקריטריון שנקבע לשיטת הדירוג העולמית החדשה. לפי שיטה חדשה זו אתלט יכול להיכנס למשחקים האולימפיים ב-2020 באחת משתי הדרכים הבאות: השגת הקריטריון הנקוב בחלון הזמן האולימפי, או על פי המיקום בדירוג העולמי במקצוע הספציפי בסיום תקופת החלון האולימפי. התהליך נבנה באופן כזה שכ-50 אחוז ממספר היעד של כמות המשתתפים במקצוע תתבסס על אתלטים שיקבעו את הקריטריון הנקוב, וה-50 הנוספים באמצעות שיטת הדירוג העולמי.

קריטריונים לאולימפיאדת טוקיו 2020. עיבוד תמונה
קריטריונים לאולימפיאדת טוקיו 2020/עיבוד תמונה
  • עוד באותו נושא:
  • טוקיו 2020

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully