וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: משה חוגג שקל להיפרד מניר קלינגר כבר אתמול

10.3.2019 / 6:34

בית"ר לקראת זעזוע עמוק: עדיין לא ברור אם הבעלים ה"אמוציונלי" יאפשר למאמן לסיים את העונה, ובכל מקרה אפסו הסיכויים שימשיך בעונה הבאה. גם בוזגלו בדרך החוצה: "אף שחקן כאן לא שווה יותר מ-150 אלף דולר"

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

עיקרי הדברים

- משה חוגג שקל לפטר את קלינגר מיד אחרי ההפסד

- מאור בוזגלו בדרך החוצה, הסגל יעבור מהפכה

- בבית"ר מבכים את הטעויות בחלון ההעברות בינואר

- במועדון טוענים: "אף שחקן לא שווה יותר מ-150 אלף יורו"

seperator

1. חוגג העצבני שקל לפטר את קלינגר מיידית

נכון לשעת לילה מאוחרת אי אפשר היה לומר בוודאות שניר קלינגר יעמוד על הקווים של בית"ר ירושלים במשחק הקרוב. משה חוגג היה כל כך מאוכזב ומתוסכל מההפסד 0:1 אמש (שבת) להפועל תל אביב שקבע סופית שבית"ר לא תהיה בפלייאוף העליון, שבקבוצה חששו שייפרד מקלינגר באופן מיידי, אולי אפילו ביממה הקרובה.

גורם במועדון אמר: "משה חוגג שם 55 מיליון שקל מהבית. לא משנה מה עברנו השנה, בליגה כזאת, כשקבוצות התאמצו לא להגיע לפלייאוף העליון, בית"ר הייתה חייבת להיות שם. זה כישלון גדול של הצוות המקצועי ולא רק שלהם, של כל המערכת". הסיכויים של ניר קלינגר להמשיך בעונה הבאה הפכו לנמוכים לאחר המשחק בנתניה בשבוע שעבר, ואחרי אתמול שואפים לאפס. חוגג מאוד אמוציונלי, אבל אם לא יקבל החלטה דרמטית ביממה הקרובה, ההכרעה בנושא תתקבל רק במהלך הפלייאוף התחתון לאחר שהעניינים יירגעו. "קודם שנבטיח מקום בליגה, אחרי זה נתעסק בעונה הבאה. כולם כאן עם הראש באדמה ואפשר מכלום להסתבך", אמר אמש גורם במועדון.

עוד בנושא

בדקה ה-91: אחמד עאבד העניק להפועל תל אביב 0:1 על בית"ר
ניר קלינגר: "לא עמדתי במשימה, אבין כל החלטה של משה חוגג"
לוח משחקי הפלייאוף: מכבי תל אביב תחגוג אליפות מול מכבי חיפה?

עוד באותו נושא

ניר קלינגר: "לא עמדתי במשימה, אבין כל החלטה של משה חוגג"

לכתבה המלאה
מאמן בית"ר ירושלים, ניר קלינגר. יוסי ציפקיס
אקורד הסיום שלו בבית"ר? ניר קלינגר/יוסי ציפקיס

2. המסמר האחרון בארון של בית"ר: ינואר השחור

בבית"ר לא אהבו את ההרכב של קלינגר אתמול, בעיקר לא את הספסול של פרדי פלומן. קלינגר הסביר שפלומן לא הראה מספיק מחויבות בנתניה וגם במהלך השבוע לא הראה שינוי באימונים. ואולי זאת תמונת מראה של כל הרכש של ינואר. חצי עונה חיכתה בית"ר לחלון ההעברות כדי לעשות שינויים, ובמשחקי הכרעה פלומן על הספסל, אנתוני אנאן לא בכושר וגם מיחאי וודוץ נזרק למערכה בלית ברירה. חבורה שלמה של שמות ושינויים שלא מצליחים לייצר כלום.

כשקלינגר יסכם עם עצמו את העונה הזאת, הוא בוודאי יתחרט שבינואר לא עשה שינוי בעמדות המגן. בבית"ר בנו הרים וגבעות על אנטואן קונטה אחרי שמונה חודשים שלא היה במסגרת; בנוסף, מתחילת העונה ידעו במועדון ששמואל שיימן לא מתאים בצד השני, והפתרון הוא תמיד עוז ראלי או דוד קלטינס בשמאל; בכל הוריאציות שקלינגר ניסה בקישור הוא לא מצא מקום לקלטינס, למרות שבוזגלו היה חלש לאורך כל העונה; יעקב בריהון לא פתח אפילו במשחק אחד בליגה הסדירה; וגם אם קלינגר לא יודה בכך בפה מלא, הוא מצטער על הוויתור על יקוב סילבסטר שהשאיר אותו בחלק מהמשחקים ללא חלוץ.

יותר מדי טעויות בקיץ, יותר מדי טעויות בינואר. בית"ר הרוויחה את הפלייאוף התחתון ביושר.

שחקני בית"ר ירושלים טל בן חיים טל כחילה עוז ראלי מאוכזבים בסיום ההפסד להפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
זה מה שקורה כשהכל מאולתר. בן חיים וכחילה מאוכזבים/יוסי ציפקיס

3. קלינגר מודה: נכשלתי ביג טיים

אחרי המשחק, קלינגר הרשה לעצמו לנתח באופן חלקי את הסיבות לכישלון. במפתיע או שלא, המאמן לקח אחריות. "אני כרגע פשוט עצוב מאוד", אמר. "זה היה אכזרי מאוד עבור הקהל, אני יודע כמה זה חשוב להם. זה מתכתב עם השורה התחתונה, אני חושב שהיום אפשר להגיד שכשהגעתי גם חוגג וגם אוחנה אמרו שהמטרה להיות בפלייאוף העליון ואולי אף יותר מזה. במשימה הזאת כשלתי. בדרך אמרתי דברים קצת שונים כדי להוריד לחץ מהשחקנים, אבל אני כשלתי במשימה ביג טיים, צריך להגיד את זה בצורה ברורה".

קלינגר הוסיף: "צריך להיות הגונים, הביאו אותי למטרה מסויימת ולא עמדתי בה. ברגע כזה אני חושב שאני לא מרגיש בנוח ממה שהקהל והבעלים מרגישים, זה כואב לי, באמת זה כואב לי, אבל זה חלק מהסיפור בכדורגל, האכזריות הזאת. אני לא יכול להיות יותר ברור מזה, אני עצוב, אני באמת עצוב ממה שקרה היום ומזה שלא הצלחתי לעמוד במשימה שהוטלה עליי".

קלינגר סיים: "אני לא רוצה לדבר על שנה הבאה כי אנחנו אחרי אחד ההפסדים הכי כואבים וצורבים שהיו לי בקריירה, ככה אני מרגיש. צריכים לקחת אוויר, לנשום ולהתמודד עם האמת והמציאות כרגע".

איתמר ניצן הוסיף: "התייחסנו למשחק הזה כאל משחק שהוא הרבה מעבר לפלייאוף, ולהפסיד בדקה ה-90 במשחק הזה זאת הרגשה נוראית. נצטרך להרים את עצמנו, יש עוד מאבקים בתחתית ונרצה לסיים הכי מכובד שיש. העונה הבאה? אני לא יודע מה יהיה, נצטרך קודם כל לסיים את העונה הכי טוב שאפשר ואז אלוהים גדול. אני מאוד רוצה להישאר במועדון הזה כשוער הראשון שלו, אבל אני לא יודע מה יהיה. אני צריך בסופו של דבר גם לדאוג לעתיד שלי ושל המשפחה שלי. אם אוכל לעשות את זה בבית"ר ירושלים, לא יהיה מאושר ממני".

משה חוגג בעלים בית"ר ירושלים. יוסי ציפקיס
קלינגר מרים לו להנחתה. משה חוגג/יוסי ציפקיס

4. איינבינדר ממחיש את ההבדל בין הצלחה לכישלון

אם מחפשים עוד סמל לעונה של בית"ר, דן איינבינדר יכול להיות כזה. בחימום לפני המשחק הקשר ניסה לדרבן את השחקנים, עשה הכל כדי להוביל ולנהיג בדיוק כפי שניסה לעשות לאורך כל העונה, אבל שוב לא היה את מי. בקדנציה הקודמת שלו בבית"ר הוא גם הגיע לקבוצה לאחר כמה מחזורים, דראפיץ' וברדה מצאו אז שלישיית קישור שכללה את קלטינס, קלאודמיר ואותו וזה רץ כך במשך שנתיים. שלישיית הקישור של השנה? היא הייתה כמו קרוסלה - עם איינבינדר שיחקו השנה בשלישייה ברונו איבה, לירוי צעירי, מיקי סירושטיין, יוסי בניון, אנתוני אנאן, עידן ורד, גדי קינדה, אופיר קריאף ואפונסו טיירה. אם ז'אורז'יניו היה כשיר, גם הוא היה מקבל הזדמנות. ככה אי אפשר לבנות קישור יציב ומוביל של קבוצה. הקישור, כולל איינבינדר, הוא המראה של בית"ר בעונה הזאת.

שחקן בית"ר ירושלים דן איינבינדר מדוכא בסיום ההפסד להפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
ניסה להנהיג, אבל את מי? איינבינדר בסיום/יוסי ציפקיס

5. בוזגלו בדרך החוצה: "אף שחקן לא שווה יותר מ-150 אלף דולר"

בית"ר תצטרך להחליט כעת מה לעשות עם השחקנים שמסיימים חוזה, והרשימה ארוכה. איתמר ניצן הוזכר למעלה, אבל חוץ ממנו מסיימים חוזה גם אור זהבי, טל כחילה, מיקי סירושטיין, מאור בוזגלו, אור אינברום ואנתוני וארן. בבית"ר הבהירו שכרגע אין מה לדבר על שדרוגים, והמשמעות היא שמאור בוזגלו בדרך החוצה מהמועדון. בבית"ר אף היו חריפים יותר אתמול ואמרו: "אחרי העונה הזאת אף שחקן בסגל לא שווה יותר מ-150 אלף דולר, אבל נכבד חוזים. מה שכן, מי שאין לו חוזה, שלא יחשוב על מספרים גבוהים כי זה לא יקרה, הוא יכול להמשיך הלאה".

מאור בוזגלו שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
גם הוא ישלם את המחיר. בוזגלו/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully