וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ון אובי מיקל: "התנאים בסין עלובים, לא ממליץ לאף אחד מתחת לגיל 30 ללכת לשם"

קשר צ'לסי לשעבר חזר משנתיים בטיאנג'ין טדה למידלסברו וטען: "הרמה שם נמוכה מאוד. אסור לשחקן בשיא ללכת לשם, הוא יתחרט על זה"

עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: התגובות מהניצחון של מנצ'סטר יונייטד מול פריס סן ז'רמן

קשר צ'לסי לשעבר ג'ון אובי מיקל חזר לפני כמה שבועות לאנגליה אחרי שתי עונות בטיאנג'ין טדה בסין. הניגרי בן ה-31 חתם במידלסברו מליגת המשנה ועכשיו, אחרי שחזר לאנגליה, הוא קיים ראיון ודיבר על הליגה הסינית.

"אלה היו שנתיים של הלם תרבותי", אמר אובי מיקל, "האוכל היווה בעיה עבורי, אורח החיים, הסגנון בו הכול נעשה. אחרי שהיית במועדון כמו צ'לסי בפרמיירליג במשך 11 שנה, היה קשה מאוד להסתגל לצורה בה הדברים נעשים שם. זה לא בדיוק ברמה הגבוהה ביותר, בוא נאמר כך. מגרשי האימון היו עלובים, האצטדיונים היו עלובים והמתקנים הרפואיים לא היו אלה שאני רגיל אליהם. אני לא אומר שזה בכל המועדון בסין, חלקם די מקצועניים, אבל בזה שהייתי הדברים התנהלו בצורה לא מקצוענית".

הניגרי המשיך ואמר: "נתקלתי בקשיים ממש מהרגע הראשון. אני לא רוצה לומר שאני מתחרט על זה כי נהניתי עם החברים לקבוצה, אבל אף פעם לא היה קל. הרמה של הכדורגל נמוכה מאוד, זה אפילו לא רמה של צ'מפיונשיפ. את זה הבנתי מהר מאוד. זו ליגה שרוצה לגדול, הם משקיעים המון כסף, אבל עדיין מפגרים בהמון. הולך להיות להם קשה מאוד להגיע למקום בו הם רוצים להיות. ב-MLS הרבה יותר קל לשחקנים כמוני ששיחקו ברמות הגבוהות ומדברים אנגלית להשתלב".

ג'ון אובי מיקל שחקן מידלסברו. GettyImages
ג'ון אובי מיקל במדי מידלסברו/GettyImages

עוד מאובי מיקל: "אני חושב שהליגה באמריקה מתקדמת, אבל לדעתי הליגה בסין היא במרחק עצום ממנה. אתה יכול להתקדם עד שלב מסוים על ידי שפיכת כספים על משהו והחוזים בסין נדיבים מאוד, אבל הם הולכים להתקשות מאוד להפוך לליגה ברמה גבוהה. אולי זו השפה, אולי זה כי הכול נראה מנוכר, זה מבהיל". מיקל הודה: "כל הזמן תהיתי אם עשיתי טעות, אבל כשאני מסתכל לאחור אני לא אומר שאני מתחרט על זה. התגעגעתי מאוד למשפחה שלי, הם הגיעו אליי אולי פעמיים בשנה ואהבתי את זה מאוד, אבל הם היו הסיבה המרכזית שבגללה חזרתי.

"כחווית חיים נהניתי מהשנתיים האלה. מבחינה מקצועית, זה היה קשה אבל היו גם זמנים טובים. זו הייתה עיר נחמדה והאנשים שפגשתי במועדון היו נהדרים. אבל זה בלי ספק היה הרגע הנכון מבחינתי לחזור ולשחק ברמה גבוהה יותר שוב. איך שהגעתי לשם ידעתי שאעזוב, חשבתי שזה יקרה אחרי עונה אחת".

לסיכום נשאל אובי מיקל האם היה ממליץ לשחקנים אחרים להגיע לליגה הסינית ואמר: "העצה שלי לכל מי שחושב ללכת לשם היא שיחשוב טוב טוב על זה. אתה צריך ללכת לשם בזמן המתאים. לא הייתי אומר לאף אחד מתחת לגיל 30 ללכת לשם, הם יצטערו על זה. זה שווה כמשהו לשנה או שנתיים כחוויה תרבותית, לתת לך ניסיון שמוציא אותך מאזור הנוחות, אבל אסור להתפתות מהכסף אם אתה צעיר. תעשה את המחקר שלך, תבדוק מה שווה המועדון שאתה הולך אליו. צריך לחכות עד שאתה מגיע לסוף הקריירה שלך. ברור שהכסף הופך את המעבר לשם למתפה, אנחנו רק בני אדם, אבל אל תתפתו בגלל גודל הצ'ק אם אתה בשיא הקריירה, זה לא שווה את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully