וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: הסדרות צפויות עד הגמר, הגדלת הליגה לא תעלה על הפרק

3.3.2019 / 10:25

דירקטוריון המנהלת יתכנס כדי לאשר את ביטול הפיינל פור ומעבר לסדרות החל מהעונה הבאה. השיטה הצפויה: סדרות של הטוב משלושה, ייתכן שהקבוצה ללא יתרון הביתיות תארח את המשחק הראשון

ONE

דירקטוריון מנהלת ליגת העל יתכנס היום (ראשון) בתל אביב לישיבה החודשית שלו כשהנושא המרכזי שיעלה על הפרק הוא שיטת המשחקים לעונת 2019/20. כפי שפרסמנו לפני מספר שבועות, בישיבה צפויה להתקבל באופן רשמי הרעיון של מעבר לסדרות החל מהעונה הבאה, ולמעשה ביטול הפיינל פור.

הרעיון המוביל כעת, למרות שמספר חברי דירקטוריון סרבו להתחייב במהלך היממה האחרונה כי הוא אכן יעבור, הוא סדרות בנות שלושה משחקים החל מרבע הגמר ועד הגמר, ובכך לצמצם את היתרון של הקבוצות החזקות יותר. רעיון נוסף שעלה הוא האפשרות כי הקבוצה שלא זכתה ביתרון הביתיות תארח את המשחק הראשון בסדרה, והקבוצה עם יתרון הביתיות תארח את המשחק השני והשלישי אם יהיה בו צורך, ובכך גם לצמצם את היתרון, אך לדבר זה קיים התנגדות לא קטנה.

"בישיבה מסוג כזה הרבה דברים יכולים לקרות, אז גם לא בטוח בכלל שתתקבל החלטה סופית", אמר הבוקר אחד מחברי הדירקטוריון המנוסים בליגה, "אין סיכום מוקדם בין הצדדים כפי שהיה במקרים רבים, וייתכן שאחת הקבוצות החזקות תבצע עדיין מהלך שישפיע על הכל. האם אני רואה סיכוי שהפיינל פור יישאר? לא, אבל ראיתי דברים מוזרים יותר בעבר".

מה שלא צפוי לעלות היום על הפרק הוא נושא הגדלת ליגת העל. כזכור, לפני פתיחת העונה שבתו קבוצות הליגה הלאומית במחאה על מספר העולות והיורדות מהליגה הראשונה לליגה השנייה, ולבסוף הוסכם כי תוקם וועדה שתבחן את הנושא וכי ליגת העל אמורה לעלות ל-14 קבוצות, אך לא נקבע מועד מדויק. בינתיים במספר ישיבות בהנהלת איגוד הכדורסל הנושא לא אושר באופן סופי, ובמנהלת ליגת העל לא צפויים להתייחס לשינוי בפועל.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים אליפות. ברני ארדוב
איך זה יוכרע הפעם? שחקני מכבי תל אביב מניפים צלחת בעונה שעברה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully