וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינויי חוקה בכדורגל: יד "לא מכוונת" תוביל לפסילת שער, אסור להפריע לחומה

הגוף המחוקק מנסה להגדיר מחדש את התקנות בנוגע לנגיעת יד "לא מכוונת", שחקני התקפה לא יוכלו להפריע לחומה, שחקן מוחלף יוכל לצאת מהנקודה הכי קרובה לקו

עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: מתן בכור על צ'לסי וסארי

שינויי חוקה בכדורגל העולמי: מעתה נגיעות יד של שחקני התקפה שמובילות לשער יביאו לפסילה מיידית של השער - בין אם נגיעת היד מכוונת או לא. כך החליט היום (שבת) הגוף המחוקק של הכדורגל, IFAB, בישיבת ההנהלה שנערכה באברדין.

המשמעות היא שהחל מהעונה הבאה - השאלה אם נגיעת היד הייתה מכוונת או לא מכוונת לא תהווה פקטור בהחלטה. שינוי החוק נועד למנוע מצבים שבהם נכבש שער מ"כדור ירוי" שפוגע ביד או בזרוע של השחקן.

"שער שנכבש מיד או זרוע של שחקן (גם אם במקרה), ושחקן שכובש או יוצר מצב כיבוש אחרי שהשתלט או זכה בכדור בעזרת היד או הזרוע - מעתה יהיה אסור", כך נכתב, "ההחלטה תייצר הגדרה יותר מדויקת על מה כוללת נגיעת יד, במיוחד כשהיא לא מכוונת".

שחקני מכבי תל אביב מקיפים את השופט יגאל פריד. דני מרון
המטרה: למנוע ויכוחים ועימותים/דני מרון

כמו כן נרשמו שינויי חוקה שנוגעים לאפשרויות של שחקני התקפה לעמוד בחומה ולהפריע לשחקני ההגנה העומדים בחומה. על פי החוק החדש - שחקנים מההתקפה יהיו חייבים לעמוד מטר אחד לפחות מהחומה. החוק נועד למנוע הפרעות ועימותים בין שחקנים בנוגע למיקום בחומה.

חוק נוסף שאושר יכפה על שחקנים שמוחלפים לצאת מהמגרש בקו הרוחב הכי קרוב אליהם, על מנת למנוע בזבוזי זמן, ולא לאפשר לשחקנים להתמהמה עד לקו החצי בטרם ייצאו מהמגרש.

חוק נוסף יבטל את התקנה שעל פיה בעיטת שוער מתוך הרחבה חייבת לצאת מהרחבה.

חוק נוסף קובע שאם הכדור פוגע בשופט - יהיה כדור חופשי, אותו השופט זורק.

כמו כן, מעתה בפנדלים השוער יהיה חייב להשאיר רק רגל אחת על הקו בזמן הבעיטה.

  • עוד באותו נושא:
  • אופ"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully