וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא קבוצה של איש אחד: ליאו מסי פינה את הבמה לגיבורים אחרים בקלאסיקו

28.2.2019 / 7:30

בשבועות האחרונים אפשר היה לחשוב שהתלות של ברצלונה בכוכב הארגנטיני מוחלט, אבל ה-0:3 בברנבאו הוכיח אחרת כאשר סוארס, דמבלה וטר שטגן הנחיתו מהלומה מורלית על ריאל. יוכין על נקמת המוספדים של בארסה

האתר הרשמי של ברצלונה

בשבת היתה ברצלונה קרובה להיסטוריה. הקטלאנים כמעט השלימו חודש קלנדרי בו שחקן אחד בלבד הבקיע את כל שערי הליגה שלהם. זה התחיל עם צמד של ליאו מסי אשר הציל נקודה בתיקו 2:2 ביתי מול ולנסיה, המשיך עם 0:0 חלש ומתסכל בבילבאו, לאחר מכן הרשית הפרעוש בפנדל ב-0:1 לא משכנע מול ויאדוליד בקאמפ נואו, ולבסוף הוביל כוכב העל הארגנטיני את הקאמבק החשוב בסביליה עם שלושער על אף שהקבוצה לא היטיבה לשחק בלשון המעטה. שישה שערים של בארסה בפברואר בליגה - שישה של מסי. אין עוד מלבדו. זה לא קרה מעולם. רק עמוק בזמן פציעות הצליח לואיס סוארס להרוס את הסטטיסטיקה המיוחדת ולקבוע 2:4 באנדלוסיה, אבל אפילו זה קרה בזכות הבישול המושלם של מסי.

ובעוד השבחים לא הפסיקו לזרום לעברו של הקפטן שציין את השלישיה מספר 50 בקריירה, הדאגה היתה ברורה. פברואר היה חודש בעייתי מאוד עבור בארסה בכל הקשור ליכולת, ותיקו מאופס בליון בשמינית גמר ליגת האלופות הצטרף לרשימת האכזבות. האלופה הצליחה לסיים אותו עם תשע נקודות יתרון על פני ריאל מדריד בטבלה בזכות שחקן אחד בלבד. התלות במסי מעולם לא היתה לכאורה גבוהה יותר. תיקו 1:1 מול ריאל במשחק הראשון בחצי גמר הגביע רק הדגיש זאת - מסי נעדר ממנו, והאורחת לא היתה רחוקה אף מתוצאה טובה יותר.

עוד בנושא

ברצלונה הביסה 0:3 את ריאל מדריד בברנבאו ועלתה לגמר הגביע
"וזה עוד בלי מסי": ברצלונה חוגגת את השליטה הגדול בקלאסיקו
בצד השני: ריאל מדריד מרכינה ראש ושוב באה בטענות לשופטים

שחקני ברצלונה ליאונל מסי, מארק אנדרה טר שטגן חוגגים. AP
לשם שינוי, הפעם הוא נתלה על הכתפיים של אחרים. מסי מודה לטר שטגן/AP

העובדה כי ניצחון 1:5 בקלאסיקו באוקטובר הושג ללא מסי נשכחה. לואיס סוארס, שהבקיע אז שלושער אשר חרץ סופית את גורלו של ג'ולן לופטגי כמאמן ריאל, ספג ביקורת נוקבת בתקופה האחרונה. אצל העיתונאים אין יותר מדי חוכמות - אם חלוץ לא מבקיע במספר משחקים ברציפות, הוא אוטומטית מוגדר כשחקן במשבר. האורוגוואי זוכר בוודאי כיצד מיהרו להגדיר אותו כפלופ בשבועות הראשונים בקבוצה, בסתיו 2014, מיד אחרי שסיים לרצות עונש השעיה בגין הנשיכה בג'ורג'יו קייליני. הוא אמנם השתלב אז באופן פנומנלי במשחק הקבוצתי וסיפק בישולים נהדרים למסי ולניימאר, אבל לא מצא את הרשת מספיק לטעמם של המלעיזים. והרי בפברואר 2019 הוא באמת היה חלש, לשם שינוי, אחרי שחגג את יום הולדתו ה-32. אז היו שהספידו אותו. האם ברצלונה זקוקה לחלוץ חדש שיסייע למסי?

אז אתמול הופרכה הטענה לפיה ברצלונה היא קבוצה של איש אחד. הבעיות לא נעלמו, והקבוצה עדיין לא הציגה משחק ראוי. למעשה, היו לה ארבעה ניסיונות בעיטה בלבד בסנטיאגו ברנבאו במשחק הגומלין בגביע המלך, ושניים בלבד פגעו במסגרת - אחד מהם בפנדל. זה הספיק כדי להביס 0:3 את היריבה ששחררה 14 בעיטות. והגיבורים לכך היו אחרים. הפעם התרכז מסי בעיקר בספיגת עבירות - אחת מהן, כאשר לוקה מודריץ' אוחז בייאוש בחולצתו, הפכה באופן מיידי ללהיט ברשתות החברתיות, כי הקרואטי לא בדיוק נראה בה כמי שזכה זה עתה בכדור הזהב. התרומה של מסי למשחק ההתקפי היתה מינורית. הוא נח אחרי מעשה הגבורה בסביליה. אחרים תפסו את הבמה המרכזית.

ובמקום הראשון חייבים להציב את מארק אנדרה טר שטגן. הגרמני כמעט ולא מוזכר בדיון על זהות השוער הטוב בעולם, וזהו עוול לא קטן בהתחשב בחשיבותו העצומה לאחת הקבוצות הגדולות בתבל. טר שטגן סחב את בארסה על גבו לא פעם, והוא עשה זאת שוב אתמול - גם אם רוב הנסיונות של ויניסיוס הלכו בכל מקרה החוצה. הברזילאי, שעשה חיים קשים מאוד לנלסון סמדו והיה כהרגלו המצטיין של סנטיאגו סולארי, אף אירגן בישול פנטסטי לחברו לאגף השמאלי, אשר מקבל אף הוא אשראי עצום מהמאמן הארגנטיני הצעיר. בדקה ה-62, היה אמור רגילון לכבוש את שערו הראשון במדי ריאל, ולהשוות את התוצאה. הגיע למגן הצעיר לקבל את אור הזרקורים, אולם טר שטגן מנע זאת ממנו בזינוק נהדר, ומשם החלה הקריסה המנטלית של הבלאנקוס.

עוד באותו נושא

גביע ספרדי: ברצלונה הביסה 0:3 את ריאל מדריד ועלתה לגמר

לכתבה המלאה
שחקני ברצלונה לואיס סוארס, עוסמאן דמבלה חוגגים. AP
שניהם הושמצו בקלות רבה מדי. סוארס ודמבלה חוגגים/AP

במקום השני ניצב עוסמאן דמבלה. זוכרים כיצד הוספד הצרפתי בתחילת העונה? ההתאקלמות במועדון היתה קשה מכל הבחינות עבור הנער שעלה 105 מיליון יורו, והוא היה בקצה הספסל בקלאסיקו הקודם. המומנטום מתחיל להשתנות בהדרגה מבחינתו, גם אם הדרך עדיין ארוכה מאוד, ונכון לעכשיו הוא נהנה מיתרון מסוים על פני פיליפה קוטיניו אשר תמורתו שולם סכום גבוה אף יותר. התכונה הייחודית ביותר של דמבלה היא שליטה מוחלטת בכדור בשתי הרגליים - יש הרבה שחקנים שמשתמשים נפלא ברגלם החלשה, אך מעטים מאוד לא יודעים איזו רגל אמורה להיות החלשה. דמבלה אמר פעם: "אני שמאלי, אבל בועט טוב יותר בימין". זה הופך אותו לבלתי צפוי לחלוטין ולרב גוני. אז אתמול קיבלה ריאל טעימה מהכשרון. את השער הראשון בישל הצרפתי בכדור רוחב משמאל. את השער השני הוא בישל בכדור רוחב מימין. בארסה לא היתה זקוקה ליותר מכך. שתי מסירות מושלמות בשתי רגלי הזהב הספיקו כדי להכניע את היריבה המושבעת.

ובמקום השלישי היה סוארס. האורוגוואי עדיין לא במיטבו, ובמחצית הראשונה כמעט ולא הרגישו אותו על הדשא. ואולם, אין הרבה חלוצים בעולם עם קילינג אינסטינקט כזה. הוא קבר ברשת את הצ'אנס הראשון שקיבל, ואחראי לשער העצמי של רפאל וראן, ממנו עשה צחוק גם באוקטובר. סוארס היה מחליף כנראה בשמחה את כל זה תמורת שערים ברבע גמר המונדיאל, אז מנע ממנו וראן את הגישה לשער הצרפתי, אבל הנקמה מוגשת קרה, כולל פנדל בסגנון פאננקה. מסי יודע עד כמה זקוק חברו לאמוציות חיוביות בימים אלה, ולכן העניק לו את הזכות לבצע את הבעיטה. כך חתום הסקורר מעשית על כל השערים. אם תרצו, מעין שלושער שני בקלאסיקו העונה. לא רע עבור מישהו שנמצא לכאורה מעבר לשיא.

מארק אנדרה טר שטגן, ברצלונה, עוצר את ויניסיוס, ריאל מדריד. AP
הביטחון ברצפה. ויניסיוס אחרי עוד החמצה מול טר שטגן/AP

באשר לריאל, המהלומה המוראלית עלולה להיות משמעותית יותר מההדחה עצמה. רצף כה אומלל של תוצאות במפגשי קלאסיקו לא היה מאז השישייה והחמישייה המפורסמות בתחילת הקדנציה של פפ גווארדיולה. במהלך העשור האחרון הצליחו הלבנים להגיע לאיזון יחסי, ואחרי הזכייה באליפות היחידה של זינדין זידאן היתה תחושה כי המגמה מתהפכת. שני הניצחונות בסופר קופה באוגוסט 2017 בתוצאה המצטברת 1:5, אשר הושגו כמעט ללא כריסטיאנו רונאלדו, חיזקו אותה מאוד. מאז, הכל התפרק לרסיסים, וסף השבירה נמוך מאוד גם כאשר היריבה מתייצבת ללא מסי.

למזלו של סולארי, ההזדמנות לתקן מגיעה כבר בשבת. יהיה זה משחק מכונן עבור הבוס החדש שחייב לשקם בעיקר את הביטחון העצמי של חניכיו. התבוסה אתמול, שהגיעה למרות יכולת טובה יותר במחצית הראשונה, יוצרת מחסום פסיכולוגי, וקל קצת יותר להסיר אותו כאשר הוא עדיין טרי. מנגד, פיאסקו נוסף עלול לדרדר את הקבוצה למשבר אמיתי ולפגוע קשות במניותיו של המאמן. נכון לעכשיו, ברצלונה נהנית מיתרון 2:9 במפגשי קלאסיקו העונה, על אף חסרונו הבולט של הכוכב הארגנטיני. מה יקרה אם הוא יצליח להתעלות בסוף השבוע?

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

מאמן ריאל מדריד סנטיאגו סולארי. AP
הגיע הזמן לסתום את האף ולהחזיר את הכבוד האבוד של ריאל. סולארי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully