וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרחיו ראמוס הזהיר את שחקני ריאל מדריד: "שלא נחטוף שישייה"

מצב הרוח בריאל מדריד ירוד אחרי התבוסה, ברצלונה חוגגת רצף נדיר בגביע ויכולה לעשות היסטוריה בשבת, פיקה עוקץ כהרגלו

האתר הרשמי של ברצלונה
שחקן ברצלונה לואיס סוארס מבקיע בפנדל מול ריאל מדריד. AP
איזו השפלה. הפאננקה של סוארס/AP

ברצלונה הפכה אתמול (רביעי) לקבוצה הראשונה בתולדות הכדורגל הספרדי שמעפילה שש פעמים ברציפות לגמר גביע המלך, אחרי שהביסה 0:3 את ריאל מדריד בברנבאו. אחרי 1:1 במשחק הראשון בקאמפ נואו, ריאל עלתה עם ביטחון גדול ביכולתה להשלים את המשימה מול יריבתה הגדולה, ואומנם המחצית הראשונה הייתה בשליטה של ריאל והסתיימה ב-0:0 (תוצאה שהייתה מעלה את הבלאנקוס לגמר), אבל בפתיחת המחצית השנייה ראו את ההבדל בין הגברים לילדים: בזמן שוויניסיוס השתעשע עם הכדור והגיע למצבים מצוינים אבל החמיץ שוב ושוב - לואיס סוארס העניש. החלוץ האורוגוואי ניצל את ההזדמנות הראשונה שלו וכבש (51), בהמשך טר סטגן המשיך ביכולת האדירה שלו וסיפק עוד הצלה אדירה שמנעה את השוויון, וראן כבש שער עצמי שקבע 0:2, וסוארס השלים צמד מהנקודה הלבנה כדי לסגור סיפור ולהשלים עוד השפלה. עבור סוארס זה שער 11 בקריירה מול ריאל, הקבוצה מולכה כבש הכי הרבה שערים בספרד.

שחקן ברצלונה ליאונל מסי. רויטרס
מה היה קורה אילו הוא היה בשיאו? מסי/רויטרס

"ויניסיוס משחק, וסוארס הורג", קראה הכותרת ב"אס"', על ההבדל בין הקבוצות, "והיא עוד לא הייתה צריכה את מסי". בתקשורת של מדריד התייחסו כמו תמיד להחלטות שיפוט שנויות במחלוקת (פנדל של סמדו על ויניסיוס, אולי אופסייד של דמבלה לפני השער השני), אבל גם שם יודעים שהבעיות של ריאל עמוקות יותר (גם כי לא נשרק פנדל על דריכה של ראמוס על דמבלה ברחבה). "זאת ברצלונה שלא מפסידה", כתבו ב"מארקה" על האלופה, שהעפילה לגמר בפעם ה-41. רק שלוש קבוצות זכו בגביע המלך ארבע פעמים רצוף: ריאל (1905-1908), אתלטיקו (1930-1933) וברצלונה (2015-2018). בארסה בדרך לחמישית, הישג שלא נעשה מעולם. מחר היא תגלה אם היא תשחק מול ולנסיה או בטיס בגמר.

על הביטחון העצמי הרופף בקרב שחקני ריאל מדריד אפשר ללמוד מההתנהלות של השחקנים בדקות הסיום, אחרי שברצלונה עלתה ליתרון 0:3. שחקני ריאל נראו מפוחדים ומתוסכלים, והמצלמה אף תיעדה את סרחיו ראמוס צועק על חבריו אחרי השער השלישי ומתריע בפניהם: "שלא נחטוף שישייה".

שחקן ריאל מדריד ויניסיוס. GettyImages
כמה אפשר להחמיץ? ויניסיוס/GettyImages

המספרים

* ברצלונה הפכה לקבוצה הראשונה שעולה לשישה גמרים רצופים בגביע המלך הספרדי.

* מאזן הקלאסיקו ההיסטורי שוב מראה על שוויון, כפי שלא היה מאז 23 באוגוסט 2012: 95 ניצחונות לכל קבוצה ועוד 51 תוצאות תיקו. בשבת תוכל ברצלונה לעלות ליתרון במספר הניצחונות, לראשונה זה 87 שנים.

* זו הייתה הפעם השמינית ששתי היריבות נפגשו בגביע: ריאל עברה ארבע פעמים ועכשיו ברצלונה השתוותה אליה.

* ריאל נותרה ללא ניצחון ביתי על ברצלונה במסגרת הגביע מאז רבע הגמר ב-1970. זה הניסיון החמישי בו היא כושלת.

* ויניסיוס איים על השער שש פעמים (ולא כבש) - יותר מכל ברצלונה ביחד (ארבע בעיטות, שלושה שערים).

* לואיס סוארס הגיע ל-11 שערי קלאסיקו, ועשה את זה ב-13 משחקים בלבד מול ריאל, היריבה המועדפת עליו. הוא השלישי שעובר את רף 10 השערים, אחרי ססאר רודריגס (14) וליאונל מסי (26).

* ארנסטו ואלוורדה ציין את משחקו ה-100 כמאמן ברצלונה, וזה היה ניצחונו ה-68 בתפקיד (23 תוצאות תיקו, 9 הפסדים, 241 שערי זכות).

* זה הפסד הגביע הכי גדול של ריאל מדריד בברנבאו מאז 1994, אז טנריפה הביסה אותה 0:3.

* ברצלונה ממשיכה ברצף הנדיר שלה בגביע, כשזוהי הפעם ה-25 ברציפות שהיא עוברת מפגש נוקאאוט, מאז ההפסד לריאל בחצי הגמר ב-2013.

* ליאו מסי מעולם לא כבש מול ריאל מדריד בגביע (8 משחקים). הוא יכול היה לעשות זאת היום, אבל ויתר לסוארס על הפנדל.

* ברצלונה כבשה ב-17 מ-18 המשחקים האחרונים שלה בברנבאו.

* ריאל מדריד בעטה 14 פעמים לשער, ברצלונה רק 4.

שחקן ריאל מדריד קארים בנזמה. רויטרס
טר סטגן הרג אותו. בנזמה/רויטרס

התגובות

כובש הצמד לואיס סוארס: "ידענו שיהיה קשה לשחק בברנבאו, אבל ידענו גם שזו הזדמנות טובה לשחק בעוד גמר. אנחנו חייבים להראות שאנחנו הקבוצה הכי טובה בעולם וזו הייתה המחשה לכך. אנשים אמרו שאנחנו נזניח את הגביע, אבל הראנו שאנחנו תמיד רוצים לזכות בכל התארים. הפנדל? ליאו הציע לי לבעוט והחלטתי לקחת את זה עליי".

סרג'י רוברטו: "שישה גמרים רצופים - זה אומר הכול. במחצית הראשונה הפסדנו קרבות במרכז המגרש ולא הצלחנו לשלוט, אבל בסופו של דבר עשינו את זה ואנחנו שוב רק צעד אחד מהנפת הגביע. אנחנו שמחים בשביל יספר סילסן שחזר מפציעה ועכשיו יוכל לשחק בגמר. ברור שהפסד כאן היה משפיע עלינו פסיכולוגית לקראת משחק הליגה, אבל הסיפור שם יהיה שונה לגמרי".

קלמון לנגלה: "אני גאה במחצית השנייה שלנו, עשינו הכול כדי לנצח. כל הקבוצה סבלה כדי להביא את הניצחון וזה משמח ששמרנו על שער נקי. אני שמח בשביל לואיס סוארס שהיה בתקופה קשה ותמיד מוכיח את עצמו במשחקים גדולים. הוא חלוץ ששייך לטופ העולמי. עכשיו אני רוצה לזכות בגביע. הפסדתי בגמר עם סביליה מול ברצלונה בעונה שעברה, הפעם אני רוצה לגעת בו".

ארנסטו ואלוורדה, מאמן ברצלונה: "היו שני חלקים שונים למשחק. במחצית הראשונה הם היו טובים יותר, כיסו אותנו טוב ואנחנו לא שיחקנו בקצב טוב. אחרי ההפסקה עלינו הרבה יותר נחושים. הם לא כבשו במחצית הראשונה, ואנחנו כן. היינו לא מספיק טובים ומסודרים בהתקפה, נהיה חייבים לשפר את זה לשבת".

מנגד, מאמן ריאל מדריד סנטיאגו סולארי אמר: "אנחנו הולכים הביתה עצובים. בכדורגל צריך לכבוש, והם עשו את זה. היו להו הזדמנויות, אבל לא ניצלנו אותן. ננסה לשפר את זה למשחקים הבאים". סולארי החמיא לרגילון ולוויניסיוס: "הם היו טובים מאוד. רגילון היה מצוין, גם ויניסיוס, מלבד לסיומת האחרונה. אבל הוא צעיר, יש לו עוד זמן ללמוד".

ג'רארד פיקה סיפק אמירות צבעוניות כהרגלו, ואמר ש"בארסה היא לא רק מסי. כשאנחנו זוכים בתארים אנחנו עושים זאת יחד כקבוצה, כולם ברמה המתאימה. כמובן שאנחנו מאושרים, אחרי שניצחו 0:3 בברנבאו מבלי ששיחקנו טוב במיוחד. כיף לנצח פה בצורה כזאת".

לטענת פיקה, "אנחנו עדיין לא חושבים טרבל. אנחנו רק בפברואר, וכמובן שזה נותן לנו מוטיבציה לכוון לכל התארים האפשריים, אבל זה עדיין מוקדם.

וראן חשף אחרי המשחק את הפציעה שספג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully