וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון ג'יימס בלילה אופייני: שובר שיאים אישיים, חבר לקבוצה בעייתי

לברון רשם הישג מדהים כשהפך לראשון אי פעם שמדורג בטופ-10 גם בנקודות וגם באסיסטים, אבל שוב ביקר את חבריו ונראה אדיש בהגנה בצורה מופגנת. וגם: מאחורי עוד לילה קשה של ג'יימס הארדן, מייק ביבי תחת חקירה

עריכת וידאו: מתן חדד

אומנם זו לא אחת מעונותיו הגדולות, הוא והקבוצה שלו מעורבים ביותר מדי כותרות על עניינים מחוץ למגרש, הוא עלול שלא להעפיל לפלייאוף, ועדיין, לברון ג'יימס ממשיך למצב את עצמו כאחד הגדולים בתולדות המשחק: הלילה (בין שני לשלישי) לברון הפך לשחקן הראשון בתולדות ה-NBA שנמצא בין עשרת הראשונים גם בנקודות וגם באסיסטים. הלייקרס אומנם הפסידו 110:105 לממפיס, אבל לברון סיים את המשחק 24 נקודות, 12 ריבאונדים ו-11 אסיסטים, ונכלל בטופ-10 של מוסרי האסיסטים הגדולים.

לברון מדורג עשירי עם 8,535 אסיסטים. מקדימים אותו כמה מהמוסרים הכי טובים בתולדות המשחק, בעוד נתון שממחיש את גדולתו (הוא היחיד ברשימה שהוא לא עושה משחק). במקביל קינג ג'יימס כבר מדורג חמישי ברשימת קלעי כל הזמנים (32,162 נקודות), כשאוטוטו הוא עובר את מייקל ג'ורדן שנמצא במקום הרביעי ברשימה (32,292 נקודות). כמו כן, זה היה הטריפל דאבל ה-79 בקריירה של לברון, שהשתווה לווילט צ'מברליין, במקום החמישי ברשימת הטריפל דאבלים. אבל כדורסל זה קצת יותר ממספרים.

לברון ג'יימס לוס אנג'לס לייקרס. AP
עוד הפסד ליריבה חלשה. לברון/AP

כי למרות הנתון המרשים, התקדימי, שממחיש את המקום שלו בספרי ההיסטוריה של המשחק, לברון שוב הפסיד הלילה, שוב מול יריבה חלשה, וברשת העלו מספר סרטונים שממחישים עד כמה הוא שוב נראה אדיש וחסר מוטיבציה, במיוחד בהגנה. זה לא מנע ממנו בסיום שוב לבקר את חבריו.

כזכור, אחרי שהלייקרס הפסידו לניו אורלינס ביום ראשון, ג'יימס פקפק בחבריו ותהה האם חוסר הניסיון שלהם יפגע בסיכוייהם להעפיל לפלייאוף. הלילה לברון נשאל האם כל הספקולציות סביב הלייקרס והשאלה האם יגיעו לפלייאוף פוגעת בשחקנים. "לא", אמר לברון בפנים מיואשות, "בשלב הזה, אם אתה עדיין מאפשר להסחות דעת להשפיע עליך, אז זה המועדון הלא נכון בשבילך, ואז עדיף שתקום ותגיד 'תקשיבו, אני לא יכול לעשות את זה'".

לברון הוסיף שהלייקרס פשוט צריכים להמשיך לעשות את העבודה שלהם, ולכל משחק לעלות בתחושה שהם "נלחמים עבור משהו". הבעיה היא שהלייקרס רק במקום ה-11 במערב, מרחק שלושה משחקים מהמקום השמיני, ומעליה נמצאות גם סקרמנטו ומינסוטה שנאבקות גם הן על המקום השמיני עם סן אנטוניו.

לברון לא שיחק בקבוצה במאזן שלילי בשלב כל כך מתקדם של העונה, מאז עונתו השנייה בליגה בקליבלנד 2004/05. ההפסד לממפיס (קבוצה במאזן שלילי 38:24, עם 14 משחקים מתחת למאזן 50 אחוז) ממחיש שהבעיה של הלייקרס - מעבר לשמועות ולסיפורים, לטריידים ולתככים בחדר ההלבשה - הוא בכדורסל. הלייקרס קיוו שהניצחון על יוסטון (אחרי פיגור ב-19 הפרש) יחסיר אותם למסלול, אבל שוב גילו שהבעיות הן מקצועיות. "אנחנו חייבים להישאר חיוביים", אמר לברון, "וזה, אתם יודעים, מתחיל בי. אני חייב להישאר חיובי. להמשיך להעיר. אנחנו חייבים לשחק בנחישות, ולעבור את המכשול הזה".

קייל קוזמה, שקלע 22 נקודות, טען שהקבוצה דווקא משתפרת. "זה הרגיש שונה הלילה", אמר בהשוואה למשחק הקודם, "בניו אורלינס, חשבתי שנראינו חסרי תקווה. לא הצלחנו לצאת מהפיגור וכל המשחק התקשינו. אבל הלילה נלחמנו. עם זאת, זה לא משנה, כי הפסד הוא הפסד, ולא משנה איך תסובב את זה".

לברון נראה מתוסכל בחדר ההלבשה

הרצף של ג'יימס הארדן נגמר

יוסטון אומנם ניצחה את אטלנטה 111:119, אבל המשחק הזה ייזכר בעיקר בגלל העובדה שרצף 32 המשחקים של ג'יימס הארדן עם 30 נקודות ומעלה נקטע. האיש והזקן, שפספס את הניצחון מול גולדן סטייט, נעצר על 28 נקודות עם 0 מ-10 מחוץ לקשת.

הארדן רשם את הרצף השני בטיבו בהיסטוריה של הליגה, אך עדיין היה רחוק מאוד מווילט צ'מברליין שקלע 30 נקודות ומעלה ב-65 משחקים רצופים בעונת 1962/1. הארדן סיפר אחרי המשחק שהוא עדיין סובל מכאבים בצוואר, אך לא השתמש בזה כתירוץ למופע אימים של 0 מ-10 מחוץ לקשת. "זה כבר כמה ימים שיש לי כאבים. לא עשיתי כמעט תנועות והייתי במיטה", סיפר הארדן, "ידעתי שהרצף שלי ייגמר".

אגב, זו היתה הפעם הרביעית בקריירה שלו שהארדן מסיים עם 0 מ-10 או גרוע מזה מחוץ לקשת, פי 2 יותר מכל שחקן אחר. מייק דאנט'וני המאמן של הארדן התבדח על כך ואמר לאחר המשחק: "אתם בטח תסתלבטו עליו בטוויטר, נכון? זה טוב שהרצף נגמר מבחינתו, הוא לא רצה לקלוע במהלך האחרון, זה היה חכם".

"לא אכפת לי, ניצחנו", סיכם הארדן, "קלענו, החטאנו, אבל ניצחנו. הרצף היה נהדר, אבל עשיתי אותו רק כדי לשמור את הראש שלנו מעל המים. עכשיו, יש לנו שוב סגל מלא ויש לנו כמה חבר'ה שקולעים בדאבל פיגרס, שזה נהדר לראות. אני מקווה שנמשיך ככה".

לברון ג'יימס, מייק מילר, מייק ביבי, מיאמי היט. רויטרס
מייק ביבי בימים היפים עם לברון ג'יימס במיאמי, משמאל/רויטרס

מייק ביבי מסתבך, דמרקוס קאזינס עצבני

* מייק ביבי רשם קריירה די מפוארת ב-NBA. כיום הוא מאמן כדורסל בתיכון שדו מאונטן ונמצא תחת חקירה בחשד להטרדה מינית של אחת המורות בבית הספר. משטרת פיניקס בודקת את תלונתה של המורה שטענה כי "ביבי תפס אותה במותן, משך אותה לרכב בשטח בית הספר, ושפשף את איבר מינו בה ומישש אותה". עורכי דינו של השחקן מכחישים את הטענות האלו שמיוחסות לו בעקבות מקרה שהתרחש כביכול בפברואר 2017 ודווח לראשונה לבית הספר ב-13 בפברואר.

* דמרקוס קאזינס ספג הלילה עבירה טכנית, כשבמהלך התקפה של שארלוט הוא זרק החוצה את הנעל של ג'רמי לאמב, שנפלה לו מהרגל וניצבה באמצע המגרש. קאזינס, שהחמיץ למעלה משנה בגלל פציעה, זעם על הטכנית שספג, ואמר: "בפעם הבאה אני פשוט אדרוך על הנעל, אסובב את הקרסול, אשבור אותו ואקרע רצועה. כן, בפעם הבאה פשוט אשאיר אותה על המגרש, אני מניח שזה מה שהם רוצים, אשתדל לזכור את זה". קאזינס אמר שההסבר שקיבל מהשופטים הוא פשוט: "בעיקרון, אסור לזרוק נעליים במשחק".

וגם: דוק ריברס עוצר את המשחק, ודורש מהקהל להריע לדירק נוביצקי

מחווה יפה: מאמן הקליפרס דוק ריברס עצר היום את המשחק 9 שניות לסיום, לקח את המיקרופון מהכרוז, קרא "דירק נוביצקי... קדימה", ודרש מהקהל בסטייפלס סנטר להריע לכוכב דאלאס, אולי במשחקו האחרון באולם בלוס אנג'לס. "תודה דוק", צייץ אחרי המשחק הבעלים של המאבריקס מארק קיובן למאמן, במשחק שבו הקליפרס ניצחו 112:121. "זה היה רגע מרגש", הודה נוביצקי, שלמעשה, טרם הודיע על פרישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully