וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 43 פציעות ב-14 שנה: אבו דיאבי הודיע על פרישה מכדורגל

הקשר בן ה-32 תלה את הנעליים אחרי 208 משחקים בלבד במדי קבוצותיו השונות ו-16 הופעות בנבחרת צרפת: "זה הרגע הנכון"

עריכת וידאו: מתן חדד

קשר נבחרת צרפת לשעבר, וסיריקי אבו דיאבי, הודיע הערב (שני) על פרישה מכדורגל בגיל 32. אבו דיאבי שנחשב לכישרון עצום בצעירותו, תלה את הנעליים אחרי 208 משחקים בלבד במדי קבוצותיו (כולל 8 במילואי ארסנל) ב-14 שנות קריירה מלאות פציעות. למרות שלבש את מדי נבחרת צרפת 16 פעמים ושיחק 10 שנים בארסנל, הקריירה של אבו דיאבי הייתה טראגית מבחינה ספורטיבית. הוא סבל מלא פחות מ-43 פציעות והחמיץ מאות משחקים לאורך השנים.

אבו דיאבי נקנה מאוקזר ב-2005, בעידן אחר לגמרי מבחינה כספית. הקבוצה הצרפתית הסתפקה ב-3 מיליון יורו וארסנל צירפה שחקן שיכול למלא כל תפקיד במרכז המגרש - כזה שציפו שיתפתח לקשר אחורי שיהפוך ליורשו של פטריק ויירה. הצרפתי גילה יכולת גבוהה לפרקים, אבל בשום שלב לא הצליח לשמור על עקביות בשל ריבוי הפציעות. למרות זאת, ארסנל חידשה את חוזהו כמה פעמים, עד שהוא עזב בקיץ 2015, אחרי שנתיים בהן כמעט לא דרך על הדשא. הוא חתם במארסיי, אבל בשנתיים הבאות שותף בשישה משחקים בלבד בכל המסגרות.

אבו דיאבי סיים את דרכו במארסיי בקיץ 2017 ולא מצא קבוצה. הערב הוא התארח בתכנית טלוויזיה בצרפת וסיפר: "הקריירה המקצוענית שלי הסתיימה, זה הרגע הנכון. במשך כמה שנים התקשיתי לחזור בגלל הרבה בעיות פיזיות. זו החלטה קשה, אבל חשבתי עליה הרבה ואני שלם איתה".

אבו דיאבי שחקן ארסנל. AP
כישרון עצום שנעצר בגלל הפציעות. אבו דיאבי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully