וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: "מילאנו עפו כמו זבובים והשופטים הלכו איתם"

22.2.2019 / 7:24

במכבי ת"א לא אהבו את ניהול המשחק במילאנו ("הם לא שווים דיבור"). מייקל רול: "עוד עצירה אחת והיינו מנצחים". וגם: הקהל שהגיע, הסיכויים להמשך והניסיון של פיאניג'ני לצנן את החגיגות

סקוטי ווילבקין, שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
20 נקודות לא הספיקו. סקוטי ווילבקין/דני מרון

1.

מכבי תל אביב הפסידה אמש (חמישי) 87:83 למילאנו בחוץ במסגרת המחזור ה-23 ביורוליג וראתה כיצד סיכוייה לעלות לשלב הפלייאוף חוטפים מכה משמעותית. הצהובים ניהלו קרב צמוד עם הקבוצה המארחת לאורך רוב שלבי המשחק, אלא שדווקא בדקות הסיום יצאו האדומים לריצה בראשות מייק ג'יימס, פתחו יתרון בן 7 נקודות אותו מכבי כבר לא הצליחה לסגור.

ארבעה שחקנים קלעו בספרות כפולות עבור הקבוצה של יאניס ספרופולוס כשסקוטי ווילבקין מוביל אותם עם 20 נקודות, מייקל רול רושם יום התקפי טוב עם 16 נקודות משלו וג'וני אובריאנט תורם 14 נקודות ו-8 ריבאונדים. מי שהוקפץ לפרקט רק ברבע האחרון היה ג'ון דיברתולומיאו, כשבסביבת המועדון הביעו פליאה מדוע הקפטן שנמצא בכושר אישי טוב לא שותף קודם לכן.

"זאת הייתה תחרות קליעות. שתי הקבוצות שיחקו טוב, ברגעי הסיום לא ביצענו את הדברים כמו שצריך, לא ביצענו את התרגילים, הם קלעו כמה זריקות גדולות. בגדול שיחקנו מצוין, יש לנו עתיד נהדר לפנינו", אמר אובריאנט בסיום המשחק.

מייקל רול הוסיף ואמר כי: "נלחמנו ממש חזק. כמה טעויות בסיום המשחק עלו לנו בזה. כמה כדורים של חמישים חמישים שהלכו לכיוון שלהם, בסוף היינו קצת חסרים. נתנו להם לרוץ ולפתוח את היתרון, זה היה כבר קצת יותר מדי בשבילנו. עצירה אחת נוספת ולדעתי יכולנו לנצח את המשחק".

בקבוצה יצאו עם תחושת אכזבה גדולה מההפסד, כשלא מעט טענות הושמעו כלפי צוות השופטים שהכניס את טאריק בלאק וג'וני אובריאנט לבעיית עבירות כבר בשלב מוקדם. "השחקנים של מילאנו עפו כמו זבובים והשופטים הלכו איתם כל הערב", אמר אחד מאנשי מכבי ואחד השחקנים הוסיף: "הם לא שווים דיבור, אף אחד לא רוצה לקבל קנסות".

עוד בנושא:

מכבי תל אביב נתקעה ברבע האחרון והפסידה במילאנו
ספרופולוס: "נלחמנו חזק מאוד ונמשיך להילחם עד הסוף"

מאמן מכבי תל אביב, יאניס ספרופולוס. דני מרון
הפלייאוף מתרחק. ספרופולוס/דני מרון

2.

ההפסד אמש הפך את המשימה של הצהובים - להיכנס לפלייאוף לקשה מאוד. מכבי מדורגת לפני משחקי יום שישי ביורוליג במקום העשירי בטבלה, כשבאיירן מינכן היא היחידה מבין הקבוצות שנלחמות עמה על הפלייאוף שטרם שיחקה והיא תצא הערב למשחק חוץ קשה מאוד נגד ריאל מדריד. בהנחה שהבאוורים לא יפתיעו את ריאל, הפער בין מכבי למקום שמוביל לפלייאוף יעמוד על משחק אחד, אלא שהניצחון הכפול שיש לבאסקוניה על הצהובים יפריע.

"למילאנו יש לוח משחקים לא קל עד לסיום העונה אבל הם צריכים להשיג רק שלושה ניצחונות משבעה משחקים, כך שהמצב שלהם טוב מאוד", ניתח אמש גורם בכיר במכבי, "כדי שיהיה לנו סיכוי אמיתי להעפיל לפלייאוף אנחנו צריכים לנצח לפחות חמישה משחקים, כשאחד מהם יהיה חייב להיות נגד באיירן מינכן כדי שנוכל לעבור אותם, ולקוות שמילאנו או באסקוניה תיכנס למשבר, אחרת לא נצליח במשימה".

כאמור, לוח המשחקים של מילאנו עד לסיום העונה הוא אכזרי וכולל משחקי חוץ נגד צסק"א מוסקבה, ריאל מדריד, אפס אנדולו וחימקי מוסקבה ומשחקי בית נגד אולימפיאקוס, פנאתינייקוס ופנרבחצ'ה/אולקר. מנגד, באסקוניה, שתארח את הפיינל פור, תשחק עד לסיום העונה בבית נגד ז'לגיריס קובנה, חימקי מוסקבה, בודצ'נוסט, ריאל מדריד ואפס אנדולו ותצא למשחקי חוץ נגד פנאתינייקוס וצסק"א מוסקבה.

עוד באותו נושא

יורוליג: מכבי תל אביב הפסידה 87:83 למילאנו

לכתבה המלאה
מייק ג'יימס אולימפיה מילאנו.
שוב חגג על מכבי תל אביב. מייק ג'יימס

3.

ללא כל קשר ללוח המשחקים הקשה שמחכה להם בעתיד, במילאנו חגגו אמש ניצחון גדול על יריבה ותיקה. מלבד מייק ג'יימס שרשם עוד משחק אדיר עם 19 נקודות, 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, קיבלה הקבוצה תרומה משמעותית מאוד מאקס הפועל ירושלים קרטיס ג'רלס שהפציץ 16 נקודות, זה משחק שני ברציפות. "זה פחות או יותר התפקיד שלי כל השנה", אמר ג'רלס בסיום המשחק, "להכנס למשחק ולעזור איך שאני יכול - אם זה בהתקפה, בהגנה או בכל דבר אחר".

"אנחנו לא מסתכלים על הטבלה עכשיו", ניסה סימונה פיאניג'ני להרגיע את ההתלהבות של קבוצתו, "אנחנו רוצים לקדם את הפרויקט שלנו למקום טוב יותר, להמשיך להלחם ואנחנו עדיין לא הגענו לאן שרצינו כי יש לנו עדיין לוח משחקים קשה אבל בשבילנו העובדה שהמשכנו להראות את הרצון להתחרות גם עם כל השינויים שעברו עלינו. עם כל הבעיות שהיו לנו במשחק הפנים, כולם הרימו את המשחק שלהם, במיוחד במחצית השנייה. שיחקנו משחק מצוין. כל השחקנים הראו את האופי שלהם, את התשוקה שלהם, ואת הרצון להמשיך לבנות משהו".

אוהדי מכבי תל אביב. דני מרון
הביאו כמות יפה למילאנו. אוהדי מכבי תל אביב/דני מרון

4.

אחת מנקודות האור של הצהובים מהמשחק אמש היה כמות הקהל הגדולה יחסית שהגיעה למשחק החוץ באיטליה. מעל 200 צהובים הגיעו מישראל וממקומות שונים באירופה כדי לתמוך בקבוצה, ועם ההגעה של אוטובוס הקבוצה לכיוון האולם, ערכו להם השחקנים קבלת פנים שכללה רימוני עשן ושירים, אך כאמור זה לא עזר למכבי לצאת עם ניצחון חוץ חשוב.

"מדהים לראות את הקהל כאן", פרגן ג'וני אובריאנט לקהל, "זו השנה הראשונה שלי כאן, אבל לראות אותם כאן ובמיוחד בבית. יש לנו עוד שבעה משחקים, אני מקווה שזה רק ימשיך".

עם זאת, במהלך הרבע הרביעי הדליקו האוהדים הצהובים רימון עשן בתוך היציע שפיזר עשן בכל האולם. משקיף המשחק ציין את האירוע, והצהובים צפויים להקנס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully