וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון יפת הודה בטעויות והבהיר: "בכל שנותיי לא נתקלתי בכזה מחול שדים"

אחרי הסערה הגדולה במשחק בין הפועל באר שבע לבית"ר ירושלים, השופט הגיב: "ספגתי הודעות שכללו קללות, נאצות ואיומים קשים"

עריכת וידאו: מתן חדד, אפטר: אביחי ברוך

בוידאו: דוד רוזנטל על בית"ר ירושלים

לאחר הסערה הגדולה במהלך המשחק בין הפועל באר שבע לבית"ר ירושלים, אלון יפת, שספג לא מעט ביקורות על שיפוטו, שבר שתיקה והתייחס לאירועים ולביקורות שספג. כמו כן, הוא גם הודה בטעויות שביצע במהלך המשחק.

יפת אמר בתגובותו: "לאחר שצפיתי וניתחתי את המשחק אותו ניהלתי בין הפועל באר שבע לבית"ר ירושלים ברור לי כי אני וצוות השיפוט טעינו בשתי החלטות משמעותיות במשחק, הגם שמדובר במקרים לא קלים (בעיקר נגיעת היד של שחקן באר שבע). נאמן לדרכי ארוכת השנים, אני לוקח אחריות על ביצועי שיפוט פחות טובים מהסטנדרטים המחוייבים משופט עם ניסיון ורזומה כשלי. עם זאת, במשך כל שנותי כשופט לא נתקלתי בכזה מחול שדים ובכזאת אלימות מילולית נגדי ונגד צוות השיפוט והאיגוד. במשך כל הימים והלילות עד היום נשלחו מאות הודעות ברשתות השונות, בווטסאפ ובשיחות טלפון, אלי, אל יגאל פריד ואל בני משפחותנו. ההודעות כללו קללות, נאצות ואיומים קשים על חיינו ועל חיי המשפחות. במשך 72 שעות מרגע שריקת הסיום לא פסקו ההודעות והטלפונים המאיימים".

אלון יפת שופט כדורגל ישראלי. דני מרון
"היה אפשר למנוע את השיח המתלהם". אלון יפת/דני מרון

"השיח המתלהם היה יכול להימנע אם כל העוסקים במלאכה - מאמנים, שחקנים ואנשי תקשורת - היו נוקטים בשפה מכבדת ואחראית יותר כלפי צוות השיפוט במהלך המשחק ולאחריו, גם אם ביקורתית. יש מקום לביקורת, בכך אין ספק, אבל אף אחד אינו פטור משאלת האחריות האישית שלו. אני חייב לציין לטובה את בית"ר ירושלים ואת יו"ר הקבוצה, מר אלי אוחנה, שהתעשתו ועשו לא מעט כדי להנמיך את הלהבות וראוי שהתנהלותם זו תהווה מודל לאחרים. גם הקהל המתלהם לא מייצג בעיני ובעיני חברי את רוב אוהדי בית"ר ירושלים ובמהלך הימים האחרונים קיבלתי לצד ההודעות הקשות והאלימות גם לא מעט הודעות מעודדות אשר מתנערות מההתנהלות האלימה כלפי".

"בשמי ובשם חברי השופטים אני קורא לכל מי שהכדורגל יקר לליבו, להתנער ולגנות את האלימות שהיתה מנת חלקנו בשבוע האחרון. אני מבטיח לכם שכל השופטים ועוזרי השופטים, צעירים ו-ותיקים, עושים כל שביכולתם כדי להעביר את המשחקים בצורה הטובה ביותר, אולם לצערי לא תמיד אנו מצליחים ולעיתים טועים. בסופו של יום אנו בני אנוש וכל עוד בני אנוש מקבלים החלטות בשבריר שנייה, טעויות יכולות לקרות. היו בטוחים שאנו לוקחים לליבנו כל טעות ולו הקטנה ביותר".

יפת סיכם ואמר: "בחרתי לומר את הדברים שעל לבי באופן כן ופומבי כדי לסיים את האירוע ולהתמקד בהכנות לקראת המשחקים הבאים שאנהל, ורגע לפני שהחברים שלי חוזרים לנהל את משחקי המחזור הקרוב בליגות השונות. המשחק הזה כל כך יקר לי והקדשתי לו שנים רבות, כך אמשיך גם בעתיד. אני רוצה לומר לילד הצעיר שחולם להיות שופט כדורגל, ואולי קצת נבהל מארועי השבוע האחרון, כי גם היום הייתי מתחיל את המסע הקסום הזה מחדש. נתראה במגרשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully