וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אירופה בסנוקר נפתחת באילת: כוכבי העתיד, עם עוד צעד בדרך לדבר האמיתי

21.2.2019 / 10:05

אומנם רוני אוסליבן והכוכבים הגדולים לא יגיעו לישראל, אבל חובבי המשחק יצפו ברמה איכותית: המנצח באליפות באילת יזכה לעלות לסבב המקצועני. כל הפרטים על האליפות, כולל המועמדים הישראלים והאלופה הישראלית שעושה היסטוריה

אליפות אירופה בסנוקר. אתר רשמי, אתר רשמי
אנחנו מוכנים. הנציגים הישראלים/אתר רשמי, אתר רשמי

את מלונות היוקרה בלאס וגאס שמארחים אירועי ספורט ענקיים, מרבית חובבי הספורט מכירים. לרוב מדובר באיגרוף או בספורט לחימה אחר שמושך את עיני כל העולם לכיוון נבאדה במערב ארצות הברית. השבוע במלון U מג'יק פאלאס באילת (רשת פתאל) מכים, אבל רק בכדורים. אליפות אירופה בסנוקר מתארחת בעיר, ובפעם הראשונה ישראל מארחת 300 ספורטאים שהגיעו מ-40 מדינות ביבשת.

העיר אילת מורגלת לאירועים גדולים. אליפויות אירופה ותחרויות ספורט נחשבות נערכו בעיר הדרומית, שיודעת להציע את האווירה המתאימה לכל התכנסות, ובעיקר מזג אוויר נעים בזמן שאירופה קפואה. החל מיום ראשון האחרון נערכת בעיר התיירות אליפות אירופה בסנוקר בשלוש קבוצות גיל שונות. שלשום הסתיים החלק הראשון של אליפות אירופה עד גיל 18 בה זכה אהרון היל מאירלנד. מחר תסתיים אליפות אירופה עד גיל 21 ותפנה את מקומה לדבר הגדול, אליפות אירופה לבוגרים, שתחל ביום שבת ושתימשך כשבוע. 128 ספורטאים יטלו חלק באליפות הבוגרים אליה הגיעו בסך הכל 300 משתתפים ו-500 מלווים.

שחקן הסנוקר הבריטי רוני אוסליבן. GettyImages
עדיין רחוק. אוסליבן/GettyImages

שמונה שנים אחרי שכבר נחתם הסכם לקיום אליפות אירופה בישראל לשנת 2011, הצליחו שרון מזרחי ושי איזנברג, ראשי איגוד הביליארד הישראלי, להביא את האליפות, שבפעם הראשונה יוצאת מחוץ לאירופה. יש להדגיש כי לא מדובר בסבב המקצועני של הסנוקר, זה שמצולם ומשודר כמעט מדי יום בערוץ יורוספורט. עם זאת, מי שיזכה באליפות באילת, יצטרף לחבורה היוקרתית שמונה 128 ספורטאי על בסנוקר. הפרס הכספי הוא לא העניין, אלא הכרטיס להשתתף בסבב המקצועני עם כל הגדולים שיכולים לגמור שולחן גם בעיניים עצומות.

הסנוקר תופס תאוצה בעולם בשנים האחרונות. 120 מיליון שחקנים רשומים באגודות ובאיגודים בכל רחבי העולם. באירופה חברות 44 מדינות וישראל אחת מהן. כמו בסבבים המקצועניים, גם באליפות הזו הנערכת בישראל מחויבים המתחרים בקוד לבוש. אותה תלבושת אחידה שזכתה לכינוי 'פינגווין' שכוללת מכנסי בד שחורים, נעלי עור שחורות, חולצה מכופתרת ווסט. לראשונה באליפות אירופה תשחק אישה. עידית בניה, אלופת ישראל, קיבלה אישור חריג להשתתף באליפות הגברים. יש לציין כי גם לנשים יש אליפות נפרדת שתיערך בהמשך השנה.

סנוקר אומנם נחשב לענף אליטיסטי, אבל גם עממי, כשכמעט לכל אחד מאיתנו הזדמן לשחק על השולחן הירוק. השולחנות הירוקים שבעבר הרחוק זכו לדימוי מפוקפק, הפכו בעשור האחרון לסמלי סטאטוס כאן בארץ ורבים מחזיקים אותם בבתיהם הפרטיים לאירועים חברתיים. בערים רבות בארץ יש מועדוני סנוקר המסונפים לאיגוד שנמצא תחת התאחדות אילת. בעיר אשדוד קיים המועדון הכי הישגי, אך לא מעט מועדונים בארץ קוראים עליו תיגר. לאליפות הנוכחית הצליחו שרון מזרחי ושי אייזנברג להכניס 20 שחקנים מישראל. אחד מהם הוא שחר רוברג, פייבוריט לזכות באליפות הזו. רוברג הוא אלוף אירופה המכהן בסנוקר שישה כדורים אדומים. באליפות הזו משחקים על שולחנות עם 15 כדורים אדומים והאתגר של רוברג הוא לזכות גם בשולחנות האלה באליפות אירופה הזו.

המתחרים כאמור שואפים לזכות בכרטיס לסבב המקצועני, אבל לא רבים יוכלו לעמוד בעלויות של התחרויות. 25 סבבי תחרויות בסנוקר המקצועני קיימים לאורך השנה. 16 המובילים בעולם מרוויחים סכומי עתק בשנה, אבל היתר מתקשים לעמוד בהוצאות הכבדות. מי שנמצא בסבב המקצועני לא יכול להשתתף באליפות אירופה שמכוונת כאמור לדרג ב' של הספורטאים. לישראל יש נציגות בסבב המקצועני. מדובר בספורטאי עדן שרב, שמרבית חייו נמצאים בכלל בסקוטלנד אבל הוא משחק תחת דגל ישראל.

אליפות אירופה לבוגרים שתיפתח כאמור בשבת, בנויה על בתים ונוקאאוט. בכל בית בדרך כלל חמישה שחקנים ויש ארבעה משחקים לכל משתתף. שניים עולים מבית בית.

אלוף אירופה המכהן ב-15 כדורים אדומים הוא הרווי צ'נדלר אנגלי בן 23. הפעם מקווים המארגנים מאיגוד הביליארד להשאיר את הגביע כאן בבית ולשלוח עוד נציג ישראלי לסבב היוקרתי כל כך של ספורטאי העל המקצוענים.

  • עוד באותו נושא:
  • סנוקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully