וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טובה מלכת המדבר: בת ה-70 שכובשת את מרוצי האופניים

תכירו את טובה בת ה-70, מורה בפנסיה שמאחוריה תחרויות כמו "ישראמן", ואת ג'קי (71) שעומדים לכבוש את המדבר על אופניים ולהשאיר אבק למתחרים הצעירים שבחבורה במירוץ הגראן פונדו

טובה קידר בת 70 נולדה בתל אביב והיום מתגוררת בנתניה, היא מורה בפנסיה, אמא ל-3 וסבתא ל-10 נכדים. לפני 30 שנה נדבקה בחיידק הרכיבה וסחפה אחריה את כל המשפחה. בגיל 60 הצטרפה לקבוצת רוכבי כביש ובהמשך לקבוצת הטריאתלון TRIHARD באימוני של תום מרמלי.

היא המתאמנת המבוגרת ביותר בקבוצה ומאחוריה תחרויות כמו ישראמן: הכוללת שחייה של 1.9 ק"מ, רכיבה של 90 קילומטר על אופני כביש וריצת חצי מרתון, תחרות איש הברזל בגרמניה ובאוסטריה, גראן פונדו ים המלח, טראנס אלפ ועוד. היא מתאמנת. 4-3 פעמים בשבוע ברכיבה, 3 אימוני ריצה ו-3 אימוני שחייה ובנוסף תמצאו אותה בחוגי יוגה ופילאטיס ובחדר הכושר. במקביל, היא מתפקדת כסבתא בנוכחות מלאה ומוציאה מידי שבוע בימים קבועים את הנכדים מהגן . טובה מקפידה על תזונה שכוללת חלבונים ושעות שינה. "הסוד שלי הוא כושר והתמדה, חוסן נפשי וחוזק רוחני. לא הכל בראש. הגוף צריך להיות חזק. ברגעים קשים ביותר בא לילפשוט לנוח. זו כל הזמן מלחמה ביני ובין עצמי- גם אורח החיים שלי לא פשוט. אני צריכה לעמוד בפיתויים . יחד עם זאת אני לא מתנזרת מהנאות החיים ולא מרגישה שאני מקריבה את עצמי למען המטרה" מעידה על עצמה טובה.

טובה קידר. תמיר בוגין, אתר רשמי
מאמינה בבריאות. טובה קידר/אתר רשמי, תמיר בוגין

ג'קי בן סימחון מדימונה (בן 71) בכלל לא התחבר לעניין של האופניים, גם כשילדיו החליטו להפתיע אותו באופני שטח ליום הולדתו. לאחר נסיעתו של אחד מבניו לחו"ל, נותרו אופני הכביש שלו מאחור, והחיבור ביניהן לבין ג'קי לא איחר לבוא. מאז ועד היום , ג'קי כבר רשום באיגוד האופניים הצרפתי, מוביל קבוצת רכיבה בדימונה עם 15 רוכבים ומוכר וידוע בקהילת רוכבי הכביש בכל הארץ.

ביום רגיל, מוקדם בבוקר, תתפסו את ג'קי (בן 71, נשוי+5 , סב ל-8 נכדים ) פנסיונר מדימונה, רוכב על אופני הכביש שלו בכביש 25, מדווש ללא הרף את העליות של סדום בדרכו לעוד אימון יומי שגרתי. 400 ק"מ בשבוע, כל שבוע וכך כבר יותר מעשר שנים. לא להאמין שבעבר ג'קי היה מעשן שנים ארוכות והחיבור שלו לספורט היה רק דרך הטלוויזיה.

מאז שקיבל את האופנים של בנו, ג'קי החל להתאמן ללא הפסקה, בכל מקום בארץ, עם קבוצת רוכבים שונות ואף להשתתף בעשרות של תחרויות בארץ (כמו"ישראמן" ומירוץ ה"גראן פונדו" היוקרתי שבו רוכבים 155 קילומטר ביום אחד באזור ים המלח) ובחו"ל (מירוץ ה- טרנסאלפ" המפורסם בו רוכבים למרחק של 800 ק"מ בשבעה ימים, בעליות המפרכות של הרי האלפים). ג'קי גם הצליח לעמוד ברכיבות ה- "ברווט" (רכיבות למרחקים ארוכים שמוגבלות בזמן) ודיווש 600 ק"מ ברכיבה רצופה של 37 שעות. הישג זה הביא לרישומו באיגוד האופניים הצרפתי.

בשנה האחרונה פקד את משפחתו של ג'קי אסון, כשאחד מבניו חלה ונפטר מסרטן. האסון המשפחתי הכניס את ג'קי למשבר, אך חבריו לקבוצה ומתאמנים שלו החלו לדחוף אותו לחזור לאופניים על מנת לעזור בהתמודדות עם מה שקרה.

ג'קי בן סימחון. תמיר בוגין, אתר רשמי
לא אמר נואש למרות האסון. ג'קי בן סימחון/אתר רשמי, תמיר בוגין

בעוד שבועיים יעמוד טובה וג'קי עם קבוצותיהם על קו הזינוק של מרוץ הגראן פונדו בערבה התיכונה שיתקיים ב-1-2/3/19 (שישי-שבת) עם מסלול שבחלקו ייחשף זו הפעם הראשונה של 161 ק"מ. "גראן פונדו ישראל ערבה טור", אחד מאירועי רכיבת כביש הייחודיים ביותר במזרח התיכון, שיתקיים ב-1-2/3/19. מדובר באירוע רכיבת אופני כביש אתגרי בהפקה וניהול מקצועי של חברת גראן פונדו ישראל ובשת"פ מקצועי עם איגוד האופניים. בימים שישי-שבת, 1-2/3/2019 ייצא לדרך טור ערבה הבינלאומי שייערך באזור המועצה האזורית הערבה התיכונה, פארק ספיר, מכתש ירוחם ומפעלי ים המלח. ישתתפו בו עשרות קבוצות מקצועיות מישראל ומחו"ל שיתחרו במשך יומיים, בשלושה קטעים לבחירתם: גראן פונדו - למרחק של 161 ק"מ הכוללים 2050 מטר של טיפוס מצטבר. מדיו פונדו - 128 ק"מ עם 1,500 מטר טיפוס מצטבר. מיני פונדו - 54 ק"מ מישוריים. מסלולי הגראן והמדיו פונדו יעברו דרך מעלה עקרבים ובהמשך במקטע גראבל ייחודי העובר דרך מפעלי ים המלח, מסלול שטרם נרכב בשום אירוע רכיבה רשמי בישראל, מעין מחווה קצרה למרוץ ה'סטראדה ביאנקה' האיטלקי. \

פרטים באתר הבית של המרוץ

  • עוד באותו נושא:
  • אופניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully