וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פיצוץ המשחק תוכנן מהדקה הראשונה": מאחורי האקט של אולימפיאקוס

נשיא פנאתינייקוס הניח תחתוני חוטיני על הספסל, הפרשנים מבקרים את דיוויד בלאט והאוהדים דווקא תומכים במהלך הקיצוני. המשבר בפיראוס החריף, ומעבר לאיבוד הגביע - הוא גם יחסל את סיכויי הקבוצה ליתרון הביתיות במאבק האליפות

מסיבת העיתונאים לקראת גמר גביע המדינה בכדורסל/צילום: שלומי גבאי, עריכה: מתן חדד

1.

"אם אנחנו רוצים להיות ליגה מקצוענית, ואנשים רוצים לבנות ולקדם את הכדורסל, הדברים מהסוג הזה לא יכולים לקרות. זה לא ספורטיבי, זה לא במקום. אסור. אסור. ואם אתה נותן לקבוצה לחזור, אז אתה פותח פתח לעתיד דומה. תסתכלו ב-NBA, מישהו יכול לעשות דבר כזה? הכדורסל מפסיד".

את הביקורת הנוקבת הזו מתח דיוויד בלאט על החלטתה של הפועל ירושלים לרדת מהמגרש ולפוצץ את משחקה נגד מכבי תל אביב ב-2001, בעת שאימן את הצהובים. הוא בוודאי לא שיער ש-17 שנים מאוחר יותר ייאלץ לעמוד בצד השני של המתרס ולהישמע להוראה דומה - כפי שקרה לו אמש (רביעי) באתונה.

בבוקר שאחרי הסקנדל בחצי גמר הגביע היווני בין פנאתינייקוס לאולימפיאקוס, שהסתיים בניצחון טכני לירוקים בעקבות סירובה של יריבתם המושבעת לעלות ולשחק במחצית השנייה, נראה שהסערה רק בשלבי פריצתה והרוחות הולכות ומשתלהבות יותר ויותר. בשורה התחתונה תמריא פאו בסוף השבוע לכרתים, לקראת משחק הגמר ביום ראשון נגד פאוק סלוניקי. לאדומים ולמאמנם הישראלי נותר לאסוף את השברים, כשהישורת האחרונה של היורוליג מחכה מעבר לפינה.

האדומים סירבו לשוב ולשחק בגלל טענותיהם נגד השופטים. במהלך המחצית הראשונה, שהסתיימה ב-25:40 לפנאתינייקוס, עמד מאזן העבירות על 5:12 לחובתם. גורמים בתוך המועדון הודו בפני עיתונאים מקומיים כי ההחלטה לפוצץ את המשחק לא נפלה בהפסקה, אלא הרבה קודם לכן - כשהשופטים שרקו לשלוש עבירות נגד קבוצתם בתוך חצי דקה. הבעלים, פנאיוטיס ויורגוס אגלופולוס, עמדו בקשר טלפוני עם המנהלים שעל הספסל, והפור נפל.

הפיצוץ במגרש לא היה מנותק מאירועי הימים האחרונים, שהביאו את המתיחות בין ראשי המועדונים לשיאים חדשים. באחד מאתרי הספורט ביוון, ששייך לבעלי פנאתינייקוס דימיטריס ינאקופולוס, חשף הקלטה מלפני חודש שבה נשמע יורגוס פרינטזיס מתלונן בפני חבריו לקבוצה על הלנת שכר מצד אולימפיאקוס, ונטען כי איים לשבות ולא להופיע למשחק נגד חימקי מוסקבה, אבל לבסוף הוא קיבל חלק מהתשלומים שחייבים לו והתרצה. האדומים, בתגובה, יצאו בהאשמות נגד ינאקופולוס, וטענו כי ההקלטה אינה חוקית, אבל הנזק כבר נגרם - והידיעה היכתה גלים בקהילת הכדורסל היווני.

עוד בנושא:

סערה ביוון: אולימפיאקוס ודיוויד בלאט נטשו את חצי גמר הגביע במחצית
נבחרת ישראל: טי ג'יי קליין, ים מדר ודני אבדיה זומנו לאימונים לקראת גרמניה
שגב מנסה להעביר את מה שלמד במכבי תל אביב, קולשוב רוצה היסטוריה

אוהדי פנאתינייקוס. Action Images, אתר רשמי
בלגן גדול. אוהדי פאו, אמש/אתר רשמי, Action Images

2.

החלטתה של אולימפיאקוס לשלוח את השחקנים להתקלח יצרה מחזה סוריאליסטי. 18 אלף אוהדים המתינו להמשך הקונצרט של פאו, ועל המגרש החליפו הירוקים מבטים כלא מאמינים והמשיכו להתאמן ולהתחמם במשך דקות ארוכות. כשהשעון התאפס והמשחק פוצץ באופן רשמי, נפתחו החגיגות. ינאקופולוס מיהר לספסל האורחים והניח עליו תחתוני חוטיני אדומים, ובראיון טלוויזיוני הפטיר כי "האחים אגלופולוס משתמשים בשופטים כאליבי וכתירוץ כדי להסיט את האש מעצמם, כי הם מתכוונים לעזוב את אולימפיאקוס בסוף העונה. הם פשוט הניפו דגל לבן ונכנעו. גם אנחנו הפסדנו פעם, פעמיים ושלוש בהיכל השלום והאחווה, אבל לא הפסקנו לשחק. גם לא כשמאזן קליעות העונשין עמד על 6:26 לאולימפיאקוס במשחק בינינו לפני חודש ביורוליג".

שעה ארוכה מאוחר יותר יצאה אולימפיאקוס באוטובוס מאובטח מהאואקה, וכשהשחקנים עצרו בהיכל השלום והאחווה כדי להיפרד איש איש לדרכו, המתינו להם מאות אוהדים אדומים - שתמכו במהלך הקיצוני. בימים הקרובים יתברר המחיר: על פי תקנון האיגוד היווני, צפויה הקבוצה להיענש בהפחתת נקודות שבין אחת לשש, ובכל מקרה נראה כי אפסו סיכוייה לסיים בראשות הטבלה, מכיוון שנכון לעכשיו יש לפאו יתרון קל עליה (מאזן 0:15 לעומת 1:15); המשמעות: הירוקים יזכו ביתרון הביתיות בסדרת גמר הפלייאוף, שבה ייאבקו מן הסתם שתי היריבות המרות על תואר האליפות.

עוד באותו נושא

סערה ביוון: אולימפיאקוס ודיוויד בלאט נטשו את חצי גמר הגביע במחצית

לכתבה המלאה
בעלי פנאתינייקוס דימיטריס ינאקופולוס. Action Images, אתר רשמי
וגם זה קרה. ינאקופולוס והחוטיני האדום/אתר רשמי, Action Images

3.

בפן המקצועי המיט ריק פיטינו מכת נוקאאוט על בלאט, ותוכנית המשחק שלו עבדה באופן מושלם. שחקני הפנים חגגו (דשון תומאס עשר נקודות, יואניס פפאפטרו שבע וג'יימס גיסט שש), מאזן האיבודים עמד על 4:12 לרעת אולימפיאקוס, וניק קלאתיס ניווט את ההתקפה הירוקה בגאונות האופיינית לו (תשע נקודות ושבעה אסיסטים).

המשבר של האדומים, שהחל בתבוסה לפנרבחצ'ה, העמיק בהשפלה הביתית לברצלונה והחריף ביכולת הירודה ובהפסד למכבי תל אביב, הפך חמור עוד יותר. אפילו בלאט, שעדיין זוכה לכבוד עצום מהתקשורת היוונית, כבר אינו חסין מביקורת; בטור פרשנות ב"גאזטה" נכתב כי "המאמן לא הכין את השחקנים לדרבי של להיות או לחדול. הוא מסרב ללמוד לקח ומתעקש להעלות את ואסיליס ספאנוליס כמחליף מהספסל, ודווקא בערב כזה העדיף לפתוח בלעדיו ובלי קוטאס פפאניקולאו, ועם שחקנים שאינם מכירים את המעמדים האלה דוגמת בריאנטה וובר, שהצטרף לקבוצה לפני ימים בודדים".

בשבוע הבא תצא אולימפיאקוס למשחק חוץ קשה נגד אנאדולו אפס, ואחריו היא תארח את צסק"א מוסקבה. רצף ההפסדים שלה ביורוליג עלול לסבך אותה במאבקי המיקום לקראת הפלייאוף - כשכבר עכשיו היא מדורגת רק במקום השישי, ויש לה ניצחון אחד יותר מהקבוצות שבמקומות 9-7.

מבחינתה של פנאתינייקוס נראה כי החלום האירופי נגוז, ולראשונה מאז 2010 היא תחמיץ את רבע הגמר. אבל גם בעונה קשה כזו, היא עומדת על סף זכייה בתואר, ולפחות יכולה כבר עכשיו לשמוח לאידה של יריבתה המושבעת. באופן לא מפתיע, היא לא החמיצה את ההזדמנות. "נעדרת: אולימפיאקוס פיראוס", נכתב בפוסט שפורסם בחשבון הרשמי של המועדון בפייסבוק ובטוויטר. "נראתה לאחרונה בליל ה-13 בפברואר באואקה שבאזור מארוסי. אנו מבקשים את עזרת הציבור בחיפושים אחריה".

מאמן אולימפיאקוס דיוויד בלאט. Action Images, אתר רשמי
גם הוא כבר לא חסין. בלאט/אתר רשמי, Action Images

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully