וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריס סן ז'רמן עשתה היסטוריה, אמבפה: "אסור לנו לפחד, אנחנו טובים!"

הכוכב השתווה לזידאן וסיכם: "הכדורגל הצרפתי חייב להגיע הכי רחוק שאפשר". קימפמבה: "הוכחנו לכל העולם". סולשיאר לקראת הגומלין: "הרים נמצאים שם כדי שנטפס עליהם". וגם: ההפסד הביתי הכי גבוה של מנצ'סטר יונייטד באירופה, כל המספרים והסיכוי האפסי להעפיל

פלייר טוכל/עריכת וידאו: מתן חדד

פריס סן ז'רמן סיפקה הערב (שלישי) הצהרת כוונות לשאר הטוענות לכתר בליגת האלופות, כשהסתדרה גם ללא ניימאר ואדינסון קבאני הפצועים, וניצחה 0:2 בחוץ את מנצ'סטר יונייטד במשחק הראשון בשמינית הגמר. היה זה ניצחון ראשון אי פעם של קבוצה צרפתית באולד טראפורד (בניסיון ה-15) והפסד הבכורה של אולה גונאר סולשיאר כמאמן השדים האדומים. הגומלין ייערך ב-6 במרץ בפארק דה פראנס, ומי שייעדר ממנו הוא פול פוגבה שהורחק בצהוב שני בדקה ה-89. יונייטד גם איבדה בגלל פציעות את ג'סי לינגארד ואנתוני מרסיאל, כשאת השערים של פ.ס.ז' במחצית השנייה כבשו פרסנל קימפמבה (53) וקיליאן אמבפה (60) אחרי צמד בישולים של אנחל די מריה.

שחקני פריס סן ז'רמן חוגגים. רויטרס
חגגו ניצחון היסטורי עם האוהדים. שחקני פריס סן ז'רמן/רויטרס

המספרים

* עד כמה הסיכויים של מנצ'סטר יונייטד קלושים? אף אחת מ-34 הקבוצות הקודמות שהפסידו בשני שערים או יותר במשחק הביתי בשלבי הנוקאאוט של ליגת האלופות, לא הצליחה לבצע מהפך בגומלין כדי להעפיל לשלב הבא.

* אגב, זו הפעם הראשונה בתולדות מנצ'סטר יונייטד שהיא מפסידה משחק ביתי באירופה בהפרש של יותר משער אחד.

* יונייטד רשמה כאמור הפסד אירופי ראשון מול קבוצה צרפתית באולד טראפורד. ב-14 המפגשים הקודמים היו לה 10 ניצחונות וארבע תוצאות תיקו, ובליגת האלופות הפסידו הצרפתיות בשמונה מ-10 הביקורים הקודמים.

* פ.ס.ז' היא גם הקבוצה הצרפתית הראשונה שכבשה יותר משער אחד באולד טראפורד

* קיליאן אמבפה הפך לשחקן השלישי שכובש בשלושת הביקורים הראשונים שלו באנגליה במסגרת ליגת האלופות. קדמו לו לואיס אנריקה ואדין דז'קו.

* אמבפה הגיע ל-14 שערים ב-24 משחקים בליגת האלופות והשתווה לזינדין זידאן שהגיע לאותה כמות ב-80 משחקים.

* 10 מ-14 שעריו של אמבפה בליגת האלופות היו במשחקי חוץ, משמע: 71 אחוזים. זהו האחוז הגבוה ביותר מבין כל השחקנים שכבשו לפחות 10 שערים במפעל.

* פרסנל קימפמבה, שחגג את שער הבכורה שלו בבוגרים, הוא השחקן השמיני שכובש העונה עבור פ.ס.ז' בליגת האלופות. לאף קבוצה אין כמות כובשים גדולה יותר.

* פול פוגבה הוא המורחק הראשון של מנצ'סטר יונייטד בשלב נוקאאוט בליגת האלופות, מאז נאני הפורטוגלי הורחק מול ריאל מדריד בגומלין שמינית הגמר מול ריאל מדריד במרץ 2013.

* ג'יג'י בופון הפך לשחקן הרביעי שמופיע בליגת האלופות אחרי גיל 31. קדמו לו השערים מרקו באלוטה, מארק שוורצר ואלכסנדר שובקובסקי.

* פ.ס.ז' סיימה את המחצית הראשונה ללא בעיטה למסגרת, לראשונה בליגת האלופות מאז אפריל 2015 ברבע הגמר מול ברצלונה

* שישה איומים לשער היו במחצית הראשונה - הכי מעט העונה בליגת האלופות, פרט למשחק המקביל של רומא ופורטו.

עוד באותו נושא

ליגת האלופות: פריס סן ז'רמן ניצחה 0:2 בחוץ את מנצ'סטר יונייטד בשמינית הגמר

לכתבה המלאה
שחקן פריס סן ז'רמן קיליאן אמבפה. רויטרס
רוב השערים שלו הובקעו בחוץ. קיליאן אמבפה/רויטרס

התגובות

קיליאן אמבפה אמר בסיום: "זו לא תוצאה מושלמת, אבל היא טובה. זה יהיה מושלם אחרי שנעפיל. אנחנו שמחים, אבל זו רק המחצית הראשונה של שמינית הגמר. נמשיך להתכונן היטב כי הייתה לנו נפילה פיזית ב-20 הדקות האחרונות. שיחקנו בשיטה חדשה שלא היינו מורגלים אליה. היו הרבה שחקני הגנה ומעט שחקני התקפה. לקח לנו זמן להסתגל, אבל חזרנו טוב יותר לאחר ההפסקה והצלחנו לכבוש. טוכל אמר לי שאני לא אגע הרבה בכדור, זה היה קשה כי אני לומד את התפקיד הה, אבל לא הייתי מתוסכל. כדורגל משוחק על הדשא. ניימאר וקבאני סופר-חשובים, אבל אנשים צריכים לתמוך ולהאמין בנו, גם אנחנו נתמוך בליון בשבוע הבא. הכדורגל הצרפתי חייב להגיע הכי רחוק שאפשר. אנחנו חייבים להפסיק לפחד, כי אנחנו טובים!".

פרסנל קימפמבה הוסיף: "כיף לכבוש שער ראשון כמקצוען. המשפחה שלי קצת הציקה לי לגבי זה, אז אני גאה שהבקעתי את שער הבכורה שלי כאן. המאמן הכין אותנו לגבי כל פרט אפשרי, עשינו הרבה הכנות טקטיות וראינו וידאו שלהם. העבודה הקשה השתלמה, אין סודות פה. ידענו שחסרים לנו שני שחקני מפתח כמו ניימאר וקבאני, אבל רצינו להראות לעולם שיש לנו עוד שחקנים גדולים ואיזו קבוצה גדולה אנחנו. עכשיו נהנה מזה".

ג'אנלואיג'י בופון, שהגיע עם זיכרונות מהגמר בו הפסיד בפנדלים עם יובנטוס נגד מילאן ב-2003, שוב שמר על שער נקי באולד טראפורד ואמר: "האמת שהזיכרון הזה עזר לי. טכנית, גם בגמר ההוא שמרתי על שער נקי. בהתחשב בחיסורים שלנו ובעובדה שלא כולם נמצאים בכושר טוב, זה ניצחון גדול. גרמנו לזה להיראות קל בכך שנתנו הכול במשך 90 דקות והיינו מאוחדים. לקחנו סיכונים, אבל זה אפשר לנו לקחת אוויר כשהיינו תחת לחץ ולשבור את הניסיונות שלהם ללחוץ. במפגש כל כך שקול, זה שווה הרבה מאוד".

לגבי החוזה שלו והאפשרות שימשיך מעבר לעונה הנוכחית, אמר: "אני לא חושב על החוזה, למען האמת. אני רק רוצה להמשיך ליהנות מכדורגל, להיות יעיל עבור הקבוצה והחברים שלי, אם זקוקים לי על המגרש או מחוצה לו. אף פעם לא הייתה לי בעיה להתמודד עם חוזים, לא בגיל 30 ובטח לא בגיל 41".

נאסר אל חלאיפי הבעלים הכל יכול של פריס חגג: "לא קל לשחק נגד מנצ'סטר יונייטד, הקבוצה הכי טובה בעולם, במיוחד עכשיו. אני גאה בשחקנים שלי שהציגו אופי ואישיות. אנחנו מאמינים בעצמנו. אנחנו צריכים את כולם, אנחנו מייצגים את צרפת".

אולה גונאר סולשיאר מאמן מנצ'סטר יונייטד עם דויד דה חאה, חואן מאטה. רויטרס
בדיקת מציאות עבור יונייטד. אולה גונאר סולשיאר/רויטרס

אולה גונאר סולשיאר אמר לאחר הפסד הבכורה שלו כמאמן מנצ'סטר יונייטד: "זה המשחק שחשבנו שיהיה. במחצית הראשונה היו גישושים מצד שתי הקבוצות, ואז הם כבשו ממצב נייח והשיגו מומנטום. הם השתלטו על המשחק וניצלו את הניסיון שלהם. אפשר לראות שלא שיחקנו ברמה הזאת כבר זמן רב, נצטרך ללמוד מזה. המשחק הזה לא יגדיר את העונה שלנו. אני מקווה שהפציעות של ג'סי ואנתוני לא רציניות, נחכה כמה ימים ונדע מה קורה איתם. ההרחקה של פוגבה הייתה חוסר מזל, אלבס שם את הגוף לפניו עם הניסיון שלו וגרם לפול לפגוע בו".

כאשר נשאל לגבי "ההר" עליו צריכה לטפס יונייטד בפריס במשחק הגומלין, השיב סולשיאר: "הרים נמצאים שם כדי שיטפסו עליהם, לא כך? אי אפשר להגיד שזה נגמר. נגיע לשם עם אמונה וננסה לשחק טוב ולהוכיח את עצמנו. כנראה שהמשחק היום היה בדיקת מציאות מבחינתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully