וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריאל מדריד: אפקט ההרתעה חזר, רפאל וראן בספק לאייאקס

קורטואה טוען: "קבוצות חזרו לפחד מאיתנו, אפשר לזכות בפעם הרביעית ברציפות באלופות". הבלם חולה ולא התאמן (ד', 22:00, ספורט5). מכת פציעות קשה בטוטנהאם לפני דורטמונד

עריכת וידאו: מתן חדד

שלב שמינית הגמר בליגת האלופות יימשך מחר (רביעי, 22:00) עם מפגשים מסקרנים ביותר. אייאקס, שחזרה לשמינית הגמר לראשונה מזה 13 שנה, תנסה להמם בביתה את אלופת אירופה ריאל מדריד. בורוסיה דורטמונד תצא לוומבלי למפגש לוהט עם טוטנהאם, שמתמודדת עם מכת פציעות קשה.

קאסמירו שחקן ריאל מדריד חוגג שער. רויטרס
שחקני ריאל מדריד רוצים להמשיך את המומנטום מהדרבי/רויטרס

אייאקס - ריאל מדריד (22:00, ספורט 5)

היסטוריה באמסטרדם: לראשונה מזה 13 שנה, אייאקס סוף סוף חוזרת למעמד שמינית הגמר של ליגת האלופות. היא הצליחה להרשים בשלב הבתים וגם בליגה המקומית הולך לה לא רע (למרות שהפסידה במשחק האחרון להראקלס), אבל היא יודעת שכעת עומד מולה מבחן קשה ביותר בדמות אלופת אירופה.

כוכב אייאקס, דושאן טאדיץ', אמר לקראת המשחק: "אנחנו מגיעים אחרי הפסד מתסכל מאוד בליגה, אבל זה הכדורגל. אנחנו חייבים לשכוח מזה ולהתרכז במשחק הבא, כי זה משחק גדול עבורנו. אנחנו רוצים להוכיח לעצמנו שאנחנו יכולים להתעלות ברגעים החשובים". המאמן אריק טן האג הוסיף: "זה מבחן אדיר לקבוצה. אנחנו מקווים להוציא ממנו דברים חיוביים. אנחנו יודעים שאנחנו יכולים להציג כדורגל טוב ברמות הגבוהות, במיוחד כשאנחנו משחקים בבית מול הקהל הביתי שלנו".

על הבלאנקוס עוברת עונה לא קלה. הם הצליחו לעלות די בקלילות מהבית המוקדם שלהם (למרות שהפסידו פעמיים לצסק"א מוסקבה, כולל הפסיד 3:0 מביך בסנטיאגו ברנבאו), אבל בכל הקשור ליכולת נראה שהם לא מתקרבים לקבוצה שהייתה במדריד בשנים האחרונות. עם זאת, ראוי לציין את ההשתפרות האדירה שהקבוצה חווה בשבועות האחרונים תחת סנטיאגו סולארי. ריאל מגיעה להתמודדות אחרי 1:1 מרשים בחוץ נגד ברצלונה בקלאסיקו ו-1:3 גדול על אתלטיקו בדרבי הגדול, תוצאות שלבטח נתנו לה לא מעט ביטחון לקראת המשחק באמסטרדם. סרחיו ראמוס יערוך את הופעתו ה-600 במדי ריאל מדריד.

הניצחון האחרון של אייאקס על ריאל במסגרת רשמית היה אי שם בשנת 1995. מאז, נערכו שישה מפגשים בין הקבוצות ובכולם הבלאנקוס יצאו עם ידם על העליונה. הם מגיעים עם סגל מלא, למעט מרקוס יורנטה הפצוע ואיסקו שנמצא בספק גדול. באימון הערב לא השתתף רפאל וראן, שנותר במלון בשל מחלה. אם לא ישותף מחר, יחליפו נאצ'ו בהרכב. בצד השני פרנקי דה יונג, שכבר סיכם על מעברו לברצלונה בקיץ, נמצא בספק אבל בהולנד מעריכים כי לא יוותר על המשחק הזה.

"אני לא חושב שאייאקס עוברת תקופה קשה", התעקש סנטיאגו סולארי במסיבת העיתונאים. "יש להם עונה טובה עם שחקנים טובים. זה משחק חשוב מאוד וכולנו נצטרך להיות מרוכזים. כשאתה מפסיד הכל רע וכשאתה מנצח הכל טוב, אנחנו לא יכולים לשלוט במה שאומרים עלינו". על השמועות בנוגע לעתידו של מרסלו אמר המאמן: "הוא חשוב לנו מאוד, הוא הקפטן השני שלנו, סמל, והוא תמיד שם את המועדון לפני הצרכים שלו. כולנו אוהבים להתאמן לצידו ולהיות לצידו". ובכל זאת, עדיין לא ברור האם מרסלו יפתח מחר באגף שמאל, או שמא יהיה זה סרחיו רגילון. "נחליט מחר", אמר המאמן.

טיבו קורטואה הוסיף: "כשריאל מדריד משחקת, זה כדי לזכות בכל התארים. אני חושב שאפשר לזכות בליגת האלופות בפעם הרביעית ברציפות. אם תשאלו מי הפייבוריטית, כמעט כל השחקנים יגידו שריאל. יש לנו קבוצה מצוינת ואת הניסיון הדרוש, אבל יש עוד קבוצות מצוינות במפעל, וקודם כל צריך לעבור את אייאקס. עכשיו כבר יותר קשה לנצח אותנו, כעת קבוצות יותר מפחדות מאיתנו".

הרכב משוער, אייאקס: אנדרה אונאנה, נוסעיר מזראווי, מתייס דה ליכט, דיילי בלינד, ניקולאס טגליאפיקו, דוני ואן דה בק, פרנקי דה יונג, לאסה שונה, חכים זייש, דושאן טאדיץ', קספר דולברג.

הרכב משוער, ריאל מדריד: טיבו קורטואה, דני קרבחאל, רפאל וראן (נאצ'ו), סרחיו ראמוס, סרחיו רגילון, לוקה מודריץ', קאסמירו, טוני קרוס, לוקאס ואסקס, ויניסיוס, קארים בנזמה.

עוד באותו נושא

ממדריד ועד מדריד: מספרי ליגת האלופות לקראת פתיחת שמינית הגמר

לכתבה המלאה
מאוריציו פוצ'טינו מאמן טוטנהאם. רויטרס
נאלץ להתמודד עם מכת פציעות לא קלה. מאוריסיו פוצ'טינו/רויטרס

טוטנהאם - בורוסיה דורטמונד (22:00, ספורט 5+)

קרב מרתק בין קבוצות שמכירות טוב מאוד אחת את השנייה: בעונה שעברה, טוטנהאם גברה על דורטמונד פעמיים בשלב הבתים של הצ'מפיונס. בעונת 15/16, דווקא דורטמונד עשתה זאת בשמינית גמר הליגה האירופית כדי להמשיך לשלב הבא.

הספרס הצליחו לעלות לשמינית הגמר מ"בית המוות" שכלל גם את ברצלונה, אינטר ואיינדהובן הודות לשער דרמטי של לוקאס במחזור הסיום בקאמפ נואו. הקבוצה של מאוריסיו פוצ'טינו נמצאת בכושר נהדר בליגה והיא אף הצליחה לצמצם את הפער מהמוליכות מנצ'סטר סיטי וליברפול לחמש נקודות בלבד, אבל למאמן הארגנטינאי יש כאב ראש לא קטן בכל הנוגע לפציעות. הארי קיין ודלה עלי לא התאמנו וצפויים להיעדר. אריק למאלה ואריק דייר בספק, כמו גם שני המגנים השמאליים, בן דייויס ודני רוז, שככל הנראה יוחלפו על ידי יאן ורטונגן בעמדת המגן השמאלי.

פוצ'טינו אמר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק: "אני מאמין בקבוצה שלי, אנחנו יכולים לנצח כל קבוצה. ברור לנו שיהיה משחק קשה, אנחנו מתמודדים נגד מוליכת הליגה הגרמנית, אבל עם כל הכבוד אנחנו מנסים להתרכז בעצמנו". יאן ורטונגן, שצפוי לפתוח כמגן שמאלי הוסיף: "לא תהיה לי בעיה לשחק כמגן שמאלי, אני מוכן לשחק איפה שהקבוצה צריכה אותי. דורטמונד חזקה מאוד, אבל כבר הוכחנו שאנחנו יכולים לנצח כל קבוצה".

דורטמונד מגיעה עם מומנטום לא טוב במיוחד ועם שלושה משחקים רצופים ללא ניצחון, כולל הדחה כואבת בפנדלים על ידי ורדר ברמן בגביע הגרמני. היא תיאלץ להסתדר ללא הכוכב הגדול שלה מרקו רויס, שסובל ממתיחה קלה בשריר ויחמיץ את המשחק. גם מנואל אקנג'י ולאונרדו באלרדי פצועים ולא צפויים להיות בסגל.

הרכב משוער, טוטנהאם: הוגו לוריס, קירן טריפייר, טובי אלדרווירלד, דבינסון סאנצ'ס, יאן ורטונגן, אריק דייר, הארי וינקס, מוסא סיסוקו, כריסטיאן אריקסן, סון יונג מין, פרננדו יורנטה.

הרכב משוער, בורוסיה דורטמונד: רומן בורקי, אשרף חכימי, עבדו דיאלו, דן-אקסל זגאדו, רפאל גריירו, תומאס דלייני, אקסל ויטסל, מקסימיליאן פיליפ, ג'יידון סאנצ'ו, יקוב ברון לארסן, מריו גצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully