וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פניני התעמת עם אוהדי ירושלים, קטש: "שמח להיות בצד שהצליח לנצח אותו"

שחקן הפועל חולון ספג קללות מהקהל הירושלמי הגיב עם תנועה מגונה. מאמן ירושלים: "ראיתי כבר הרבה התרחשויות כאלה כשחקן וגם כמאמן". על המפגש מול ראשון בגמר: "הם ניצחו אותנו כבר פעמיים העונה"

שחקן הפועל חולון גיא פניני. יוסי ציפקיס
תקרית מכוערת. גיא פניני/יוסי ציפקיס

הפועל ירושלים חגגה הערב (שני) העפלה לגמר גביע המדינה, בו תפגוש ביום חמישי הקרוב את מכבי ראשון לציון. הקבוצה של עודד קטש נראתה נהדר והביסה 77:91 בארנה את מחזיקת הגביע הפועל חולון, אבל במהלך המשחק נרשמה תקרית מכוערת בין שחקן הפועל חולון גיא פניני לאוהדי הפועל ירושלים.

מי שמשך את מירב תשומת הלב בארנה, אפילו יותר מהרגיל, היה גיא פניני. הפורוורד ספג את קריאות המוות הקבועות מאוהדי ירושלים, שכמה מהם אף גידפו אותו והפנו כלפיו תנועות איום מאחורי הספסל - בעוד הוא לא נשאר חייב, החזיר בתנועות ידיים משלו לעבר היציע וגם התעמת במהלך המשחק עם טיישון תומאס.

שחקן הסגולים התעמת עם מספר אוהדי ירושלים, שקיללו אותו מאחורי הספסל של חולון. אנשי האבטחה ועוזר המאמן של חולון, מודי מאור, ניסו להרגיע, אבל לשווא. פניני אף שב למגרש ואחז באיבר מינו בהתרסה לכיוון אוהדי ירושלים. גם אוהדי חולון לא היו שקטים במהלך המשחק וזרקו שקית פיצוחים ובקבוק מים מהיציע אל הפרקט.

הרצף של גיא פניני, שעמד על 11 זכיות רצופות בגביע המדינה ב-11 העונות האחרונות בהן לקח חלק במפעל, נקטע. ירושלים תנסה לזכות בגביע הפעם החמישית בתולדותיה ולראשונה מאז עונת 2007/08, אז גברה בגמר על מכבי תל אביב. היא תפגוש בחמישי את מכבי ראשון לציון בארנה בירושלים, במה שיהווה שיחזור גמר הפיינל פור מעונת 2015/16, בו זכתה ראשון לציון.

שחקן הפועל ירושלים ג'ייקובן בראון עם שחקן הפועל חולון גיא פניני. יוסי ציפקיס
לשניהם היו ערבים הפוכים. ג'ייקובן בראון מול גיא פניני/יוסי ציפקיס

"אני גאה בדרך שבה השחקנים ניגשו למשחק ובצורה שבה הופענו", סיכם המאמן המנצח עודד קטש. "שיחקנו נגד קבוצה טובה ומסוכנת, והצלחנו להגביל אותה. ברור לנו שזה רק חצי מהעבודה. במשחקים כאלה צריך פחות לדבר על מוטיבציה, כי השחקנים שלנו אינטליגנטים ומנוסים מספיק כדי להבין את המשמעות, ודיברנו יותר על הרמה המקצועית. השחקנים אמרו אחרי המשחק שזה ניצחון גדול עבורנו, אבל חסר לנו עוד ניצחון אחד כדי להגשים את המטרה".

בנוגע לגמר הצפוי אמר קטש: "לא הפסדנו המון פעמים העונה, אבל ראשון לציון כבר ניצחה אותנו פעמיים. אני לא יודע כמה נוכל לשנות, אבל נצטרך לבצע את הדברים בצורה יותר נכונה. זה מאתגר. המלכודת בלהיות מעט פייבוריט היא שלפעמים אתה משחק כדי לא להפסיד. דיברנו על זה גם לפני המשחק הערב. מהניסיון שלי, דברים קטנים מנצחים משחקים גדולים. כמו היום, כשלא נתנו לחולון לרוץ ונצמדנו לתוכנית המשחק. צריך לשמור על פשטות ולבצע את הדברים בצורה מקסימלית".

יוגב אוחיון כבר ניצח בשני מעמדי גמר גביע בארנה, כששיחק במכבי תל אביב. הפעם הוא יקווה לחגוג עם ירושלים זכייה ראשונה במפעל באולם הביתי. "שיחקנו לפי התוכנית, והוצאנו לפועל את הדברים שתיכננו. הפועל ירושלים זה מועדון גדול ויש הרבה ציפיות. נצטרך לבוא ביום חמישי ולשחק באותה אינטנסיביות, עם אותו רצון ועם אותה הקרבה".

עוד באותו נושא

גביע המדינה: הפועל ירושלים גברה 77:91 על הפועל חולון ועלתה לגמר

לכתבה המלאה
מאמן הפועל חולון דן שמיר. יוסי ציפקיס
מאמן הפועל חולון דן שמיר/יוסי ציפקיס

"אני מכיר את ההיסטוריה והייתי מציע לכולם להשאיר את זה במסגרת של יריבות ספורטיבית בריאה", הגיב המאמן המפסיד דן שמיר. "להפועל ירושלים יש קהל מאוד מכובד, וברור שיש כאן אישיו עם גיא, שגם שיחק כאן ועשה דברים יפים. הוא עצמו דמות חשובה מאוד בכדורסל הישראלי, ובשבילי הוא סוג של אגדה. בזמן משחק אני פחות שם לב לדברים שמסביב, כך שלא הבחנתי אם היה משהו מעבר".

קטש הוסיף כי "ראיתי כבר הרבה התרחשויות כאלה כשחקן וגם כמאמן. הדברים האלה פחות חשובים בעיניי, ואני יכול רק להגיד ש-11 הגביעים של גיא הם נתון מטורף ופסיכי. גם היום, במחצית הראשונה, הוא הראה איך הוא תמיד מגיע למשחקים גדולים. זה מרשים בצורה יוצאת דופן, ואני שמח להיות בצד שהצליח לנצח אותו סוף סוף".

בנוגע לשבוע האחרון, שבו הודחה קבוצתו מליגת האלופות של פיב"א וכעת גם מגביע המדינה, אמר שמיר: "מי שבוחר לחיות בספורט תחרותי, צריך להתמודד עם הדברים האלה. הגענו למעמד גדול, ניצחנו באילת כדי להגיע לכאן. התחושות לא נעימות, והשאלה היא מה עושים איתן. יש תשובות איפשהו ואני צריך למצוא אותן. כמועדון, אסור לנו לאבד את הדרך והשפיות. אני צריך לעשות סדר במה שאני יכול לעשות. נקווה לחזור לפיינל פור נוסף העונה, טובים יותר ממה שהיינו היום, כדי להשאיר לעצמנו סיכוי לעשות משהו קצת יותר מרגש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully