וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיקי טאקה: מרסלו חושף: "רונאלדו סיפר לי שהוא עוזב לפני הגמר, הייתי חייב לשקר"

מגן ריאל מדריד סיפר איך רונאלדו אמר לו שהוא עוזב את ספרד, פול סקולס החל את קריירת האימון, סוכני ההימורים בוחרים מחליף לסארי בצ'לסי, בגרמניה טוענים: יוביץ' סיכם בברצלונה

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

התפתחות חדשה בפרשת הכדורגלן מבחריין, חכים עלי אל עריבי: הרשויות בתאילנד החליטו לשחרר את הכדורגלן, שם היה עצור מאז חודש נובמבר, לאחר שבחריין ביטלה את הדרישה שלה להסגרתו. אל עריבי, 25, שמשחק בליגה השנייה באוסטרליה, עורר שערוריה בינלאומית בתקופה האחרונה: הכדורגלן שחי באוסטרליה כפליט פוליטי אמור היה להיות מגורש למולדתו בחריין, שדרשה את הסגרתו. ממשלת אוסטרליה והנהלת פיפ"א דרשו להשיבו לאוסטרליה, במיוחד אחרי שפורסמו תמונות שלו אזוק ברגליו בכלא, ונראה שהפרשה הסתיימה.

הכדורגלן נמלט מבחריין ב-2014 לפני שקיבל אישור מגורי קבע באוסטרליה. הוא נעצר בזמן שהיה בירח דבש בתאילנד, אחרי שהאינטרפול זיהה אותו בשדה התעופה. לדבריו, אם הוא היה מוחזר לבחריין, הוא נענש בחומרה ומעונה בכלא, וזאת בשל ביקורת שלו נגד בית המלוכה הסוני, השולט על רוב שיעי.

אל-עריבי הורשע בהשחתת תחנת משטרה בבחריין ונידון בהיעדרו לעשר שנות מאסר. הוא מכחיש את העבירות שמיוחסות לו, וטוען שהוא בכלל שיחק במשחק כדורגל ששודר בטלוויזיה באותו הזמן. לפי ארגון משמר זכויות האדם, הוא עונה על ידי הרשויות בממלכה הקטנה בשל הפעילות הפוליטית של אחיו בזמן "האביב הערבי" ב-2011. בחריין מכחישה זאת.

אזרחים רבים בתאילנד, כולל סגן ראש הממשלה לשעבר צ'אטורון צ'איסנג, קראו לשחרורו של הכדורגלן ויצרו את ההאשטג #הצילואתחכים (#SaveHakeem) שהפך לפופולרי בטוויטר. קבוצת הכדורגל המקומית צ'אנג ראי יונייטד הצטרפה לקמפיין לשחרורו של אל-עריבי, המשחק בקבוצה במלבורן. התאחדות הכדורגל של אוסטרליה הגבירה גם היא את המאמצים למען הפליט הבחרייני והבטיחה לתרום כסף למענו. היום, אחרי הלחץ הציבורי, תאילנד הודיעה: "הוא אדם משוחרר".

חכים אל עראיבי, הכדורגלן מבחריין. רויטרס
הפרשה הסתיימה. אל עריבי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully