וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יקוב ובוזגלו: בית"ר ירושלים מלקקת את הפצעים אחרי התיקו מול מכבי חיפה

11.2.2019 / 7:16

אחד עזב, השני דעך, ושניהם ממחישים עד כמה ההתנהלות הקפריזית של בית"ר ירושלים פוגעת בה. אופיר סער על הלקח של חוגג מסילבסטר ובוזגלו, הטענות לשופטים, החשש מהפציעות והסיכויים שהקבוצה תעפיל בכל זאת לפלייאוף העליון (ספוילר: הם שואפים לאפס)

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

1. גם המחשבונים לא משפרים את מצב הרוח

אחרי ה-1:1 המאכזב אמש (ראשון) מול מכבי חיפה, בבית"ר ירושלים יש מי שמיואש ויש מי שמוציא מחשבונים. "אני מעריך ש-35 נקודות יכולות להספיק", אמר ניר קלינגר בהתייחס לסיכויי ההעפלה לפלייאוף העליון, שספגו אמש מהלומה רצינית. החישובים מראים שייתכן שבית"ר תצטרך אפילו קצת יותר מ-35 נקודות - תרחיש שיכריח אותה לנצח את כל ארבעת המשחקים שנותרו עד סיום העונה הסדירה. קבוצה שלא רשמה העונה שלושה ניצחונות רצופים צריכה לנצח ארבעה - מה הסיכוי שזה יקרה?

עוד בנושא

בית"ר ירושלים סיימה ב-1:1 מאכזב מול 10 שחקנים של מכבי חיפה
ניר קלינגר: "זה פיספוס, נמשיך להיאבק על מקום בפלייאוף העליון"
דאגה גם במכבי חיפה אחרי התיקו: חיימוב ומאבוקה ייעדרו מהדרבי

מאמן בית"ר ירושלים, ניר קלינגר. יוסי ציפקיס
מאיפה הוא שואב את האופטימיות? ניר קלינגר/יוסי ציפקיס

2. כעס על השיפוט ועל "המתנה" ליריבה, חשש מהפציעות של הזרים

בבית"ר כעסו בסיום על כך שלא נשרק פנדל לטובת הקבוצה במחצית השנייה, אחרי עבירה כביכול של ארנסט מאבוקה על שמואל שיימן. אבל יותר מכל כעסו בקבוצה על חוסר הריכוז שהוביל לשער השיוויון של חיפה לפני הירידה למחצית. "חיפה לא היתה משווה עוד שעתיים, פשוט נתנו לה מתנה", אמרו במועדון. "כולם חלמו והתעוררו כשהכדור היה ברשת. אלה רגעים שמכריעים משחק, חיפה בכלל לא ניסתה להבקיע בחצי השני, זה הספיק לה".

אנטואן קונטה ואנתוני וארן ייבדקו היום, אחרי שספגו פציעות בדרגות שונות. בנוגע לקונטה מדובר ככל הנראה בקרע בשריר התאומים והיעדרות של כחודש לכל הפחות. וארן ככל הנראה סובל ממתיחה ובבית"ר חוששים שלא יהיה כשיר למשחק נגד הפועל באר שבע בטרנר. "וארן השחקן הכי משמעותי היום בהתקפה. זה לא רק הגולים, הוא רץ הכי הרבה, נותן גוף וראשון לכדורים, מהרגע שיצא היינו פחות טובים", אמרו בחשש בבית"ר.

עוד באותו נושא

ליגת העל: 1:1 בין בית"ר ירושלים למכבי חיפה

לכתבה המלאה
אנטואן קונטה שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
עוד פציעה קשה? קונטה/ברני ארדוב

3. יקוב סילבסטר כמשל

המשפט הקודם על וארן מחזיר אותנו לבעיות המחץ של בית"ר, שנמשכות זמן רב. כשיקוב סילבסטר לא התלבש לראשונה העונה, הוא ניהל שיחה קשה עם ניר קלינגר. קלינגר אמר לו את מה שהוא חשב וכשיצא אמר סילבסטר לחבריו עם הרבה כאב: "רק אליי באים בטענות. הקבוצה הזאת בכלל לא מגיעה לשער. הקשרים לא מצטרפים, מהצדדים אין יותר מדי עזרה וכמעט לא מכניסים כדורים לרחבה, אז איך אני כחלוץ יכול לייצר גולים? למה כל הקבוצות בפלייאוף העליון רוצות אותי ורק כאן לא? שנה שעברה הייתי מלך כאן ופתאום אני אפס?".

בטענות של סילבסטר יש מן האמת. אפשר לראות כמה בית"ר חסרת מחץ, כמה היא ממעטת לאיים על השער ולייצר מצבים גם מול 10 שחקנים. בשני המשחקים האחרונים קונטה הרים את הרמה, אבל ברגע שנפצע הקבוצה חזרה להיות אנמית. "קונטה הוא לא חצי קבוצה, הוא הרבה יותר מזה", אמרו שחקנים אחרי המשחק. וסילבסטר? הוא רשם אמש הופעת ליגה ראשונה במדי בני יהודה וסיים עם שער ובישול. קשה לומר שמישהו בכדורגל הישראלי הופתע מכך, אם כבר ההפך הוא הנכון - לא מעט אנשים היו מוכנים לשים את הז'יטונים על כך שהחלוץ הסלובקי יחזור לספק מספרים ברגע שיחזירו לו את הביטחון.

לקראת פתיחת חלון ההעברות שהסתיים לאחרונה בית"ר רצתה לצרף חלוץ אימתני שגם נמצא בכושר משחק. למשך זמן מה נראה היה שהקבוצה תלך בכל הכוח על חלוץ שעונה על ההגדרות הללו. על לוקה זאחוביץ' בית"ר הציעה כ-700 אלף יורו לעונה, והייתה מוכנה לשלם לו שכר כונתי של קרוב ל-300 אלף יורו. אבל אז הגיעה נקודה שבר, בבית"ר הפסיקו להאמין וחוגג החליט לא להשקיע. לצערה של בית"ר, זה כבר היה מאוחר מדי. ההתנהלות הקפריזית דחקה את סילבסטר החוצה וברגע האחרון צורף מיחאי וודוץ כברירת מחדל. יכול להיות שוודוץ עוד יוכיח שהוא חלוץ איכותי, אבל דבר אחד בטוח - בית"ר הגיעה למאני טיים של המאבק על כרטיס לפלייאוף ללא חלוץ נוסף שנמצא בכושר ויכול היה לעזור לה בשבועות האלה.

יקוב סילבסטר שחקן בני יהודה. שלומי גבאי
תעשו את עצמכם מופתעים. סילבסטר חוגג אמש/שלומי גבאי

4. מאור בוזגלו כמשל

כשמדברים על התנהלות קפריזית, אפשר להזכיר אותה גם בהקשר של מאור בוזגלו. בוזגלו בחור חיובי ומייצר לא מעט צבע ועניין לאוהדים ברשתות החברתיות. את העונה הנוכחית הוא התחיל מאוחר אחרי פציעה קשה. למעשה, עם לוקחים בחשבון גם את הפציעה הקשה הקודמת, הוא לא שיחק באופן סדיר קרוב לשנה וחצי. בתחילת הדרך הוא השתלב טוב מאוד כשעלה מהספסל והוביל שינוי כמה וכמה פעמים, אבל הלחץ הגדול לשלב אותו בהרכב פגע בו ובבית"ר. זה לא אותו בוזגלו שהיינו רגילים לראות בעבר - לא אותו מחץ, לא אותה חדות, לא אותו דריבל. ייקח עוד זמן עד שיסתיים הליך השיקום הפיזי.

כמובן שזו לא אשמתו. הלחץ מלמעלה להפוך אותו לשחקן הרכב קבוע בשלב כל כך מוקדם פגע בו ובבית"ר. בוזגלו לא מצליח להוביל ולהיות דומיננטי בחלק הקדמי. כשלא הולך צריכים לנסות לשנות - אפשר להחזיר את עידן ורד לתפקידו הטבעי, לתת צ'אנס ליעקב בריהון, לחשוב על אפשרות לשחק עם שני חלוצים. בדיוק כמו החלוץ שאין לבית"ר במאני טיים, גם בוזגלו לא הגיע לתקופה החשובה הזאת. ההתעקשות על כך שימשיך בהרכב עושה, כנראה, רק נזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully