וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רועי גורדנה: "בקרואטיה אין יותר כישרונות מבישראל, אבל משהו מתפספס"

10.2.2019 / 14:29

"הישארות בליגה תהיה יותר מאליפות, קינדה כישרון לא נורמלי". רועי גורדנה כבר הספיק להפוך לאחד המנהיגים של מ.ס. אשדוד. ריאיון

שחקן סלאבן בלופו רועי גורדנה. אתר רשמי סלאבן בלופו, אתר רשמי
נסיעות של שש-שבע שעות למשחקי חוץ. גורדנה במדי סלאבן בלופו/אתר רשמי, אתר רשמי סלאבן בלופו

חודש לפני שנפתח חלון ההעברות בישראל, כבר ידע רועי גורדנה שהוא רוצה לחזור. בקיץ הקשר יצא ליעד לא שגרתי, הליגה הקרואטית. סלאבן בלופו, שם שלא אומר כאן הרבה לחובבי הכדורגל, הייתה התחנה הבאה בקריירה שלו וגורדנה נתן לזה צ'אנס. מי שמכיר אותו יודע כמה הוא טיפוס אופטימי. אחד שרואה תמיד את חצי הכוס המלאה וחושב חיובי.

היו לגורדנה משחקים לא רעים בקבוצה אותה הוא מגדיר ככזו שהייתה תופסת מקום בפלייאוף העליון בישראל, אבל מכל מיני סיבות הוא החליט שהוא חוזר - ולא בגלל הנסיעות הארוכות שעושים שם למשחקי חוץ.

"אתה יודע, אצלנו הרבה פעמים מתמרמרים על התנאים ועל זה שצריך לנסוע לפני משחקים הרבה זמן. בקרואטיה היינו נוסעים גם שבע שעות באוטובוס למשחק חוץ", הוא מגלה. "מה לעשות שהמדינה גדולה ואין בכל עיר שדה תעופה, אז אתה צריך לנסוע יום לפני משחק שש או שבע שעות למשחק חוץ. מגיע בלילה לישון במלון וקם למשחק. לא הכי סימפטי, אבל הם רגילים לזה. הם לא מכירים משהו אחר".

עוד בנושא:

מכבי נתניה מעוניינת לצרף את שון גולדברג בקיץ
עירוני קרית שמונה: "כנראה שלא מגיע לנו פלייאוף העליון"
לאיזה בעלים בליגת העל אתם הכי דומים?

רועי גורדנה שחקן מ.ס. אשדוד מול ריסטו מיטרבסקי שחקן הפועל חיפה. אדריאן הרבשטיין
כבר מדביק את כולם באופטימיות. גורדנה/אדריאן הרבשטיין

בקרואטיה מייצרים שחקני על לכל אירופה.

"אני חושב שהם פחות מפונקים. בכדורגל הישראלי יש שחקני כדורגל לא פחות מוכשרים, תאמין לי. שחקנים שעולים מהנוער אצלנו לבוגרים לא פחות כישרוניים, אבל משהו מתפספס".

ואז מגיעה ההצעה לחזור לאשדוד, לקבוצה שכולם כבר הורידו אותה ליגה.

"הייתי במגעים עם הפועל חיפה וזה לא הסתדר ואז באמת הגיעה ההצעה מאשדוד. גלעד קצב, שעזר לי המון ברגעים היותר קשים שלי, שוחח איתי על זה ואחרי זה גם ג'קי בן זקן עשה טלפון. הגעתי עם אמונה שאפשר לעשות את זה".

באשדוד נפעמים מהאופטימיות שלך. אומרים שב-10 ימים הדבקת את החברים בתקווה גדולה ולראיה הניצחון אתמול בחיפה.

"שמע, אני משחק עם הלב ואני תמיד מאמין. מה ההפרש מהקו האדום? בסך הכל 6 נקודות. למה לא להאמין? אנחנו יוצאים עכשיו לשלושה משחקי פלייאוף תחתון עוד לפני שמתחיל הפלייאוף התחתון. יש לנו בשבת את בני סכנין והפועל תל אביב גם בקרב קשה מול הפועל רעננה. הדברים עדיין תלויים באשדוד. יש 33 נקודות בקופה. מי יכול להרים ידיים במצב כזה? בטח לא אני".

הישארות בליגה עם אשדוד תהיה כמו אליפות?

"יותר מאליפות. כרגע זה הרי נראה לכולם כמשימה בלתי אפשרית. אני מאמין, ראיתי מהיום הראשון שיש חומר לא רע בכלל".

עוד באותו נושא

מ.ס. אשדוד הפתיעה 0:1 את הפועל חיפה

לכתבה המלאה
דין דוד שחקן מ.ס. אשדוד. אדריאן הרבשטיין
קיבל מילות עידוד מהמנהיג החדש. דין דוד/אדריאן הרבשטיין

מיד אחרי שהגעת מכרו את גדי קינדה.

"אם ג'קי מכר אותו, הוא כנראה ידע שזה הזמן הנכון. שמע, יש רגעים ששחקן כבר מיצה את עצמו במועדון וצריך לעבור לתחנה הבאה. גדי הוא כישרון לא נורמלי. התאמנתי איתו כמה אימונים, הוא שחקן נפלא. בטוח שבבית"ר ירושלים הוא לא ירגיש בהתחלה שליטה מלאה כמו באשדוד, אבל אחרי שהוא יתאקלם אני משוכנע שגם שם ליד שחקנים ברמה כל כך גבוהה שיש איתו בקבוצה, הוא יראה מה היכולות שלו".

אתה צריך להדביק באופי שלך שחקנים כמו דין דוד ודן ביטון.

"דיברתי איתם אפילו אחרי המשחק אתמול. דין החמיץ כמה הזדמנויות, אבל אמרתי לו שירים את הראש כי הוא מגיע למצבים האלה ולא כל חלוץ יודע להגיע למצבים. הוא יעבוד יותר חזק באימונים ויתרגם את זה לשערים. דן ביטון הוא כישרון אדיר וגם הוא עוד יהיה יותר טוב. יש בקבוצה חומר מצוין שצריך עוד הכוונה".

משה אוחיון לא יוכל להיות איתכם עוד הרבה זמן בגלל שאין לו תעודת פרו.

"אני לא נכנס לעניינים האלה. אני רק יודע שמשה אוחיון הוא אדם יוצא מן הכלל. מאמן טוב ואיש טוב. אני מאמין שיסדרו את הדברים על הצד הטוב ביותר ומקווה שהוא יוכל להמשיך איתנו כמה שיותר".

נקמת אתמול בהפועל חיפה שהעדיפה את שלומי אזולאי על פנייך?

"אני לא מכיר את המונח 'נקמה' בספורט. באמת שזה לא מעניין אותי כשאני עולה לשחק. אתה חושב שזה מה שעבר לי בראש כששיחקתי אתמול או כשניצחנו? ממש לא. אני מתקדם ומסתכל תמיד הלאה. מה שעניין אותי היה לנצח. חבל שהפועל תל אביב ומכבי פתח תקוה גם ניצחו, אבל מצד שני צריך לחשוב על זה שאם אנחנו לא היינו מנצחים אז הסיכויים שלנו היו עוד יותר קטנים. בוא נסתכל מכאן שבוע אחרי שבוע וננסה לעשות את הנקודות. באתי לאשדוד עם כל הלב והאמונה שאפשר להשאיר את הקבוצה הזו בליגה".

לא תמיד יש בשביל מה. הרי אין לקבוצה הזו אוהדים.

"כמעט מחצית מקבוצות ליגת העל עם כמות אוהדים דומה. אני לא רואה הבדלים גדולים. לא צריך לעשות מזה יותר ממה שזה. יש עדיין גרעין מקומי שאוהב את הקבוצה. ננסה להשאיר את המועדון בליגה גם בשבילם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully