וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתעלה על רונאלדו, ניימאר ואמבפה: ילד הפלא שמשגע את פורטוגל

בגיל 19 בלבד, ז'ואאו פליקס רושם מספרים שרק מסי התגאה בהם בתחילת דרכו. מנצ'סטר יונייטד כבר בעקבות "היורש של רונאלדו"

רויטרס

בזמן שכריסטיאנו רונאלדו נמצא כבר בשלהי הקריירה שלו ומתייצב לנבחרת פורטוגל רק מתי שמתחשק לו, האומה הפורטוגלית מתלהבת מהכוכב הגדול הבא שלה. מנצ'סטר יונייטד, ריאל מדריד ופריס סן ז'רמן כבר החל במאבק שלהן על ז'ואאו פליקס, החלוץ בן ה-19 של בנפיקה שנותן עונה חלומית ומספק מספרים שאפילו רונאלדו וגם אמבפה לא התגאו בהם בגיל כל כך צעיר.

"השחקן הכי טוב של פורטוגל היה באלבאלאדה, וחבל שרונאלדו לא היה שם כדי לראות אותו משחק", זה מה שאמר רוי קוסטה, סגן נשיא בנפיקה לשעבר שנכח במשחק שבו ניצחו הנשרים 2:4 בחוץ את ספורטינג ליסבון במחזור החולף ונצמדו לפורטו המוליכה שאיבדה נקודות מול גימראייש. פליקס, שכבש את ה-0:2 במשחק הזה, ספר כבר את שערו השמיני העונה בכל המסגרות. הוא גם הוסיף 3 בישולים וכל זה ב-1,000 דקות משחק בלבד.

ז'ואאו פליקס. GettyImages
הדבר הגדול הבא. ז'ואאו פליקס/GettyImages

אם משווים את המספרים של פליקס לתחילת דרכו של כריסטיאנו רונאלדו, הרי שהכוכב הגדול של יובנטוס כבש רק שלושה שערים בכמות הדקות הזו. פליקס הצליח לעקוף אפילו שחקנים כמו ניימאר (ארבעה שערים ו-2 בישולים) וקיליאן אמבפה (ארבעה שערים ו-6 בישולים). על פי ה-AS, רק ליאונל מסי רשם מספרים טובים יותר באלף הדקות הראשונות שלו כשכבש 13 שערים והוסיף 8 בישולים בקבוצה הבוגרת.

מי שבוודאי רואה את הביצועים האלו של הילד ומקנאת היא פורטו, הקבוצה שבשורותיה פליקס החל את קריירת המשחק שלו מגיל שמונה. אולם, מועדון הפאר הפורטוגלי החליט לוותר על שירותיו של פליקס בגלל מימדי גופו הצנום. היא שחררה אותו ב-2014 אחרי שבע שנים וזו, כך מתברר, היתה טעות גדולה. למרות גילו הצעיר, פליקס כבר הספיק לרשום בכורה מוצלחת בהרכב של בנפיקה בליגת האלופות, משחק שבו היא ניצחה 0:1 את א.א.ק אתונה. מנצ'סטר יונייטד, שהיתה זו שגילתה את הכוכב הצעיר של ספורטינג ליסבון, כריסטיאנו רונאלדו, מקווה כעת שתצליח לשים את ידה על הפנומן, אך היא צפויה להיתקל בקרב של ממש מצד אימפריות היבשת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
כריסטיאנו רונאלדו שחקן יובנטוס. רויטרס
היורש שלו כבר חי ובועט. כריסטיאנו רונאלדו/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • בנפיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully