וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתר המזרח: סיכום חלון הטריידים ב-NBA, כולל ההתחזקות של הקונפרנס המושמץ

8.2.2019 / 13:00

פילדלפיה גיבשה חמישייה אימתנית, טורונטו הגדילה את הפוטנציאל, מילווקי השלימה סגל שתפור לאנטטוקומפו ובוסטון לא השאירה ברירות לאנתוני דייויס. רביץ מסכם את מועד ההעברות ב-NBA עם המנצח הגדול: המזרח, ששינה את יחסי הכוחות. וגם: נקודת האור בשחרור של כספי מממפיס

עריכת וידאו: מתן חדד

אתמול (חמישי) הסתיים מועד ההעברות ב-NBA, וכמה כיף להכריז על המנצח הגדול: המזרח. ארבע הגדולות של הקונפרנס המושמץ הן המרוויחות המיידיות הגדולות של השבוע האחרון, שלוש מהן בזכות טרייד על שחקן משמעותי שהגיע מקבוצה מהמערב ואחת בזכות טרייד שלא קרה על שחקן עוד יותר משמעותי מהמערב. אחרי היומיים האחרונים, יכול להיות שארבע מחמש הקבוצות הטובות בליגה נמצאות בכלל במזרח כרגע (מי שרוצה להמר נגד התחברות של בוסטון בפלייאוף עושה זאת על דעת עצמו), הסיבוב השני שם הולך להיות ברוטלי.

עוד בנושא

הנורות האדומות והתדמית שהתקלקלה: עומרי כספי בצומת מכריע
דראפט האולסטאר: דוראנט וקיירי בקבוצה של לברון, הארדן נבחר 8
סל ניצחון לרונדו מול בוסטון, טריפל דאבל שמיני ברציפות לווסטברוק

אנתוני דייויס עם קיירי אירווינג. GettyImages
עם או בלי קיירי, בוסטון בנקודת זינוק מצוינת להחתים אותו. דייויס עם אירווינג/GettyImages

הטרייד שלא היה

אנתוני דייויס נשאר בניו אורלינס עד לקיץ. הלייקרס בסופו של דבר כן הציעו כמעט כל מה שיש להם, כנראה מתוך הבנה שהאופציה של לחכות לקיץ 2020 כדי להחתים אותו כשחקן חופשי מאוד בעייתית מכל מיני סיבות. אבל לניו אורלינס לא הייתה סיבה למהר וזו הייתה הפתעה גדולה אם הם היו נענים להצעה עכשיו. גם אם האופציות האטרקטיביות ביותר עבור הפליקנס לא יתממשו בקיץ, ניתן להיות בטוחים שתמיד תהיה ללייקרס תחרות שתכריח אותם להשאיר את החבילה הטובה ביותר שהציעו על השולחן. הקליפרס, למשל, אגרו כמה נכסים שיכולים להתחבר לחבילה לא פחות טובה.

האופציה הכי מעניינת מבחינת ניו אורלינס הייתה ונשארה בוסטון, שתהיה רלוונטית מהקיץ. בין אם ג'ייסון טייטום זמין או חבילה שמבוססת על ג'יילן בראון, מרכוס סמארט והבחירה של ממפיס (שתהיה עוד יותר אטרקטיבית אם לא תמומש השנה), כל עוד הסלטיקס ירצו לבצע את הטרייד יהיה קשה מאוד להתחרות במה שיש להם להציע. האפשרות האטרקטיבית השנייה היא שניו יורק תזכה בבחירה הראשונה ובזאיון וויליאמסון (יכול להיות שג'ה מוראנט, הפוינט גארד שצפוי להיבחר שני, מספיק מרשים כדי גם להיכנס למשוואה הזאת), תחתים את קווין דוראנט ושחקן בכיר נוסף בקיץ ותהיה מוכנה לתת את הבחירה הגבוהה בשביל דייויס. קל להבין למה הנהלת ניו אורלינס העדיפה לחכות לשתי האופציות האלה.

עוד באותו נושא

חלון ההעברות נסגר: מארק גאסול עבר לטורונטו, ניקולה מירוטיץ' במילווקי

לכתבה המלאה
שחקן לוס אנג'לס קליפרס טוביאס האריס. AP
לסיקסרס תהיה חמישייה מעולה, ולא מעט כאבי ראש. טוביאס האריס/AP

טוביאס האריס בפילדלפיה

מבין השחקנים שהגיעו לגדולות של המזרח, טוביאס הוא המשמעותי ביותר - שחקן בסדר גודל של אולסטאר עכשווי (סביר שהיה נבחר אם היה משחק במזרח). הוא ישלים חמישייה התקפית איכותית במיוחד. בן סימונס, ג'ימי באטלר וג'ואל אמביד יהיו מוקפים בשניים מקלעי החוץ הטובים בליגה - האריס וג'יי ג'יי רדיק, וזה בדיוק מה שהם צריכים כדי להביא לידי ביטוי את היכולת שלהם לנהל משחק ולהגיע לטבעת. מבחינת היכולות ההתקפיות החמישה האלה משלימים נהדר אחד את השני.

שאלת המפתח היא האם ברט בראון יצליח לגרום לכולם להרגיש מרוצים. אל סיטואציה בה כבר נשמעו קולות מרמור מצד שניים מהכוכבים (באטלר ואמביד) על אופן השימוש בהם מצטרף הסקורר המוביל של קבוצת פלייאוף, שחקן שיכול וצריך לזרוק לא מעט. בראון יחלק את הדקות בין החמישה ואולי ינסה ליצור רוטציה בה שלושה מהחמישה תמיד נמצאים על הפרקט, מה שגם יקטין את הדרישות מהמחליפים. הסיקסרס הוסיפו לסגל עוד שני שחקני כנף - ג'יימס אניס וג'ונתן סימונס, שהגיע בטרייד הוויתור הסופי על מרקל פולץ. זמן טוב להזכיר שבפעם האחרונה שסימונס שיחק בפלייאוף היו לו כמה הצגות גדולות נגד יוסטון וגולדן סטייט במדי סן אנטוניו. הוא בהחלט עשוי להיות מהשחקנים האלה שמתעלים ברגעים גדולים. יחד עם טי ג'יי מקונל היעיל, לפילדלפיה יש ספסל מספק שזקוק רק למחליף סביר לאמביד (וכמה כאלה יתפנו בקרוב).

אבל פילדלפיה לא הביאה את האריס כהשכרה לחצי עונה, החלק החשוב ביותר בטרייד עבורה הוא שזכויות הבירד של טוביאס מגיעות יחד איתו, מה שיאפשר לסיקסרס להחתים אותו בקיץ גם בהנחה שבאטלר יחתום על חוזה מקסימום (למרות שאצלו תמיד יש פוטנציאל להפתעות) בלי לוותר על הזכויות על שאר השחקנים, כולל רדיק. פילדלפיה תוכל לסגור בקיץ חמישייה שתרוץ ביחד כמה שנים, ועושה רושם שהבעלים המיליארדר ג'ושוע האריס מוכן לשלם על כך. האם מדובר בחמישייה שמסוגלת לקחת אליפויות בעתיד? תשובה ראשונית נקבל בפלייאוף הקרוב.

הקליפרס, מצידם, קיבלו הצעה שהם לא ממש היו יכולים לסרב לה: חמישה נכסים עתידיים תמורת שחקן ששימש עבורם רק כתוכנית גיבוי לקיץ למקרה שכוכבים גדולים יותר לא יגיעו. יהיה לקליפרס מקום בקיץ לשני חוזי מקסימום, והם ינסו לשווק את עצמם כגרסה מוצלחת יותר של הניקס: מועדון מאחת משתי הערים הגדולות שמנוהל נהדר וארגן צוות מסייע איכותי שרק מחכה לכוכבים. לו וויליאמס, שיי גילג'ס אלכסנדר ומונטרז הארל זו שלישייה נהדרת וזולה, לנדרי שאמט שהגיע בטרייד מסתמן כמומחה שלשות איכותי בהתהוות. ריבוי בחירות הדראפט, עם דגש על הבחירה הלא מוגנת של מיאמי נטולת האופק ב-2021, תיצור אספקה קבועה של שחקנים עם חוזי רוקי זולים, מצרך חשוב מאוד לקבוצת כוכבים, או חומר לטריידים עתידיים על שחקנים מוכחים יותר.

הטרייד מחליש קבוצה שכרגע נמצאת במאבק על המקום האחרון בפלייאוף במערב, אולם גם כאן יהיה תגמול להחמצת הפוסט סיזן: הקליפרס לא יצטרכו למסור את הבחירה שלהם לבוסטון השנה אם לא יעפילו לפלייאוף, מה שיוסיף עוד בחירה די גבוהה לארסנל של לורנס פרנק. למרות זאת, שאר המהלכים של הקליפרס עזרו להביא כמה שחקני רוטציה מעניינים שיעזרו במאבקי המיקום. מסקרנים במיוחד שחקני הפנים - ג'מייקל גרין הוא שחקן רוטציה לגיטימי בקבוצה טובה ואיביצה זובאץ הוא סנטר צעיר ומוכשר שלא ברור למה הלייקרס ויתרו עליו כל כך בקלות.

מארק גאסול, ממפיס גריזליס. AP
יוסיף כוח אש מבחוץ, אבל איך יתפקד בהגנה? מארק גאסול/AP

מארק גאסול בטורונטו

מסאי יוג'ירי ממשיך לחמש את הסגל שלו והביא את מארק גאסול במחיר די מינימלי. מארק כבר בן 34 ונמצא מעבר לשיא, אבל בשנתיים האחרונות היה בסיטואציה מתסכלת מאוד וברגעים בהם הייתה בממפיס תקווה הוא נראה הרבה יותר טוב. הוא משלב בין חוכמת משחק יוצאת דופן, קליעה מבחוץ והגנה על הטבעת. דינמיקת הפיק נ' רול הנפלאה שלו עם מייק קונלי היא מהדברים שלוקח שנים לפתח, אבל בקייל לאורי הוא עשוי למצוא שותף לא פחות מעניין.

גאסול יספק לניק נרס עוד שחקן פנים שקולע מבחוץ, אבל במקביל יתקשה להתמודד עם שחקני פנים מסוג דומה שיש לכל הגדולות במזרח כרגע. הוא עשוי להיות חשוב במיוחד במפגש אפשרי מול פילדלפיה וג'ואל אמביד, אבל מול שאר היריבות יכול להיות שנרס יעדיף את סרג' איבקה הנייד יותר. הוא יצטרך גם להחליט האם הוא נותן לגאסול ואיבקה רק את 48 הדקות בעמדת הסנטר או מנסה הרכבים עם שניהם ביחד, מה שנראה הגיוני יותר מאחר שרוטציית שחקני הכנף שלו הצטמצמה (אולי נורמן פאוול יקבל סוף סוף הזדמנות של ממש). בכל מקרה, הטרייד הזה הופך את טורונטו לקבוצה עם פוטנציאל גבוה במיוחד, אולי הכי גבוה במזרח ברגע זה.

ממפיס בדקה בשבועות האחרונים את ערך השוק של גאסול ומייק קונלי וגילתה מה קורה כשהולכים לתהליך בנייה באיחור של שנה וחצי. רוב השבוע השם של הסנטר הספרדי קושר לשארלוט (אחת המפסידות הגדולות של הדדליין, לאחר שלא נתנה לקמבה ווקר סיבה טובה להישאר בזמן שהוא יוכל להיות פרס ניחומים ראוי לגדולות), ובסוף טורונטו הצליחה לקבל אותו בלי לתת בחירת סיבוב ראשון או חוזה גמור. הסיבה המרכזית לטרייד מבחינת הגריזליס היא הגארד דלון רייט שעוד יכול להתברר כשחקן איכותי, אבל רחוק מלהיות שחקן שמתחילים לבנות סביבו קבוצה.

ניקולה מירוטיץ', ניו אורלינס פליקנס חוגג. GettyImages
בול מה שיאניס היה צריך. מירוטיץ'/GettyImages

ניקולה מירוטיץ' במילווקי

מוליכת המזרח לא קפאה על השמרים והביאה את הניקולה השלישי באיכותו ב-NBA. שחקן הפנים המונטנגרי יעלה מהספסל, אך עשוי להיות זה שמסיים משחקים במקום ברוק לופז בהרכב בו יאניס אנטטוקומפו מתפקד כסנטר. כך מירוטיץ' תפקד בניו אורלינס לצד אנתוני דייויס, במה שעבד נהדר עבור הפליקנס בפלייאוף האחרון. הנוכחות של מירוטיץ', ג'ורג' היל וסדרת שחקני כנף סולידיים על הספסל מבטיחה שיאניס תמיד יהיה מוקף בארבעה קלעי שלשות איכותיים מאוד ושבדקות המנוחה שלו יהיו מספיק אופציות התקפיות אחרות. קשה לדמיין סגל יותר מתאים למימוש היכולות של הגריק פריק. עבודת הבנייה של הנהלת הבאקס הייתה נהדרת, בקיץ הם יצטרכו לעבוד עוד יותר קשה כדי להשאיר את כולם.

ניו אורלינס התחילה את תהליך הבנייה עוד לפני הטרייד על דייויס. היא קיבלה בטרייד הזה ארבע בחירות סיבוב שני, מה שעל הנייר נראה כמו מחיר נמוך, אבל כאשר מצטברות בחירות גדל הסיכוי לפגוע בול בשחקן שמשנה גורל של מועדון, שמדי פעם מגיע גם בעשירייה החמישית של הדראפט (למשל - ניקולה יוקיץ' ומארק גאסול). מה שדי בטוח זה שהפליקנס מתכוונים להיכנס לתהליך בנייה ולא מחפשים שחקנים עכשוויים בכירים, מה שיהפוך את ג'רו הולידיי לזמין להצעות בקיץ, גם עבור הקבוצות שלא ישיגו את דייויס או את השחקנים החופשיים הבכירים.

הריסון בארנס, דאלאס מאבריקס. AP
גם הוא יוצר חמישייה מסקרנת. הריסון בארנס/AP

סמול פורוורדים מקבלים התחלה חדשה

בין שאר המהלכים הרבים שקרו בימים האחרונים, בולט המעבר של שני סמול פורוורדים שבגיל צעיר צברו קילומטראז' משמעותי. אוטו פורטר עבר לשיקגו מוושינגטון המסכנה, שעסוקה כרגע בעיקר בהימנעות מתשלומי מס ונסיון להבין איך ממשיכים הלאה בלי ג'ון וול אבל עם החוזה שלו. היו ביקורות על הבולס כי החוזה של פורטר גבוה מאוד, אבל הוא משלים נהדר את החמישייה של שיקגו וצעיר מספיק כדי להתפתח איתה. חוץ מזה, הם לא היו מצליחים להביא מישהו יותר טוב עם המקום שהיה להם מתחת לתקרת השכר. האופציה האידיאלית מבחינת שיקגו היא להשיג פוינט גארד בדראפט, אבל מוראנט עשוי להיות היחיד שרלוונטי, מה שידרוש מזל בהגרלה.

הסמול פורוורד השני שעבר הוא הריסון בארנס שנשלח מדאלאס לסקרמנטו. שתי הקבוצות מסמנות את הכיוון שלהן. הקינגס מפנטזים על פלייאוף כבר השנה והביאו סקורר נוסף שיוכל לעזור בכך. עם ההיחלשות של נמניה בייליצה, יכול להיות שבארנס יקבל הרבה דקות כפאוור פורוורד לצד מרווין באגלי כסנטר. החמישייה של דיארון פוקס, באדי הילד, בוגדן בוגדנוביץ', בארנס ובאגלי שווה בדיקה. דאלאס ממשיכה להחליש את עצמה השנה, בתקווה לשמור על הבחירה שהם חייבים לאטלנטה אם לא תהיה בין חמש הראשונות, ובעיקר מפנה מקום מתחת לתקרת השכר להחתמה משמעותית בקיץ. יהיו יותר מדי קבוצות גדולות יותר, לכן סביר שדאלאס תחפש כיוון של שני שחקני כנף מעניינים ולא סופרסטאר אחד.

שחקן ממפיס גריזליס עומרי כספי. AP
אולי תגיע עכשיו הזדמנות טובה יותר. כספי/AP

עומרי כספי שוב משוחרר

נסיים בהתייחסות זריזה לזווית הישראלית. חוסר היכולת של עומרי כספי להישאר בריא באופן עקבי מאוד מקשה על קריירת ה-NBA שלו בשנים האחרונות, וזו הפעם השלישית שהוא משוחרר בתקופה כזאת בעיקר בגלל פציעה. אבל הפעם, אם הוא יספיק לחזור בזמן, זה דווקא יכול להתברר כמהלך חיובי. ממפיס גם ככה נמצאת בתהליך התפוררות, בעוד שהדדליין יצר כמה סגלים לא מאוזנים וקבוצות שזקוקות למלא מקומות בסגל. קבוצות הפלייאוף יעדיפו לחכות לשחקנים מעניינים יחסית שיקבלו ביי-אאוט כמו ווס מתיוז (שכבר בדרך לאינדיאנה), ויין אלינגטון, אנס קאנטר ורובין לופז, אבל אלה ייחטפו מהר וישאירו מקום למישהו כמו כספי להשתחל לסגל של קבוצה טובה. אם רוצים לפנטז בגדול, אז לטורונטו יש שלושה מקומות למלא ועוד שחקן כנף אף פעם לא מזיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully