וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש עתיד? על המעבר של אלונה ברקת מהפועל באר שבע לפוליטיקה

7.2.2019 / 15:06

העובדה שגם ההתאחדות לכדורגל וגם ברקת עצמה לא סגורים על המשך תפקודה בהפועל באר שבע כחברת כנסת מטרידה, אבל הדאגות במועדון גדולות עוד יותר: אחרי 12 שנים של תהליך בריא ומהפך עצום, האלופה שוב נמצאת בצומת דרכים שישפיע על עתידה

עריכת וידאו: מתן חדד

כאילו שלא די להם בעונה המסויטת הזאת, בבוקר יום חמישי ניחתה על אוהדי באר שבע המכה הגדולה מכולן: אלונה ברקת עוברת לפוליטיקה. אפשר לדון האם עדיין יהיו לה מהלכים בקבוצה או לא, אבל לפחות במישור המקצועי וברמה התדמיתית המשמעות ברורה: בקרוב תסתיים דרכה של הבעלים במועדון.

הרי אפילו אם העסק יישאר בידי המשפחה וברקת "בסך הכול" לא תהיה בפרונט (מותר לה כחברת כנסת להחזיק במניות בקבוצה), ההשלכות ממהלך כזה לא יהיו קלות. כדי לקבל, אולי, רמז על הצפוי, צריך ללכת הכי רחוק ממפלגתה של ברקת, לקצה השמאלי של המפה הפוליטית, שם ניצב מאזן גנאים במקום ה-3 ברשימת בל"ד.

ב-2008 הודיע גנאים על ריצתו לראשות עיריית סכנין. למרות הכחשות אז מצד גורמים במועדון, גנאים אכן הפסיק את פעילותו בקבוצה. את בני סכנין ניתן לחלק לשניים: במהלך הכהונה של גנאים ואחריה. תמיד חייכני ואדיב, הוא היה שער הכניסה לבני סכנין. כן, גם בתקופתו היו סכסוכים, גם אצלו היו פיטורי מאמנים, גם הוא סבל מקהל ממורמר, אבל הוא היה קונצנזוס אפילו בקרב הציבור היהודי. סכנין של אחרי עידן גנאים נתפסת כמעוז של עסקנות וכמרכז של בלגן ניהולי ללא דרך אמיתית. משבר האמון עם הקהל רק מתעצם. השורה התחתונה היא שמועדון צריך דמות שתעמוד בשער, וכמו שגנאים היה הפנים של סכנין, ברקת היא הפנים של הפועל באר שבע.

אלונה ברקת, הבעלים של הפועל באר שבע. ברני ארדוב
מה באמת יהיה החלק שלה בקבוצה? כרגע לאף אחד אין תשובות. ברקת/ברני ארדוב

הכול יחסי בחיים. הסיוטים של הפועל באר שבע ב-2019 היו החלומות הרטובים שלה ב-2007. אז, תוך כדי התבוססות בבוץ של הליגה הלאומית, המועדון הזה דשדש קשות. ברקת רשמה הישג גדול ביותר - לקחת קבוצה חסרת שאיפות וזהות ולהפוך אותה עקב בצד אגודל למפלצת תארים. בכדורגל הישראלי מדברים על "תהליכים" ולא ממש מצליחים ליישם אותם. התהליך שעברה הפועל באר שבע ראוי לציון ומרשים במיוחד.

ועכשיו, 12 שנים אחרי המהפך הגדול ביותר בתולדות המועדון, הפועל באר שבע ניצבת בפני שוקת שבורה. מי ייקח את המושכות? בשלב זה מסתובבות הרבה ספקולציות, אבל העזיבה של ברקת תשפיע על כל מי שסובב את המועדון, מאסי רחמים שאמור להוביל אותו, דרך ברק בכר ועד אחרון השחקנים. אם עד כה המשבר בבאר שבע היה מקצועי בלבד, עכשיו הוא עובר לטריטוריה אחרת, כזאת שמטילה צל כבד על העתיד הקרוב והרחוק.

עוד באותו נושא

אלונה ברקת מצטרפת למפלגת הימין החדש: "זכויות הניהול של הפועל באר שבע יועברו לאסי רחמים"

לכתבה המלאה
ראש עיריית סכנין מאזן גנאים בטקס אצטדיון דוחא. אדריאן הרבשטיין
סכנין אתו היא לא סכנין אחריו. מאזן גנאים/אדריאן הרבשטיין

מה שבאמת היה מדאיג במסיבת העיתונאים של ברקת זו לא העובדה שהיא עוזבת, אלא העובדה שנראה שאף אחד, היא או ההתאחדות לכדורגל, לא באמת יודע מה צופן העתיד. אין תקדים לבעלים של קבוצת כדורגל שהופך לחבר כנסת. הדיבורים על כך שהקבוצה תישאר בבעלותה שנויים במחלוקת (נניח שיש לה כוונות אמיתיות להתערב - האם תוכל לפנות לכך זמן?) ולא בכדי ברקת סיפקה לעיתונאים ששאלו אותה על כך את התשובה המגומגמת "נבדוק את הנושא". אם הנושא עדיין לא נבדק לעומק, יש פה בעיה, ולא בטוח שהיא רק של ברקת ובאר שבע.

ברקת בכל זאת משאירה מתנת פרידה יפה: הפועל באר שבע של 2007 היא לא הפועל באר שבע של 2019. זה מועדון אחר, אצטדיון אחר, קבוצה אחרת ואפילו קהל אחר. לאריזה כזאת יש ערך, ועדיין, כשיתפזר העשן, הפועל באר שבע תקום למציאות חדשה לחלוטין. כדי לדעת מה באמת יקרה בשדרה הניהולית נצטרך להמתין ימים, שבועות או חודשים. בכל מקרה, החל מבוקר יום חמישי, אלופת ישראל המכהנת ניצבת בפני צומת דרכים קריטי במיוחד. בקרוב נדע לאן תטה את ההגה והאם זו תהיה הפנייה הנכונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully