וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת טיפוס הקירות מתכוננת לטוקיו 2020: "מכוונים להכניס ארבעה נציגים לאולימפיאדה"

6.2.2019 / 12:55

האיגוד הישראלי של הענף החדש במשחקים האולימפיים ערך מסע"ת: "הוועד האולימפי הישראלי החליט לא להקשות, ומי שיעמוד בקריטריון הבינלאומי יילך לאולימפיאדה"

מטפסים על קירות טיפוס על קיר  איתי פרידמן מאמן הנבחרת, גילי לוסטיג, אריק קפלן נשיא אילת, ארז הראלי מנכ"ל האיגוד. יניב טוכמן, מערכת וואלה!
פרידמן, קפלן, לוסטיג, הראלי וחברי הנבחרת/מערכת וואלה!, יניב טוכמן

הוועד האולימפי אירח הבוקר (רביעי) את איגוד המטפסים הישראלי שינסה להנחית באולימפיאדה הקרובה בטוקיו 2020 לפחות מתמודד אחד שצריך לעמוד בקריטריון ולהגיע למשחקים האולימפיים. טיפוס הקירות הוא אחד מחמשת הענפים החדשים שנכנסים למעגל המשחקים באולימפיאדה הקרובה. 20 גברים ו 20 נשים יתחרו בטוקיו בתחרות שתהיה קרב רב ותכלול שלושה מקצועות טיפוס: ספיד, טיפוס הובלה וטיפוס בולדרינג. חלק מהמטפסים הישראלים נחשפו בתחרות נינג'ה ישראל. תחרות הקריטריון הראשונה תיערך באוגוסט בטוקיו.

מנכ"ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג הבהיר כי מבחינת הוועד האולימפי זה יהיה מספק אם ספורטאי אחד ישיג את הקריטריון: "בטוקיו יהיו חמישה ענפים חדשים. בוועד האולימפי הבינלאומי חיפשו ספורט שמצטלם טוב שמדבר לדור הצעיר. ספורט אקסטרימי חדש. הוועד האולימפי הישראלי החליט לא להקשות ומי שיעמוד בקריטריון האולימפי הבינלאומי יילך לאולימפיאדה. שמנו לעצמנו מטרה שאחד מהיושבים כאן ייצג את ישראל בטוקיו".

אריק קפלן נשיא התאחדות איילת שמאגדת את ענף הטיפוס סיפר : "יש שיתוף פעולה מלא עם הוועד האולימפי. הענפים של איילת כנראה יפים וסקסיים ולראייה הוועד האולימפי השאיל חמישה ענפים מהתאחדות איילת ואני מקווה שהענפים החדשים האלה יהיו גם בפריס 2024. הטיפוס עבר תקופה לא קלה בשנים האחרונות. נלחמנו כדי להשאיר את הענף הזה בחיים. הענף הזה גסס. השנה עשינו מהפיכה והעלינו את הענף גבוה. בהרבה ענפים אולימפיים אין כזה צוות מקצועי כמו בטיפוס".

ארז הראלי מנכ"ל איגוד המטפסים מזה מספר חודשים בלבד, הגיע משירות צבאי של 27 שנים: "מצאתי ענף מדהים שמשלב בין יכולות ספורטיביות לטיפוס בטבע. החבר'ה מתחרים בקירות אבל הם יוצאים המון לטבע. הענף בצמיחה עם אלפי מטפסים אבל חשוב לנו להגדיל את מאגר המטפסים. יש לנו הזדמנות ראשונה כי הענף הזה בבנייה ולראייה באולימפיאדה זה יהיה בפעם הראשונה. אני בתחושה שאנחנו בצומת שהוא הזדמנות גדולה. יש לנו מאות ילדים ובני נוער שהם עומדים בתורות לקירות. הערכים חשובים לי יותר מהספורט עצמו. המטפסים מהווים מודל לחיקוי עבור המון בני נוער. הגיל ההישגי של המטפסים המובילים הוא לקראת גיל 30 ומכיוון שאצלנו יש המון צעירים העתיד עוד לפנינו".

איתי פרידמן מאמן נבחרת ישראל: "היעד המרכזי שלנו הוא קריטריון. יש לנו שלוש אופציות להשיג את הקריטריון. אליפות אירופה, אליפות עולם ותחרות הזמנה מיוחדת. אנחנו מכוונים גבוה להכניס שני בנים ושתי בנות. אני חושב שיש לנו את היכולות לעשות את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully