וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת האלופות: הפועל ירושלים ניצחה 83:85 את דיז'ון הצרפתית בחוץ

האדומים, נטולי בלאט וג'ונסון, חלמו על המקום הראשון אבל סיימו את שלב הבתים במקום השני. פלדין, תומאס, באטלר ובראון הצטיינו

שחקן הפועל ירושלים אמארה סטודמאייר. אתר פיב"א, אתר רשמי
ניצחון לא פשוט בצרפת. אמארה סטודמאייר/אתר רשמי, אתר פיב"א

הפועל ירושלים סיימה הערב (רביעי) את הופעותיה בשלב הבתים של ליגת האלופות עם ניצחון 83:85 אצל דיז'ון הצרפתית. האדומים, שכבר הבטיחו את המקום השני בבית ג', ידעו שאם ינצחו בצרפת וא.א.ק. אתונה תפסיד בביתה לאנטוורפן, הם גם יסיימו בראשות הבית. לרוע מזלם, זה לא קרה (היוונים התקשו, אבל ניצחו 76:77), אבל הם עדיין ישאבו אופטימיות מהיכולת הטובה שהפגינו לאורך רוב שלבי המשחק נגד הצרפתים.

מלבד כריס ג'ונסון, גם תמיר בלאט נשאר בישראל כדי לנוח ולהתאושש מהפציעה ממנה הוא סובל, במטרה להכשיר אותו למשחק חצי גמר גביע המדינה נגד הפועל חולון ביום שני. בהיעדרו, ג'יימס פלדין, טיישון תומאס ודשון באטלר לקחו אחריות והובילו את הירושלמים בפתיחה. הרבע הראשון הסתיים ב-23:29 לטובת האדומים, ולהפסקה הם כבר ירדו ביתרון דו ספרתי של 38:50.

ברבע השלישי התחיל הקאמבק של הצרפתים, שסיימו את הרבע בפיגור של שלוש נקודות בלבד, וברבע הרביעי הם עלו לראשונה במשחק ליתרון. באותו הרגע, ג'ייקובן בראון החליט שהוא לא נותן לניצחון הזה לחמוק מהקבוצה של עודד קטש ועם שמונה נקודות רצופות סגר עניין וסידר לירושלים 83:85 בסיום.

ביום שישי ב-13:00 תתקיים בז'נבה שבשוויץ הגרלת שלבי הנוקאאוט, שייערכו בשיטת משחקים כפולים בבית ובחוץ. ירושלים, שסיימה שנייה, תפגוש בשמינית הגמר את אחת הקבוצות שסיימו במקום השלישי, כשהגומלין ייערך בארנה. גם שלב רבע הגמר יתקיים במתכונת דומה, ובמקרה שהקבוצה הישראלית תעפיל לפיינל פור - אירוחו מובטח לה במסגרת ההסכם שחתמה בקיץ עם פיב"א.

seperator

מהלך המשחק

רבע 1:

הפועל ירושלים פתחה עם: יוגב אוחיון, ג'יימס פלדין, דשון באטלר, טיישון תומאס, ג'וש אוונס. האדומים פתחו בסערה ולייאפ של טיישון תומאס מאסיסט של יוגב אוחיון העלה אותם ל-2:10 אחרי קצת פחות משלוש דקות של משחק. ירושלים עלתה ליתרון דו ספרתי, אבל בהמשך הצרפתים הצליחו לנגוס בו ולסיים את הרבע בפיגור 29:23.

רבע 2:

הפועל ירושלים המשיכה ללהוט ופתחה את הרבע עם ריצת 2:13, שנרגעה מעט אחרי שהצרפתים הצליחו למזער נזקים עם מספר נקודות משלהם ולהוריד ל-42:30 כשנותרו קצת פחות מחמש דקות להפסקה. השחקנים של עודד קטש שוב השתלטו לחלוטין על הקצב, בעיקר הודות ליכולת מצוינת של דשון באטלר וטיישון תומאס, הראו עליונות וירדו להפסקה ביתרון 38:50.

רבע 3:

ריאן פירסון מדיז'ון הוריד את היתרון לעשר כשקבע 59:49 קצת יותר מארבע דקות לסיום הרבע שלישי, בו הסתמן עד כה שירושלים נמצאת בשליטה מלאה במשחק הזה. שלשה של דייויד הולסטון הורידה את ההפרש לחד ספרתי, אבל שלשה של ג'יימס פלדין הרגיעה והחזירה את היתרון לעשר, 52:62 לירושלים. זה לא הבהיל את הצרפתים, שהמשיכו ברבע המצוין שלהם והצליחו לסיים את הרבע בפיגור 66:63 בלבד ולפתוח את המשחק לחלוטין לקראת הרבע המכריע.

רבע 4:

שלשה של אקסל ג'וליאן איזנה ל-66:66 ולראשונה במשחק הגענו למצב של שוויון. מאותה הנקודה המשחק הפך להיות צמוד מאוד. ירושלים הצליחה לעלות ליתרון, אבל הצרפתים מיהרו לאזן. שלשה של דייויד הולסטון, קצת יותר מחמש דקות לסיום המשחק, סידרה לדיז'ון 75:76, יתרון ראשון במשחק. שמונה נקודות רצופות של ג'ייקובן בראון החזירו את היתרון לצד האדום וקבעו 78:83. ירושלים שמרה על היתרון הקטן עד לסיום וניצחה 83:85.

קלעו להפועל ירושלים: ג'יימס פלדין 18 נקודות, טיישון תומאס 14 (7 ריבאונדים), ג'ייקובן בראון 13, דשון באטלר 12, אמארה סטודמאייר 10, בר טימור 8, יוגב אוחיון 6 (5 אסיסטים), ליאור אליהו 2, ג'וש אוונס 2 (12 ריבאונדים), אלכס צ'וברביץ' (06:19) שותף אך לא קלע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully