וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף סוף סוחט רק מחמאות: הרנסנס של קארים בנזמה בעונתו העשירית בריאל מדריד

דור רומנו

6.2.2019 / 15:00

אחרי תשע שנים של מלחמת הישרדות, ביקורות בלתי פוסקות ובוז מהיציעים, קארים בנזמה זוכה לאהבה כדמות המרכזית של ריאל מדריד. נקודת המפנה, מבחן המנהיגות והחופש ביום שאחרי רונאלדו. החלוץ הצרפתי מגיע לאתגר הקלאסיקו כשהוא "בכושר הטוב בקריירה"

עריכה: מתן חדד

לפני יותר משנה החליט גארי לינקר, חלוץ העבר האנגלי, להגיד בקול רם את מה שרבים חושבים: "קארים בנזמה הוא אוברייטד". בקבוצה גדולה כמו ריאל מדריד, חלוץ חייב לכבוש יותר משער בשני משחקים. בנזמה עצמו נעלב, זינדין זידאן הביע צער, אבל הגדיל לעשות הנשיא פלורנטינו פרס שקבע: "קארים בנזמה הוא שילוב של רונאלדו הברזילאי וזידאן". כובש שערים כמו הראשון ומכדרר ובונה משחק כמו השני. חתיכת מחמאה מהאיש שיודע דבר או שניים על גלקטיקוס. מהאיש שהביא את שניהם תוך שנה בתחילת העשור הקודם.

לאחרונה, בנזמה באמת מרגיש כזה. אבל את תקופתו בריאל מדריד אפשר להגדיר מהרגע האחרון כמלחמת הישרדות בלתי נגמרת.

עוד בנושא

הערב: חצי הגמר הראשון בין ברצלונה לריאל מדריד (22:00, ספורט4)
"לא היינו החברים הכי טובים": גארת' בייל על היחסים עם זינדזין זידאן
אדן הזאר רומז על חתימה בריאל מדריד? "החלטתי לאן אעבור"

קארים בנזמה שחקן ריאל מדריד. רויטרס
תמיד היה "הבייבי" של פלורנטינו פרס. קארים בנזמה/רויטרס

קארים בנזמה תמיד היה "הבייבי" של פלורנטינו, שהמריא בזמנו לצרפת כדי לשכנע אותו להעדיף את ריאל מדריד. שנים שהנשיא הגן עליו וכך גם כריסטיאנו רונאלדו ששמח לשתף איתו פעולה. גונסאלו היגואין שהיה אהוב הרבה יותר על הקהל בברנבאו בזכות הכיבושים, הטירוף והאמוציות שלו, הבקיע בחמש השנים מאז עזב את ריאל מדריד (עד העונה) 41 שערים יותר מבנזמה, שתמיד היה שנוי במחלוקת.

הרי חלוצים נמדדים בשערים. בנזמה כבש 32 שערים בעונת האליפות עם מוריניו (עונת 2011/12) וכעבור ארבע שנים גירד את ה-30 כשכבש 28 (ב-36 משחקים). ב-AS המדרידאי אפילו בדקו לעומק את רקורד הבישולים של בנזמה אל מול חבריו בסגל כדי להסיר את הטיעון המרכזי שלו - בנזמה אמנם אוהב לבשל לא פחות מאשר לכבוש, אך יש ירידה דרסטית בכמות האסיסטים שלו מעונה לעונה.

מאמנים באו והלכו, ממוריניו ואנצ'לוטי עד זידאן (שתמיד העדיף אותו גם כשאלברו מוראטה כבש בקצב מסחרר), חלוצים רבים התחלפו, אפילו כריסטיאנו כבר לא כאן ורק קארים בנזמה נשאר. תמיד שורד. הוא ה-'9' של ריאל מדריד כבר עשר שנים ברציפות, בזמן שזו ויתרה שוב ושוב על החתמת שמות גדולים כמו דויד וייה, רוברט לבנדובסקי או לואיס סוארס.

עוד באותו נושא

ברצלונה - ריאל מדריד: מסי נחוש לשחק, לסולארי "זה לא משנה"

לכתבה המלאה
קארים בנזמה שחקן ריאל מדריד לאחר שנפצע עם מאמנו זינדין זידאן. רויטרס
תמיד העדיף אותו. זינדין זידאן עם קארים בנזמה/רויטרס

בנזמה המשיך לפלס את דרכו במהלך השנים, זכה בעוד ועוד תארים, והמשיך להיות שחקן קבוצתי מפרגן. אבל אחרי כל גולאסו - הגיעה החמצה מסמרת שיער. אחרי כל משחק גדול - הגיעה תצוגת נפל. אחרי פתיחת העונה הטובה הזו - הגיעה בצורת. הוא טיפס שלב אחר שלב בטבלת הכובשים של ריאל מדריד, אבל הביקורות רק הלכו וגברו. בנזמה תמיד היה שנוי במחלוקת. נדמה שרק עכשיו הקהל בברנבאו מקבל אותו בשלוות נפש. השחקן שספג בוז ועלבונות מאוהדיו, זכה לתשואות אדירות מהקהל כשהוחלף ביום ראשון מול אלאבס. דווקא אחרי משחק שקט. מבחינתו, זה דבר שלא יסולא בפז.

הוא ממעט להתראיין ומתרחק מהתקשורת כמו אש. בקיץ, בנזמה ידע שעם עזיבת כריסטיאנו הוא יהיה חייב לקחת על עצמו יותר. הוא הבין שעונה חלשה מאוד כמו זו הקודמת (12 שערים בלבד) פשוט לא יכולה לחזור. "אני רוצה לכבוש יותר שערים", הכריז בביטחון גדול. אחרי ארבעה משחקים, בנזמה מצא את הרשת כבר חמש פעמים. המאמן לופטגי התמוגג: זו ריאל מדריד שהוא רצה לראות. "למה שקארים לא יכבוש השנה 30-40 שערים?", תהה בקול. התחזיות האופטימיות החזיקו מעמד מעט מדי זמן.

ריאל מדריד נקלעה לבצורת התקפית ובנזמה, שלא מצא את הרשת שמונה משחקים ברציפות, בטח לא עזר לה. בקלאסיקו הוא הגיע למצב הבקעה נהדר ויכול היה להשוות את התוצאה ל-2:2, אבל נגח מעל השער. הבלאנקוס הובסו ולופטגי פוטר. ריאל של סנטיאגו סולארי התייצבה בהדרגה וחזרה לנצח. בנזמה סיפק שער ענק נגד ויקטוריה פלזן בליגת האלופות ושוב נתן את התחושה שהוא לא מסוגל לכבוש גולים מכוערים אלא רק בדריבל. אבל את השינוי האמיתי שלה עשתה ריאל מדריד באמצע ינואר.

לאחר ההפסד הביתי לריאל סוסיאדד, קיימו השחקנים שיחה קצרה באימון בוולדבבאס. בנזמה, אדם שקט בדרך כלל, לקח את רשות הדיבור לצד ותיקים כמו סרחיו ראמוס, מרסלו ולוקה מודריץ'. בכל זאת, השנה הוא הקפטן השלישי של הקבוצה (לפי עניין הוותק). בנזמה נפצע במשחק נגד בטיס, נאלץ לצאת ובמועדון חששו מכך שיעבור ניתוח לקראת תקופה קריטית כשאין בנמצא חלוץ אחר. אלא שהצרפתי התעקש לשחק נגד סביליה עם היד חבושה, סבל מכאבים ובסוף ויתר על הניתוח. והוא ממשיך להתעקש. העונה בנזמה רשם 35 הופעות, יותר מכל אחד אחר, כשרק לקפטן ראמוס יש יותר דקות משחק. לא רק שחקן שמספק את הסחורה, אלא אפילו מקריב מעצמו למען המועדון.

ג'ולן לופטגי מאמן ריאל מדריד. רויטרס
לא נשאר מספיק זמן כדי ליהנות מהחלוץ שלו. ג'ולן לופטגי/רויטרס

בתקופה האחרונה בנזמה זוהר. בגומלין רבע גמר הגביע נגד ג'ירונה, הוא כבש צמד שערים נפלא: אחד מצד ימין והשני מצד שמאל. כל גול בצבע, ובשניהם הוא גם היה האיש שהחל במהלך. באותו ערב גם רשם ציון דרך מרשים והפך למבקיע השישי בהיסטוריה של ריאל מדריד, כשהוא משאיר מאחור את הוגו סאנצ'ס המקסיקני האגדי. "הוא נמצא בכושר הטוב בקריירה שלו", אמר חורחה ולדאנו, והמספרים מגבים זאת. בנזמה כבש שישה שערים בארבעת המשחקים האחרונים, הרצף השני הכי טוב שלו בקבוצה. אחרי צמד נוסף, הפעם נגד אספניול בליגה, הגדירו אותו במארקה 'ה-'9' שהוא גם מספר 10'. בתקשורת כבר ניתחו את 'מפת החום' - הנגיעות של בנזמה בכדור, כשהוא מגוון ומשחק תמיד קרוב לרחבה.

"צר לי עבור אלה שגילו את בנזמה רק עכשיו, אבל עוד לא מאוחר עבורם כדי ליהנות ממנו", אמר סולארי ועקץ את המבקרים. בנזמה עצמו מאושר מכל רגע ואמר שהוא חלוץ עם נשמה של מספר 10. וכך זה נראה. כל מהלך התקפי עובר דרכו, והפעם זה מצליח, למרות שגם בתחילת העונה חלוקת הכדורים בינו לבין מרקו אסנסיו וגארת' בייל הייתה די זהה. בנזמה נהנה לשתף פעולה עם ויניסיוס ולקח אותו תחת חסותו. דווקא ללא הקסם של בייל ואסנסיו הפצועים, ריאל מדריד החלה לנצח בקצב, עם לוקאס ואסקס היציב ו-ויניסיוס הצעיר. החברים תמיד פרגנו ולוקאס אמר שלדעתו מדובר בחלוץ הטוב ביותר בעולם. בנזמה תמיד הסתדר נפלא עם חבריו לקבוצה הן על המגרש והן מחוץ לו. כפי שהוא שחקן קבוצתי על המגרש, הם נהנים לפרגן לו בחזרה.

אמנם מדובר בציטוט שאפשר ורצוי לערער עליו, אבל המגמה ברורה. לא מעט בזכות 18 השערים של בנזמה ב-35 משחקים, ריאל מדריד נמצאת ברגע הטוב ביותר שלה העונה, 100 ימים אחרי הביקור האחרון הקשה בקאמפ-נואו. ראמוס מגלה יותר אחריות, מודריץ' נראה כמו השחקן שזכה בכדור הזהב, הסגל מתמלא עם חזרתם של אסנסיו ובייל ועל התעוזה, השאפתנות והבגרות של ויניסיוס אין עוררין. אבל עם כל הכבוד להם, הבשורה הגדולה של ריאל מדריד לקראת הקלאסיקו מגיעה מכיוון החלוץ הצרפתי.

שחקני ריאל מדריד חוגגים עם קארים בנזמה. רויטרס
נהנה בשלישייה הקדמית הזו. קארים בנזמה עם לוקאס ואסקס והברזילאי ויניסיוס/רויטרס

ערב משחק גדול, הזרקור בריאל מדריד תמיד הופנה לעבר כריסטיאנו רונאלדו. כעת, בנזמה הוא זה שזוכה להשוואות (מוגזמות, כמובן) לליאו מסי. כל משחק ההתקפה של ריאל מדריד תלוי בו. מי האמין שהאיש הבטוח בהרכב יהיה בנזמה, בעוד המאמן סולארי שניצב אף הוא בחודש מכריע מאוד לקריירה שלו, חודש שבהחלט עשוי לקבוע האם יהיה יותר ממאמן זמני - מתלבט לגבי שותפיו להתקפה: שניים מבין לוקאס ואסקס, בייל ו-ויניסיוס. "בנזמה, ויניסיוס ועוד תשעה בהרכב, בבקשה", כתב קארלוס קארפיו ב"מארקה" לקראת הקלאסיקו. בסופו של דבר, האיש היחיד שמתחיל לעמוד בציפיות בעידן שאחרי CR7 הוא דווקא בנזמה.

מספר 9 של ריאל מדריד מחפש את השער מספר 10 שלו בקלאסיקו, כאשר רק נגד מלאגה וגרנאדה הוא הבקיע יותר. הפעם, כשבנזמה יגיע למצב הבקעה, הוא יודע שהוא חייב לכבוש. הפעם, ברצף החשוב שמחכה לריאל מדריד - קלאסיקו-דרבי-אייאקס - אסור לו להיות בצד. המספרים המצטברים אמנם לצדו, אבל מנגד עומד הנתון המאכזב לפיו הוא כבש רק שער אחד במשחקים הגדולים השנה, אי שם באוגוסט בסופר-קאפ האירופי. הפעם לא יתייצבו לעזרתו אולרייך וקאריוס.

שחקן ברצלונה ליאונל מסי, שחקן ריאל מדריד קארים בנזמה. רויטרס
בתפקיד כריסטיאנו רונאלדו. קארים בנזמה מול ליאונל מסי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully