וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשחק הגדול כבר כאן: הראמס והפטריוטס ייפגשו בסופרבול 53

17 שנים אחרי שבריידי ובליצ'יק היממו את הראמס (אז עוד בסנט לואיס), הקבוצות ייאבקו שוב על התואר. שון מקווי וג'ארד גוף ינסו להביא אליפות ל-LA, הפטריוטס מחפשים את השישית שלהם (ב', 1:30, ספורט 5 ו-HD)

עריכת וידאו: מתן חדד
טום בריידי ניו אינגלנד פטריוטס לקראת סופרבול 53. AP
יכול לקבוע היסטוריה אישית. בריידי/AP

הנה זה בא. הרגע הגדול של השנה בספורט האמריקאי, סופרבול 53, ייערך בלילה שבין ראשון לשני (1:30, ספורט5 ו-HD) באטלנטה ויפגיש בין נציגת ה-NFC לוס אנג'לס ראמס לנציגת ה-AFC ניו אינגלנד פטריוטס, עבורה תהיה זו הופעה שלישית ברציפות בריקוד הגדול.

הראמס, שחזרו לפני כמה שנים מסנט לואיס ללוס אנג'לס, פתחו את העונה בצורה מסחררת וההתקפה שלהם נראתה בלתי ניתנת לעצירה לפרקים, אלא שאחרי שהגיעו למאזן 0:8 ו-1:11, הם דעכו מעט וסיימו את העונה עם מאזן 3:13 "בלבד" ועם המקום השני בחטיבה.

אחרי שעברו את דאלאס בצורה די משכנעת במשחק הפלייאוף הראשון שלהם, הם יצאו לניו אורלינס, נקלעו לפיגור 13:0 מוקדם ועשו קאמבק ענק כדי לנצח 23:26 אחרי הארכה, בעיקר בזכות שני שערי שדה קריטיים של הבועט גרג זורליין, שהתמודד עם פציעה ברגלו בשבוע האחרון.

המשחק מול הסיינטס הפך למפורסם כמובן, בזכות אי השריקה הקריטית שהייתה ככל הנראה מובילה להפסד של לוס אנג'לס, אבל למאמן בן ה-33 שון מקווי, הצעיר אי פעם שמוביל קבוצה לסופרבול, ממש לא אכפת. הוא יקווה שטוד גרלי לא ישחזר את משחק הנפל שלו מלפני שבועיים ושמפלצת ההגנה, ארון דונלד, תגיע כמה שיותר לטום בריידי.

שון מקוויי מאמן לוס אנג'לס ראמס עם ביל ביליצ'יק מאמן ניו אינגלנד פטריוטס. AP
הראמס מחפשים נקמה. מקווי עם בליצ'יק/AP

עבור בריידי, ומאמנו ביל בליצ'יק, מדובר בהופעה תשיעית במעמד (!) וכאמור, שלישית ברצף ורביעית בחמש שנים. הפטריוטס לא נראו טוב במיוחד העונה וספגו חמישה הפסדים (כולם בחוץ), הכי הרבה שלהם מאז 2009.

זה לא מנע מהם לזכות ב-AFC מזרח, כרגיל ואחרי הצגה גדולה בבית מול לוס אנג'לס צ'ארג'רס בחצי הגמר החטיבתי, הם יצאו לארוהד וניצחו את קנזס סיטי בהארכה בסיומו של משחק אדיר. בריידי בן ה-41 וחצי, אולי בהופעתו האחרונה במעמד (כמה פעמים כבר כתבנו את זה לאורך השנים?) יכול לשבור שוויון עם צ'ארלס היילי ולהפוך לשחקן היחיד אי פעם שזוכה בשש אליפויות.

מאזנו בסופרבולים עד היום עומד על 3:5 והניצחון הראשון שלו הגיע בעונת הבכורה שלו כקוורטרבק הפותח של ניו אינגלנד, אי שם ב-2001/02, מול לא אחרת מאשר הראמס. אז, הראמס עוד היו בסנט לואיס ונחשבו לקבוצה הטובה בליגה ואחת ההתקפות הטובות אי פעם, מה שזיכה אותם בכינוי האלמותי "Greatest Show on Turf". הם נכנסו לסופרבול ההוא כפייבוריטים בפער עצום של 14 נקודות, אך ניו אינגלנד הציגה תכנית הגנתית מבריקה בראשות בליצ'יק ושער שדה בשנייה האחרונה, מרגלו של אדם וינטיירי, סידר לפטריוטס את האליפות הראשונה בתולדותיהם.

ניו אינגלנד היא זו שנכנסת כפייבוריטית קלה למשחק הנוכחי והיחס כרגע עומד על 2.5 נקודות לטובת הפטריוטס, שכל חמשת הסופרבולים שניצחו הוכרעו בסכום נקודות כולל של 19 נקודות. האנדר/אובר למשחק עומד על 56.5 נקודות כוללות ולמי ששכח, בעונה שעברה פילדלפיה וניו אינגלנד סיפקו 74 כאלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully