וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונן קצב: "סבע מגיע במקום רנאטיניו, הוא לא יהיה הישראלי האחרון בסין"

29.1.2019 / 11:53

"השערים שזהבי כבש עשו שירות גדול לכדורגלן הישראלי. סיכמנו עם באר שבע שאם תהיה הצעה, הם לא יעמדו בדרכו. הוא יקבל את החולצה מספר 10". אחרי שסגר את העברת סבע לגוואנגז'ו ר.פ, רונן קצב מדבר בראיון לוואלה! ספורט

האתר הרשמי של גוואנגז'ו R&F

"אני מעריך שדיא סבע לא יהיה הישראלי האחרון בסין", כך אומר רונן קצב סוכנו של השחקן בראיון לוואלה! ספורט, אחרי שעסקת העברתו של סבע לגוואנגז'ו ר.פ. הושלמה. "ערן זהבי עשה שירות גדול לכדורגלן הישראלי. השערים שהוא כבש הפכו את השחקן הישראלי ואת הליגה הישראלית ליעד שמוצא חן בעיני השוק הסיני. דיא היה מלך השערים בעונה שעברה והנה לראיה, הם החליטו לצרף אותו".

מתי הכל נולד?

"עם גוואנגז'ו רק בחודשיים, שלושה האחרונים. בקיץ הבאנו לדיא הצעה מקבוצה שעלתה לליגה הראשונה ומקבוצת צמרת בליגה השנייה שגם שם יש הרבה כסף. שתיהן היו הצעות טובות מסין, אבל הדברים לא התקדמו והוא חתם בהפועל באר שבע. במקביל אני הצעתי אותו לגוואנגז'ו והצעתי עוד שחקנים שאני מייצג, לא רק מישראל. המאמן של גוואנגז'ו החליט שהוא הולך על דיא שלמעשה יבוא במקום רנאטיניו. גוואנגז'ו משחררת גם את רנאטיניו וגם את אורסו ודיא יבוא על המשבצת של רנאטיניו. הוא אפילו יקבל את החולצה שלו מספר 10 ובקלות אפשר לראות שהם גם מזכירים אחד את השני".

דיא סבע עם רונן קצב. אתר רשמי
יוצאים לדרך חדשה. קצב וסבע/אתר רשמי

אז דיא לא מגיע במקום ערן זהבי, אבל אתה יכול לומר בוודאות שזהבי ישאר העונה וישתף פעולה עם דיא בגוואנגז'ו?

"אתה מכיר אותי ויודע שאני לא מדבר על העתיד. יש לערן חוזה לעוד שנתיים בגוואנגז'ו והוא מאוד מכבד את הקבוצה. נכון לעכשיו אין שום דבר לגבי מעבר שלו, אז אין בכלל מה לדבר על זה. ברור שערן הוא שחקן מוביל בליגה הסינית והוא תמיד מעניין את הקבוצות שם".

הפועל באר שבע ידעה בקיץ שהיא קונה ממכבי נתניה שחקן שיעזוב באמצע העונה?

"ממש לא. יתרה מזאת. כשדיברנו ועשינו את החוזה לדיא בבאר שבע, אמרנו וסיכמנו שאם תהיה הצעה מסין שבאמת תהיה הצעה גדולה באר שבע לא תעמוד בדרכו של דיא. אבל המחשבה היתה רק על סוף העונה כאן בארץ. אבל ברגע שהגיעה ההצעה לצרף אותו כעת, הפועל באר שבע לא עמדה בדרכו ואיפשרה לעסקה הזו להתבצע ואני מודה לאלונה ברקת על כך".

הסינים לא שאלו איך זה שדיא ירד ביכולת שלו העונה? הם לא העלו ספקות לגבי יכולתו העונה?

"הם הבינו שהוא הגיע לקבוצה שזכתה כאן בשלוש אליפויות ובאופן טבעי יש כעת ירידה אצלה. אבל עדיין דיא מוביל במרבית המדדים בארץ ולבטח באיומים על השער, כך שהם לא נרתעו מזה שהוא כובש העונה פחות. הם עקבו ובדקו. תאמין לי שהם עשו שם עבודה רצינית".

דיא סבע חתם גוואנגז'ו. האתר הרשמי של גוואנגז'ו ר.פ, אתר רשמי
תתחילו להתרגל. דיא סבא על גבי הלוגו של קבוצתו החדשה/אתר רשמי, האתר הרשמי של גוואנגז'ו ר.פ

בימים האחרונים רצו הרבה שמועות על כך שדיא כשל שם בבדיקות הרפואיות ושבגלל זה העסקה לא נחתמה.

"יש סיבה בגללה חיכינו עד היום כדי לפרסם את הדברים. אני רק יכול להגיד שאנחנו בארץ כבר מאתמול בבוקר, כך שהכל התנהל בדיוק כמו שתיכננו כשטסנו לשם בשבוע שעבר. דיא יעשה כעת את ההכנות שלו כאן ויצטרף אליהם באמצע השבוע הבא כדי לטוס למחנה האימונים של הקבוצה. אני משוכנע שהוא יצליח בגוואנגז'ו וכמו שערן זהבי פתח עבורו את הדלת, כך גם הוא יפתח דלת עבור שחקנים ישראלים נוספים. יש אמנם כרגע חוקים נוקשים חדשים בסין ומנסים להגביל מועדונים עם תקרות תקציב כדי שלא תהיה השתוללות, אבל עדיין מדובר במועדונים עם תקציבים מאוד גדולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully