וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות סירוב להכניס ספורטאים ישראלים: מלזיה לא תארח את אליפות העולם בשחייה

יו"ר הוועד האולימפי הפראלימפי הודיע שהמדינה המוסלמית תושעה מאירוח המשחקים: "לכולם יש את הזכות להתחרות, ללא כל אפליה"

מלזיה לא תוכל לארח את אליפות העולם בשחייה לבעלי מוגבלויות, בעקבות סירובה לאפשר לישראלים להשתתף בתחרות. כך הודיעה היום (ראשון) הוועדה המארגנת.

"אליפות העולם צריכה להיות פתוחה לכל ספורטאי זמין ולכל המדינות. לכולם יש את הזכות להתחרות בצורה בטוחה וללא כל אפליה", אמר יו"ר הוועד האולימפי הפראלימפי הבינלאומי אנדרו פרסונס. "כשמדינה מארחת לא מוכנה להכניס ספורטאים מכל מוצא מסיבות פוליטיות, אין לנו שום ברירה אחרת מלבד להעתיק את האירוח למדינה אחרת".

ענבל פיזרו שחיינית פראלימפית עם מאמנה יעקב ביננסון. באדיבות הוועד הפראלימפי, אתר רשמי
עונש מוצדק. השחיינית הפראלימפית ענבל פיזרו/אתר רשמי, באדיבות הוועד הפראלימפי

שלטונות המדינה המוסלמית סירבו לנפק בחודשים האחרונים אשרות כניסה לספורטאים הישראלים שתכננו להתחרות בתחרות החשובה, שדרכה ניתן להשיג קריטריון לטוקיו 2020. התחרות אמורה הייתה להיפתח ב-29 ביולי בעיר קוצ'ינג, אולם כעת תועבר למדינה אחרת, אם כי עדיין לא ברור לאיזו.

בשבועות האחרונים התברר שבין היתר, גם ראש ממשלת מלזיה מהאטיר מוחמד עומד מאחורי האיסור הגורף לכניסת ישראלים למדינה. בנאום מול אלפים מתומכיו אמר ש"הסיבה שאנחנו לא מרשים לישראלים לבוא לכאן היא שהם נוכלים. ישראל מדינה עבריינית שמלזיה אינה מקדמת בברכה".

עו"ד גדי בלושטיין, ממשרד עמר רייטר ז'אן שוכטוביץ ושות', אשר ייצג את הוועד הישראלי מול המוסדות הבינלאומיים, אמר: "למרות שהיה ברור שהחלטה של ראש ממשלת מלזיה נגועה משיקולים לא רלוונטיים לספורט ועירוב ספורט ופוליטיקה בצורה בוטה, היה ברור, באותה מידה, שהוועד הפראלימפי ינהג על פי התקנון שלו ועל פי ההיגיון וגם צדק, ויחליט את ההחלטה הנכונה. על הוועד הפראלימפי הבינלאומי הוטל לחץ קשה לקיים בכל זאת את התחרות במלזיה. אנו מברכים על החלטה שאלמלא הייתה מתקבלת הייתה נותן זריקת מרץ לכל הארגונים הקוראים להחרים את ישראל. זה נצחון הספורט במובן הכי פשוט של המילה ויש לכבד את הועד הפראלימפי הבינלאומי על הבגרות שגילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully